استیفن کینگ انتظار نداشت که فیلم It این‌گونه خوب باشد

31 August 2017 - 17:00

استیفن کینگ (Stephen King) که برخی به او لقب استاد وحشت را داده‌اند، تاکنون فیلم جدید IT «این» را دوبار تماشا کرده است و اعلام کرده است که واقعا انتظار نداشته است که این فیلم اینقدر خوب ساخته شود؛ این نظر استیفن کینگ می‌تواند نشانه‌ی خوبی برای طرفداران فیلم‌های ترسناک باشد. فیلم IT قرار است تا در هفته‌ی آینده، در سینماها به نمایش گذاشته شود. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

فیلم IT بر اساس یک رمان با همین نام و به نویسندگی استیفن کینگ ساخته شده است. در این فیلم هنرمندانی نظیر جیدن لیبرهر (Jaeden Lerbreher)، جرمی ری تیلور (Jeremy Ray Taylor)، سوفیا لیلیس (Sophia Lillis)، فین وولفهارد (Finn Wolfhard)، وایات اولف (Wyatt Oleff)، چوسن جیکوبس (Chosen Jacobs)، جک دیلان گریزر (Jack Dylan Grazer)، نیکولاس همیلتون (Nicholas Hamilton)، جکسون رابرت اسکات (Jackson Robert Scott) و بیل اسکارشگورد (Bill Skarsgård) در نقش دلقک مشهور پنی‌وایز (Pennywise) ایفای نقش می‌کنند. این فیلم درحال حاضر توسط اشخاص زیادی مورد تحسین قرار گرفته است و چندین بار بازبینی شده است تا از هر نظر بی‌نقص شود و بتواند به فروش بالایی دست یابد و همچنین بتواند نظر مثبت منتقدان را نیز به‌دست آورد.

در یک مصاحبه ویدئویی که توسط وب‌سایت Bloody Disgusting نیز منتشر شده است، استیفن کینگ درباره‌ی عکس‌العمل‌اش نسبت به اولین باری که به تماشای فیلم It نشست، صبحت کرد؛ او هم‌چنین درباره تفکرات و عقایدش درباره‌ی بیل اسکارشگورد که نقش پنی‌وایز را ایفا می‌کند و پیش‌بینی‌هایش راجع به این‌که فکر می‌کند طرفدارانش از این فیلم لذت خواهند برد یا خیر، به گفت و گو پرداخت. استیفن کینگ، واقعا تعجب کرده بود که فیلم It چقدر خوب است؛ نظر استیفن کینگ برای طرفداران و مخاطبان مهم است و او قبلا برای فیلم‌هایی که تا کنون براساس رمان‌های او ساخته شده‌اند نیز نظرات مختلفی داده است، نظرات منفی مانند فیلم The Dark Tower «برج سیاه» و نظرات مثبت مانند فیلم The Shining «درخشش». در ادامه بخشی از نظرات استیفن کینگ درباره‌ی این فیلم را می‌خوانید:

من امیدوار بودم، ولی انتظار نداشتم که این فیلم اینقدر خوب باشد. این فیلم چیزی متفاوت است، و همزمان فیلمی است که مخاطبان می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. آن‌ها شخصیت‌های فیلم را دوست خواهند داشت. به نظر من، همه چیز درباره‌ی شخصیت‌های فیلم است؛ اگر شخصیت‌ها را دوست داشته باشی، اگر به آن‌ها اهمیت بدهی، ترس‌های داخل فیلم برای همه اتفاق می‌افتد و عمومی خواهد شد.

من مطمئن هستم که طرفداران من از این فیلم لذت خواهند برد. من فکر می‌کنم آن‌ها واقعا قرار است تا از فیلم لذت ببرند؛ و همچنین فکر می‌کنم که برخی از آن‌ها این فیلم را دو یا سه بار تماشا می‌کنند تا آن‌را کاملا درک کنند. من خودم فیلم را دوبار دیدم و احساس کردم که بار دوم چیزهایی دیدم که در دفعه‌ی اول، دیدن آن‌ها را از دست دادم.

استیفن کینگ همچنین درباره‌ی کارگردان این فیلم، یعنی اندی موشیتی (Andy Muschietti) و اسکارشگورد نیز نظر داد و آن‌ها را به‌خاطر این فیلم تحسین کرد. عجیب نیست که کینگ امید زیادی به موشیتی دارد؛ فیلم Mama «ماما» که فیلم قبلی اندی موشیتی بود، یک فیلم ترسناک زیبا بود که یک روح تازه به ژانر فیلم‌های ترسناک بخشید. اسکارشگورد نیز با فیلم‌های ماوراء طبیعی غریبه نیست و او قبلا نیز نقش رومن گادفری (Roman Godfrey) را در سریال Hemlock Grove شبکه‌ی نتفلیکس (Netflix)، ایفا کرد؛ او هم‌چنین برای بازی در نقش دلقک پنی‌وایز وحشتناک نیز بازخوردهای خوبی دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید نظر استیفن کینگ درباره‌ی موشیتی و اسکارشگورد را بخوانید:

بگذارید که من فقط بگویم امید زیادی به این فیلم داشتم، زیرا من نحوه‌ی کار اندی را از فیلم Mama که او کارگردانی کرد، می‌شناسم، و من فکر می‌کنم که او یک کارگردان واقعا با استعداد است. من همچنین ایده‌ی او مبنی بر این‌که فقط نیمی از داستان بر روی کودکان باشد را نیز دوست داشتم.

اسکارشگورد نیز به عنوان پنی‌وایز، عالی بود و در این فیلم به خوبی می‌درخشد. بیایید با این موضوع روبه‌رو شویم که مردم هنوز تیم کیوری (Tim Curry) را به عنوان پنی‌وایز دلقک به یاد دارند و آن‌ها هنوز به یاد دارند که او چه ظاهری داشت.

با توجه به نظرات استیفن کینگ راجع به این فیلم، به نظر می‌رسد که در فصل هالووین امسال، با منتشر شدن فیلم It، ما قرار است تا ترس‌های زیادی را تجربه کنیم.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.