فیلم IT رکورد پیش‌فروش بلیت را شکست

7 September 2017 - 15:00

وقتی قرار است تا درباره‌ی فیلم‌های بزرگی که در ژانر ترسناک ساخته شده‌اند، صحبت کنیم، حتما آن دسته از فیلم‌هایی که بر اساس کتاب‌های استیفن کینگ (Stephen King) ساخته شده‌اند، یکی از موضوعات مورد بحث ما خواهد بود. اکنون آخرین فیلمی که از روی کتاب‌های استیفن کینگ ساخته شده است، یعنی فیلم IT «این»، توانسته است تا در پیش‌فروش بلیت‌هایش، رکوردها را بشکند. استیفن کینگ کسی است که تاکنون شخصیت‌های معروفی در فیلم‌های ترسناک را به وجود آورده است، مانند شخصیت جک تورانس (Jack Torrance) در فیلم The Shining «درخشان»، یا شخصیتی که کتی بیتس (Kathy Bates) در فیلم Misery «میزری» ایفا کرد، و یا شخصیتی که فرد وین (Fred Gwynne) در فیلم Pet Sematary ایفا کرد. اکنون نیز فیلم IT (به کارگردانی اندی موشیتی (Andy Muschietti) است که فیلم ترسناک و موفق Mama «ماما» را نیز در کارنامه فیلم‌های خود دارد)، توانسته بیشترین پیش‌فروش بلیت را در تاریخ وب‌سایت فروش بلیت فندانگو (Fandango) به دست آورد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

تا زمان انتشار این فیلم در سینماها زمان زیادی نمانده است، ولی این‌طور که پیداست، مخاطبان این فیلم به سختی می‌توانند تا زمان انتشار این فیلم منتظر بمانند. با این تفاسیر، پس اصلا جای تعجبی وجود ندارد که تریلر این فیلم که در شبکه‌ی یوتیوب (YouTube) پخش شد، توانست رکورد مشاهده‌اش را در روز اول جابه‌جا کند. این ویدئو فقط در ۲۴ ساعت، توانست ۱۹۷ میلیون بازدید داشته باشد و حتی رکورد تریلر فیلم The Force Awakens «نیرو برمی‌خیزد» (که ۱۱۲ میلیون بار بازدید داشت) را نیز شکست.

برای کسانی که ممکن است هنوز با این فیلم آشنایی نداشته باشند، در ادامه کمی درباره‌ی داستان این فیلم توضیح خواهیم داد (البته که با بازاریابی‌ها و تبلیغات شرکت برادران وارنر (Warner Bros)، این احتمال خیلی کم است که هنوز کسی با این فیلم آشنایی نداشته باشد). داستان رمان It که توسط استیفن کینگ نوشته شده است، حول یک شهر تخیلی به نام دری (Derry) شکل می‌گیرد که چندین بار مردم گزارش داده‌اند که کودکان ناپدید شده‌اند. در این بین، بیل دنبراگ (Bill Denbrough) که نقش او را جیدن لیبرهر (Jaeden Lieberher) ایفا می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا همراه با دوستانش با این معما برخورد کنند و سعی کنند تا آن‌را حل کنند؛ سپس آن‌ها می‌فهمند که، کسی که پشت تمام این قضایا بوده است، یک هیولا با قدرت تغییر شکل است که با نام پنی وایز دلقک (Pennywise the Dancing Clown) شناخته می‌شود.

وب‌سایت Fandango، که بلیت‌های این فیلم را می‌فروشد، هنوز به‌طور رسمی میزان افرادی که بلیت این فیلم را خریداری کرده‌اند را مشخص نکرده است، ولی درحال حاضر می‌دانیم که هزاران بلیت برای این فیلم پیش فروش شده است؛ این میزان پیش‌فروش، این مطلب را به ما منتقل می‌کند که فروش این فیلم پس از انتشار آن، نسبت به پیش‌بینی اولیه بسیار بالاتر خواهد بود و انتظارات خیلی‌ها را تغییر خواهد داد. آخرین فیلم ترسناک که این میزان از پیش‌فروش را کسب کرده بود، فیلم Paranormal Activity 3 «فعالیت فراطبیعی ۳» در سال ۲۰۱۱ بوده است.

برای این‌که بهتر به قدرت موجود در پشت این میزان شگفت‌انگیز پیش‌فروش بلیت‌ها پی ببرید، وب‌سایت Fandango اعضایی که تشنه‌ی فیلم‌های ترسناک بودند را، برای دومین فیلم امسال که براساس کتاب‌های استیفن کینگ ساخته شده است مورد ارزیابی قرار داد (اولین فیلم، فیلم The Dark Tower «برج سیاه» بود). ۹۶ درصد از این مخاطبان که مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، بلیت خودشان را با هیجان بی‌نظیری خریداری کردند، ۹۱ درصد به این خاطر بلیت را خریداری کرده‌اند که این فیلم براساس کتاب‌های استیفن کینگ نوشته شده است، و ۸۹ درصد نیز فقط به خاطر تریلر این فیلم قصد خرید بلیت را کرده‌اند.

درحالی‌که تابستان درحال اتمام است (در این فصل، به طور کلی ما بدترین میزان فروش را نسبت به ۱۱ سال گذشته تجربه کرده‌ایم)، انگار در فصل پاییز قرار است تا یک چرخش مالی رخ بدهد. با وجود عنوان‌هایی مانند فیلم‌های IT (که پیش‌بینی می‌شود تا در هفته‌ی اول انتشارش به فروش ۶۰ میلیون دلاری دست پیدا کند)، Thor: Ragnarok «ثور: راگناروک»، Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹»، و Kingsman: The Golden Circle «کینگزمن: محفل طلایی»، به نظر نمی‌رسد که روزهای باقی‌مانده تابستان به آن آهستگی که عنوان‌های آن بوده است باشد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.