اندی موشیتی باورش نسبت به پنی‌وایز را اعلام کرد

4 September 2017 - 14:44

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که همیشه، ساخت فیلم براساس کتاب‌های استیفن کینگ (Stephen King) به همراه خودش می‌آورد، این است که خط داستانی فیلم باید کاملا در مسیری حرکت کند که دقیقا بین ترس‌های کودکانه و وحشت بزرگسالان قرار داشته باشد. فیلم It «این» یک مثال کامل برای این امر است: فرض کنید که در یک فیلم قرار است تا از تصوراتی استفاده کنید، که فقط کودکان بین سنین ۱۲-۱۳ سال را می‌ترساند؛ حال شما چگونه باید آن‌ها را برای مخاطبین بزرگ‌سال تنظیم کنید؟ این دقیقا همان فرمولی است که استیفن کینگ را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های جهان کرده است، ولی خارج از ذهن شخصیت‌ها و پشت دوربین فیلم‌برداری، رمان‌های کینگ همیشه چالش حفظ کردن تعادل را به‌وجود می‌آورد. به همین خاطر، بسیار جالب است که کارگردان فیلم It، یعنی اندی موشیتی (Andy Muschietti)، قبل از انتشار این فیلم، در طی یک مصاحبه، درباره‌ی این فیلم و شخصیت پنی‌وایز صحبت کرده است. به نظر می‌رسد که او واقعا منابع اصلی مورد نیاز برای ساخت این فیلم را، به‌گونه‌ای درک کرده است که دیگران قادر به درک آن‌ها نبوده‌اند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

امروز وب‌سایت گاردین (The Guardian)، یک مجموعه از مصاحبه با بازیگران و افراد سازنده‌ی فیلم‌های دیگری که بر اساس رمان‌ها استیفن کینگ ساخته شده بود را منتشر کرد. این مصاحبه‌ها که بیشتر بر روی موضوع قدرت پایدار فیلم‌های مربوط به آثار کینگ و برنامه‌های تلویزیونی متمرکز شده بود، شامل مصاحبه با افرادی مثل تیم کوری (Tim Curry) و کتی بیتس (Kathy Bates) می‌شد، که به‌ترتیب بازیگر نسخه‌ی سال ۱۹۹۰ فیلم‌ It و بازیگر فیلم Misery «میزری» هستند. همچنین در بین افرادی که با آن‌ها مصاحبه شده بود، اندی موشیتی نیز حضور داشت. در ادامه حرف‌های کارگردان فیلم It درباره‌ی ساخت شخصیت پنی‌وایز برای نسل جدید را می‌خوانید:

در این کتاب، یک عبارت آمده است که من آن‌را برای همیشه در ذهنم نگه خواهم داشت، بیل دنبراگ (Bill Denbrough) که یکی از شخصیت‌های این داستان است، می‌گوید که: “به نظر شما این‌گونه نیست که، این هیولا فقط به این دلیل کودکان را می‌خورد که ما عقیده داریم که هیولاها کودکان را می‌خورند؟” پس ممکن است با این عبارت، به این نتیجه برسیم که، این شخصیت تا وقتی که در تصورات کودکان زنده باشد، زندگی خواهد کرد. اولین طرح‌های من از این دلقک، خیلی کودکانه بود. من می‌خواستم که این دلقک به‌گونه‌ای کودکانه به نظر برسد، زیرا او زاده‌ی تصورات کودکان داخل این فیلم است.

ما می‌دانیم که اخیرا، به خاطر این‌که به زمان انتشار فیلم It نزدیک می‌شویم، تبلیغات این فیلم نیز بیشتر از گذشته شده است، ولی موشیتی در مصاحبه‌هایش، دقیقا تمام چیزهایی را گفت که او برای ساخت این فیلم انجام داده است. خیلی نادر است که یک کارگردان را ببینیم، که زمان بسیار زیادی را به بررسی منابع اصلی فیلمش اختصاص دهد، پس موشیتی درک کرده است که این فیلم باید تمام این راه طولانی و سخت را طی کند تا به طرفداران فیلم‌های برگرفته شده از داستان‌های استیفن کینگ، اطمینان دهد که این فیلم قرار نیست تا مثل فیلم‌هایی باشد که چندان در برآورده کردن انتظارات مخاطبان موفق نبوده‌اند، مانند فیلم The Dark Tower «برج سیاه» که براساس یکی از کتاب‌های استیفن کینگ ساخته شده است و موفقیت زیادی را به همراه نداشت.

فیلم It قرار است تا در تاریخ ۸ سپتامبر در سینما به نمایش گذاشته شود.

منبع: Screencrush

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.