لن وین در سن ۶۹ سالگی درگذشت

14 September 2017 - 17:52

یکشنبه هنرمند کتاب‌های کامیک پاتریک زیرچر(Patrick Zircher) در توییتر خود خبر فوت نویسنده و ویراستار، لن وین (Len Wein) که در خلق تعدادی از بزرگترین قهرمانان کتاب‌های کامیک نقش داشته را اعلام کرد. وین ۶۹ سال داشت. با سینماگیمفا همراه باشید.

وین متولد ۱۲ ژوئن ۱۹۴۸ بود. او در دوره کودکی اغلب بیمار بود و وقت‌هایی او در بیمارستان بستری بود پدرش برای او کتاب‌های کامیک زیادی تهیه می‌کرد که او بخواند. وین به سرعت علاقه‌مند کتاب‌های کامیک شد. وقتی او کلاس هشتم بود معلم هنرش به او گفت که او یک هنرمند با استعداد است و وقتی بزرگ شد در همین حیطه شروع به فعالیت کرد.

زمانی که او هنوز یک نوجوان بود، وین و دوستش مارو ولفمن (Marv Wolfman)، در یک تور هفتگی به DC comic رفتند. آن‌ها در آن جا با کارکنان زیادی آشنا شدند و به آن ها داستان‌ها و نمونه‌های هنری خود را نشان دادند، و سرانجام هر دو در آن جا به عنوان یک نویسنده مستقل شروع به کار کردند. او زمانی که تنها ۲۰ سال داشت کار رسمی خود را شروع کرد. او تنها در حیطه ژانر ابرقهرمانی فعالیت نداشت بلکه او در چند کار رمانتیک، وسترن، معمایی و علمی تخیلی نیز فعالیت داشت.

در سال ۱۹۷۰ وین بر روی اولین داستان کامیک ابرقهرمانه مارول خود، یکی از داستان‌های دردویل کار‌ کرده‌ است. او کار خود در DC را ادامه داد و بر روی قهرمانان شاخصی همچون فلش، سوپرگرل و سوپرمن کار کرد. در سال ۱۹۷۱ او به کمک کمک هنرمند برنی رایت‌سان (Bernie Wrightson) یک قهرمان داستان‌های ترسناک، به نام سوامپ تینگ خلق کرد؛ کاراکتری که در فیلم و سریال‌های تلویزیونی و همینطور داستان‌های کمیک به خوبی درخشید.

بعد از تلاش‌های زیاد برای نوشتن لیگ عدالت آمریکا، وین به کمک کارمین اینفانتینو (Carmine Infantino) یک قهرمان دیگر به نام هیومن تارگت (Human Target) خلق کرد؛ کاراکتری که به شدت معروف شد و در چند سریال تلویزیونی ظاهر شد که اخیرا نیز در سریال ارو (Arrow) ظاهر شده است.

در سال ۱۹۷۴ وین همراه با نویسندگانی چون روی توماس(Roy Thomas) و جان رومیتاسر(John Romita Sr) والورین(Wolverine) را هنگامی که داشتند روی داستان هالک شگفت‌انگیز کار می‌کردند، خلق کردند. ولورین یکی از شناخته‌‌شده‌ترین‌ شخصیت‌های مردان ایکس است، اما ولورین تنها یکی از کاراکتر‌های داستان مردان ایکس نیست که وین او را خلق کرده‌است، یعد از چند سال وقفه‌ی کاری او و دیو کاکروم کاراکتر‌‌هایی همچون؛ استورم، نایت کراولر و تاندر برد را خلق کرده‌اند.

بعد از یک سال مشاجره با مارول درآخر دهه‌ی ۷۰ وین به DC بازگست و دوباره فعالیت خود را در داستان‌های ابرقهرمانی از سر‌گرفت. او به کمک مارشال راجرز(Marshall Rogers) و لوسیوس فاکس(Lucius Fox) روی داستان بتمن کار کردند. در سال ۱۷۸۶ او مسئول احیای داستان سوسک آبی(Blue Beetle) شد.در ابتدای دهه ۹۰ او برای سه سال به عنوان ویراستار Chief of Disney فعالیت کرد و همچنین او به داستان کونان برای کامیک اسب سیاه قبل از این که بار دیگر به کامیک‌های DC برگردد، کمک کرد.

علت مرگ وین هنوز مشخص نیست، اگرچه از عمل قلب سخت خود در سال ۲۰۱۵ نجات پیدا کرد نمی‌توان گفت این عمل قلب دلیلی بر مرگ او بوده. بیشتر فعالیت‌های کامیک دنیا حاصل زحمات وین بوده که واقعا غیر قابل باور است که دیگر در بین ما نیست.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.