صدرنشینی فیلم The Hitman’s Bodyguard در بدترین باکس آفیس ۱۵ سال اخیر

29 August 2017 - 19:32

به نقل از Fathom، مسابقه‌ی بین Mayweather و McGregor که خیلی پر سرو صدا بود توانست در حدود ۲.۶ میلیون دلار به فروش برساند که این مقدار در این هفته برای آنکه یک فیلم در اول هفته در جایگاه سوم و آخر هفته در جایگاه هشتم قرار بگیرد کفایت می‌کرد. در ادامه با سینماگیمفا اخبار این هفته باکس‌ آفیس را بررسی می‌کنیم.

این آخر هفته جز بد‌ترین آخر هفته‌ها بود به طوری که ۱۲ فیلم برتر جدول نیز مجموع فروششان نتوانست به ۵۰ میلیون دلار برسد. بیش‌ از ۲۰ سال است که در پایان هفته‌های ماه آگوست همچین اتفاقی نیوفتاده و در حقیقت بعد از اواخر سپتامبر سال ۲۰۰۱ که مجموع فروش ۱۲ فیلم برتر باکس‌ آفیس ۴۳.۵ ملیون دلار بود، این هفته با فروش ۴۹ میلیون دلار بد‌ترین هفته بوده است و قضیه آنجایی بدتر می‌شود که برای هفته بعد نیز قرار نیست فیلم خاصی عرضه شود و این روند احتمالا تا ۸ سپتامبر ادامه خواهد داشت.

اما اگر بخواهیم به بررسی جدول باکس‌آفیس بپردازیم باید بگوییم که فیلم The Hitman’s Bodyguard با فروش حدودا ۱۰ میلیون دلار در هفته دوم نیز در صدر جدول قرار دارد. اگر فروش این فیلم کمتر از ۱۰ میلیون دلار می‌شد در دو سال گذشته اولین فیلمی می‌شد که با فروشی کمتر از ۱۰ میلیون دلار در این جایگاه قرار دارد. آخرین باری که این اتفاق افتاد مربوط به سپتامبر سال ۲۰۱۵ است که فیلم War Room توانست در سه روز با فروش ۹.۴ میلیون دلار در رتبه اول باکس‌آفیس قرار گیرد. فیلم Hitman’s Bodyguard در حال حاضر در حدود ۴۰ میلیون دلار فروش داخلی داشته است.

جایگاه دوم نیز مختص فیلم Annabelle: Creation، ساخته استودیو برادران وارنر است که توانسته در حدود ۷.۲۵ میلیون دلار فروش داشته باشد و تا الان فروش کل این فیلم برابر ۷۷.۸۸ میلیون دلار در کشور آمریکا است، همچنین فروش جهانی این هفته فیلم برابر ۲۲ میلیون دلار بوده است و تا الان توانسته در حدود ۲۱۵ میلیون دلار فروش جهانی داشته باشد.

در رتبه سوم جدول انیمیشن Leap قرار دارد که توسط استودیو Weinstein به تازگی عرضه شده است، این انیمیشن که در ۲۵۷۵ سینما اکران شده است تنها توانسته ۵ میلیون دلار به فروش برساند که تا حدی ناامید کننده به نظر می‌رسد، هر چند این انیمیشن توانست در روز اول با اشتیاق مخاطبین روبه‌رو شود و در CinemaScore رتبه A را بگیرد اما نتوانست آن طور که باید و شاید در فروش موفق عمل کند.

رتبه چهارم نیز برای استودیو Weinstein و مختص فیلم Wind River است که سینما‌هایی که این فیلم را به نمایش می‌گذارند را افزایش داده و به تعداد ۲۰۹۵ سینما این فیلم را به نمایش می‌گذارند. این فیلم در این هفته به فروش ۴.۴ میلیون دلار در آمریکا دست یافته و تا به الان ۲۰ میلیون دلار در این کشور فروش داشته است.

فیلم Logan Lucky نیز با فروش ۴.۴ میلیون دلار و ۴۲.۵٪ کاهش فروش در جایگاه پنجم قرار دارد. تا به الان ۱۰ روز از انتشار این فیلم می‌گذرد و در حدود ۱۵ ملیون دلار فروش داشته است.

همچنین فیلم Birth of the Dragon (ساخته استودیو BH Tilit) با فروش ۲.۵ میلیون دلار و عرضه در ۱۶۱۸ سینما در رتبه هشتم باکس‌آفیس قرار دارد. در میان فیلم‌های تازه عرضه شده در آخر هفته فروش این فیلم بسیار تحت تاثیر مسابقه شنبه بین Mayweather و McGregor قرار گرفت، به طوری که با کاهش فروش ۲۹٪ فروش در روز شنبه نسبت به جمعه مواجه شد. این فیلم در CinemaScore امتیاز B را از آن خود کرد.

فیلم جدید شرکت Sony که All Saints نام دارد حتی نتوانست در ۱۵ فیلم برتر قرار بگیرد و با فروش ۱.۵۵ میلیون دلار و عرضه در ۸۴۶ مکان در جایگاه شانزدهم قرار گرفت. امید می‌رود این فیلم که توانسته از CinemaScore امتیاز A- را از آن خود کند، در هفته‌های بعدی بهتر ظاهر شود.

فیلم Wonder Woman (ساخته استودیو برادران وارنر) با حضوری دوباره در چندین سینما توانست ۱.۷ میلیون دلار به فروش برساند و در رتبه پانزدهم قرار گیرد. این فیلم تا به الان ۴۰۶.۲ ملیون دلار فروش داخلی داشته و تنها ۳.۸ میلیون دلار با رسیدن به رتبه بیستم پرفروش‌ترین فیلم‌های داخل آمریکا فاصله دارد. فیلم Wonder Woman نیز با اکران در ژاپن توانست از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی بگذرد و تا به این لحظه با فروش ۸۰۶.۲ میلیون دلار در جایگاه ۶۴ فیلم پرفروش دنیا قرار دارد.

شرکت سونی نیز فیلم Baby Driver را مجددا در چندین سینما به نمایش گذاشت و توانست در حدود ۱.۲ میلیون دلار فروش داشته باشد و به فروش ۱۰۳.۲ میلیون دلار در آمریکا دست یابد. فیلم Baby Driver همچنین این آخر هفته در چین و روسیه اکران شد و توانست در چین به فروش ۱۰.۵ میلیون دلار و در روسیه به فروش ۲.۵ میلیون دلار دست یابد. مجموعه فروش این فیلم در کل دنیا برابر با ۱۹۵ میلیون دلار است.

در این هفته فیلم Ingrid Goes West (ساخته استودیو Neon) توانست با افزایش محل‌های برگزاریش فروش بیش‌تری نسبت به هفته گذشته داشته باشد و در حدود ۷۸۱.۷۵۰ دلار درآمد کسب کند. فیلم Good Time نیز (ساخته استودیو A24) با افزایش فروش زیادی به سب افزایش محل‌های برگزاری فیلم روبه‌رو شد و توانست در حدود ۶۱۰.۸۹۰ دلار درآمد کسب کند و اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم در ۷۲۱ محل برگزاری توانست به طور میانگین در حدود ۸۴۷ دلار در هر مکان درآمد کسب کند و در رتبه بیست و چهارم این هفته قرار گیرد.

نسخه ۳D فیلم Terminator 2 که توسط استودیو Distrib عرضه شده است، توانست ۵۸۲ هزار دلار در ۳۸۶ محل به فروش برساند. استودیو Fox International نیز فیلم A Gentleman را در ۱۳۵ سینما به اجرا گذاشت و توانست به فروش ۱۹۵ هزار دلار دست یابد. فیلم Beach Rats (ساخته استودیو Neon) که تنها در سه جا به نمایش گذاشته شد توانست با فروش ۴۵ هزار دلار در جایگاه چهل و هفتم باکس آفیس قرار گیرد. فیلم Polina و Red Christmas نیز به ترتیب ۱۳.۲۵۰ دلار و ۱۰۰۰ دلار به فروش رساندند.

درمجموع این هفته، هفته خوبی برای باکس‌آفیس نبود و با مجموع فروش ۶۴ ملیون دلار بعد از هفته آخر سپتامبر ۲۰۰۱ بد‌ترین هفته باکس‌آفیس (از آن زمان) بوده است. باید این نکته را نیز ذکر کرد که حدود ۲.۶ ملیون دلار فروش این هفته از مسابقه بین Mayweather و McGregor است. البته هنوز تعدادی عرضه ناچیز باقی مانده، ولی با این اوصاف این هفته در بهترین حالت جزو بدترین‌ هفته‌های ۵ سال اخیر قرار خواهد گرفت.

هفته آینده اولین سری از تعطیلات است که بعد از مدت‌ها شاهد عرضه فیلم خاصی نیست. استودیو The Weinstein، فیلم درام Tulip Fever را عرضه خواهد کرد و شرکت سونی نیز به عرضه دوباره Close Encounters of the Third Kind (به کارگردانی استیون اسپیلبرگ) میپردازد. استودیو Lionsgate و IFC نیز به ترتیب به اکران دو فیلم Hazlo Como Hombre و Viceroy’s House میپردازند.

شما در پایین نیز می‌توانید شاهد جدول این هفته باکس‌آفیس باشید.

منبع: Box Office Mojo

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.