بودجه ساخت دنباله‌های Avatar اعلام شد

26 September 2017 - 22:00

اخیراً جیمز کامرون (James Cameron) ساخت چهار دنباله فیلم Avatar «آواتار» را آغاز کرده است؛ گزارش شده که در مجموع برای این دنباله‌ها بیش از یک میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است. پس از تاخیرهای متعدد، بالاخره ساخت دنباله‌های پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما یعنی «آواتار» به کارگردانی جیمز کامرون آغاز شده است و گفته می‌شود که این هنرمند خلاق در نظر دارد تا هر چهار دنباله را پشت سر هم مقابل دوربین ببرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با سینما گیمفا همراه باشید.

گرچه شک و تردید‌هایی درباره عملکرد چهار دنباله «آواتار» در گیشه وجود دارد، اما نخستین قسمت از این سری حدود ۲٫۸ میلیارد دلار فروش داشت و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته می‌شود. به موجب همین امر، در نظر گرفتن چنین بودجه کلانی برای دنباله‌های آن، امری دور از انتظار نبود.

بر اساس گزارش «ددلاین»، در مجموع حدود یک میلیارد دلار برای دنباله‌های فیلم «آواتار» بودجه در نظر گرفته شده است، فیلمبرداری دومین قسمت این سری به تازگی آغاز شده است. اگر اینطور در نظر بگیریم که این بودجه بین هر چهار فیلم به طور مساوی پخش خواهد شد، به این نتیجه می‌رسیم که ۲۵۰ میلیون دلار برای ساخت هر یک از دنباله‌های «آواتار» هزینه خواهد شد.

به طور معمول، استودیوهای فیلم‌سازی، بودجه پروژه‌های خود را به صورت عمومی اعلام نمی‌کنند. با این حال، منابع قابل اعتمادی مدعی شده‌اند که برای ساخت فیلم «آواتار»، حدود ۲۳۷ میلیون دلار هزینه شده است. از سوی دیگر، منابع «ورایتی» نیز به رقم ۴۲۵ میلیون دلار اشاره داشته‌اند. پرواضح است که بودجه «آواتار»، هر کدام از رقم‌های ذکر شده باشد، باز هم سود خوبی را روانه جیب سازندگان خود کرده است.

استودیوی «فاکس»، بودجه‌ای ۲۵۰ میلیون دلاری را برای هر کدام از دنباله‌های «آواتار» در نظر گرفته و این خبری خوشحال‌کننده برای علاقه‌مندان این سری‌ست که مشخص می‌کند، سازندگان از هیچ تلاشی برای رسیدن به کیفیت بالای آن فرو گذار نمی‌کنند. از جمله دیگر فیلم‌هایی که با بودجه‌ای مشابه ساخته و روانه پرده‌های سینماها شده‌اند می‌توان به Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی»، Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت»، سه‌گانه The Hobbit «هابیت» و Star Wars: The Force Awakens «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو برمی‌خیزد» اشاره کرد. خوشبختانه هر کدام از فیلم‌های یاد شده به فروشی حدود یک میلیارد دلار دست یافته‌اند و ضررده نبود‌اند.

چهار دنباله «آواتار» به ترتیب از روزهای جمعه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹ (۱۸ دسامبر ۲۰۲۰)، جمعه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۱)، جمعه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۳ (۲۰ دسامبر ۲۰۲۴) و شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۴ (۲۰ دسامبر ۲۰۲۵) به صورت گسترده به اکران در خواهند آمد.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.