استیون کینگ اقتباس نتفلیکس از ۱۹۲۲ را تحسین می‌کند

9 September 2017 - 09:00

استیون کینگ (Stephen King) برداشت نتفلیکس از رمان کوتاه وی، ۱۹۲۲، را پسندیده است. این فیلم دومین اقتباس نتفلیکس از آثار وی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر می‌شود. فیلم دیگر نتفلیکس اقتباسی از اثر هیجان انگیز تاریک این نویسنده، Gerald’s Game «بازی جرالد» است که قرار است در آخر سپتامبر منتشر شود.

با اینکه ۱۹۲۲ ممکن است به مشهوریت دیگر اقتباس‌های آثار استیون کینگ (Stephen King) در این سال نباشد. اما بر پایه یکی از مشهورترین داستان‌ها از مجموعه‌ی داستانی کینگ یعنی Full Dark, No Stars «تاریکی کامل، بدون ستاره» ساخته خواهد شد. رمان کوتاه درباره‌ی داستان پیچیده‌ی ویلفرد جیمز، یک کشاورز که زن ناراضی‌اش را می‌کشد تا بتواند در مزرعه بماند، است. این کار خشونت‌آمیز به زودی بر می‌گردد تا او را دنبال کند و زندگی به طرز باورنکردنی به هم می‌ریزد. داستان سومین داستانی است که از کتاب اقتباس می‌شود که قبل از آن فیلمهای ضعیف Big Driver «راننده بزرگ» و A Good Marriage «یک ازدواج خوب» ساخته شده‌اند.

اما به نظر می‌رسد ۱۹۲۲ قرار است این طلسم را بشکند، زیرا در یک گفتگو با یاهو، استیون کینگ (Stephen King) فیلم جدید را بسیار تحسین کرد و به وضوح هیجان زده است که آن را ببیند.

آن که می‌خواهید ببیند، برداشت نتفلیکس از داستان ۱۹۲۲ از کتاب Full Dark, No Stars «تاریکی کامل، بدون ستاره» است. فکر کنم قرار است در اکتبر یا همان موقع‌ها پخش شود و پسر، من نسخه‌ی اولیه‌ای از آن را دیدم و ذهنم را ترک نمی‌کند. فیلم خیلی عجیب و چندش آوری است.

با ساخت چندین فیلم و سریال تلویزیونی در طی چند ماه بر پایه‌ی کارهای استیون کینگ (Stephen King) سالی عالی برای طرفدران این نویسنده در حال رخ دادن است. ۲۰۱۷ ساخت اقتباس‌های سریالی The Mist «مه» و Mr. Mercedes «خانم مرسدس» را به خود دیده است. این درحالی است که طرفدار سرسخت استیون کینگ (Stephen King)، جی جی آبرامز (J.J. Abrams) در حال ساخت Castle Rock (قلعه سنگی) است؛ سریالی برای ۲۰۱۸ که در شهر خیالی نویسنده اتفاق می‌افتد. درباره‌ی فیلم‌های سینمایی هم اقتباس The Dark Tower «برج تاریک» که مدت طولانی مورد انتظار بود ماه آگوست به سینماها آمد، در حالی که فیلم IT این هفته در نظر دارد تا یک بلاک باستر بزرگ باشد.

خود استیون کینگ (Stephen King) دقیقا نمی‌داند که دلیل این موج ناگهانی اقتباس از آثارش چیست، و به نظر دلیلش را سرویس‌های تماشای آنلاین و نیاز نامتناهی به داستان جدید می‌داند

کاملا تصادفی نیست. فکر کنم بخشی از آن به علت موفقیتی است که هولو با ۱۱/۲۲/۶۳ داشت. به نظرم این موفقیت باعث ساخت Mr. Mercedes «خانم مرسدس» شد که در شبکه Audience، بخشی از خانواده AT&T، پخش می‌شود. آنها می‌خواهند تا چیزی برای نشان دادن داشته باشند تا بگویند «هی ما هم اینجاییم» بخشی به همین علت است.  همچنین اشتهای زیادی برای داستان‌ها در سرویس‌های تماشای آنلاین وجود دارد، برای همین جی جی آبرامز (J.J. Abrams) سریال Castle Rock (قلعه سنگی) را می‌سازد که بر پایه‌ی بعضی از داستان‌ها است. ولی بعضی از آنها همینجوری اتفاق افتادند. نمی‌دانم (می‌خندد).

دلیلش هرچه هست، به نظر می‌رسد اقتباس‌های بیشتری از آثار اسیون کینگ (Stephen King)  در راه است و یکی از این اقتباس‌ها، ۱۹۲۲، در ۲۰ اکتبر در نتفلیکس پخش خواهد شد.

منبع:‌ Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.