فیلم Birth of a Nation با تمامی جنجال‌‎ها در ماه اکتبر اکران می‌شود

20 August 2016 - 10:00

طی هفته‌ی گذشته اخباری از کارگردان و شخصیت اصلی فیلم درام تاریخی The Birth of a Nation «تولد یک ملت» منتشر شد که امید شرکت Fox Searchlight Pictures برای موفقیت آن را کاهش داده است. جزئیاتی از دخالت نیت پارکر (Nate Parker)، کارگردان و شخصیت اصلی فیلم The Birth of a Nation «تولد یک ملت»، در در یک تجاوز جنسی در سال ۱۹۹۹ و تبرئه شدن او، در دسترس عموم قرار گرفت؛ با تمام این موارد Fox Searchlight Pictures هنوز قصد دارد که فیلم را در ماه اکتبر اکران کند. در ادامه با گیمفاسینما همراه باشید.

در سال ۱۹۹۹ نیت پارکر و هم‌اتاقی وقت او، جین سلستین (Jean Celestin) که در نوشتن داستان فیلم The Birth of a Nation نیز نقش دارد، در ایالت پنسیلوانیا درگیر پرونده‌ی تجاوز  به شخصی شدند که نامش ذکر نشده است. پاکر تبرعه شد، ولی سلستین در ابتدا به ۶ ماه زندان متهم شد که در دادگاه تجدید نظر، حکم حبس او لغو شد. بر اساس گفته‌های یک منبع درونی، شرکت Fox Searchlight Pictures  قصد دارد از گذشته‌ی پارکر برای به دست آاوردن موفقیت بیشتری برای فیلم خود استفاده کند.

در مصاحبه‌ی  پارکر با سایت ددلاین (Deadline) از حس خودآگاهی و ندامت که به نظر می‌رسد واقعی باشد صحبت کرد؛ اما با مطالعه ی بشتر جزئیات مثل مکالمه‌ی تلفنی پارکر و مدعی علیه، دفاعیه‌ی پارکر حقیقی‌تر جلوه می‌دهد و از طرف دیگر به نظر می‌رسد که ادعاهای مدعی علیه با هم تناقض دارند که ریاکار بودن او را به اثبات می‌رساند.

تجربه ای که قربانی اتهام پارکر داشته است با استرس یک فیلمساز تازه‌کار در فصل جوایز غیرقابل مقایسه است. قربانی تجاوزی که‌‎ در سال ۲۰۱۲ خودکشی کرد و برادر، جانی، او طی یک مصاحبه با صداقت و ملاحظه درباره‌ی جنجال‌های اطراف فیلم نظر داد:

پارکر برای اتفاقات سال ۱۹۹۹ باید زیر ذره‌بین قرار گیرد. اگر پارکر و سلستین از این پروژه کنار روند این فیلم همچنان قابل ستایش باقی خواهد ماند؛ در واقع باید از کسانی که به این فیلم اهمیت می‌دهند انتظار اخلاقیت و انسانیت داشت.

داستان فیلم درباره‌ی یک شورش است که در سال ۱۸۳۱توسط برده‌ها انجام گرفت و رهبر آن نات ترنر (Nat Turner) بود. این فیلم شامل صحنه‌های بسیار علنی تجاوز است که خیلی به گذشته‌ی پارکر اشاره دارد.

جانی ادامه می‌دهد که:

در کنترل من  نیست که زمان پخش فیلم را تغییر دهم، ولی می‌دانم که یک متجاوز نباید مشهور شود. این یک تصمیم فرهنگی است که ما به سالن سینما برویم و با پول خودمان یک متجاوز را مشهور کنیم و به او پاداش بدهیم.

صحبت های پارکر در این مورد را نیز میتوانید در این جا ببینید:

هفده سال پیش من یک تجربه‌ی وحشتناک داشتم، ولی تبرعه شدم. هفده سال بعد من یک فیلمساز هستم، ۵ دختر دارم و جزئی از یک خانواده‌ا‌م. این واقعیتی است که هفده سال پیش حتی تصور نمی‌کردم و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که تمام تلاش خودم را برای بهترین بودن انجام دهم.

Fox Searchlight Pictures همچنان قصد دارد که فیلم را در تاریخ ۷ اکتبر اکران کند و این بیانیه را در رابطه با حمایت از پارکر و فیلمش منتشر کرد:

ما از حادثه‌ای که در ایالت پنسیلوانیا رخ داده است خبر داریم  و می‌دانیم که او بیگناه شناخته شد. ما از پاکر حمایت میکنیم و افتخار میکنیم که قرار است این فیلم را بر روی پرده‌های سینما ببریم.

منبع:‌ Screencrush

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.