حرف‌های هریسون فورد درباره‌ی خاص بودن سری فیلم‌های Star Wars و Indiana Jones

3 October 2017 - 09:00

سری فیلم‌های Star Wars «جنگ ستارگان» و Indiana Jones «ایندیانا جونز» از محبوب‌ترین فیلم‌های دنباله‌دار تاریخ سینما هستند. هریسون فورد (Harrison Ford) دلایل خود برای خاص دانستن هر دوی این مجموعه فیلم‌ها را فاش می‌کند. این بازیگر افسانه‌ای اولین موفقیت بزرگ خود در هالیوود را با ایفای نقش هان سولو (Han Solo) در سه‌گانه‌ی اصلی «جنگ ستارگان» ساخته‌ی جرج لوکاس (George Lucas) در دهه‌ی هفتاد و هشتاد تجربه کرد. او با بازی در نقش دکتر هنری جونز معروف به ایندیانا جونز در سه‌گانه‌ی «ایندیانا جونز» ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) به درخشش در فیلم‌های بلاک‌باستر در دهه‌ی هشتاد ادامه داد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جونز در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم ناموفق اسپیلبرگ به نام Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه‌ی بلورین) بار دیگر به شخصیت دکتر جونز جان بخشید. اگرچه این فیلم نتوانست به انتظارات طرفداران دیرینه‌ی این مجموعه فیلم‌ها پاسخ دهد اما به قدری موفق بود تا فورد را برای ایفای دوباره‌ی این نقش متقاعد کند. اسپیلبرگ و فورد به زودی در فیلم Indiana Jones 5 «ایندیانا جونز ۵» بار دیگر با یکدیگر همکاری می‌کنند. در ابتدا قرار بود این فیلم تابستان ۲۰۱۹ به نمایش درآید اما اکنون این تاریخ به جولای ۲۰۲۰ تغییر کرده است. این پنجمین باری است که این هنرپیشه نقش باستان‌شناس معروف را ایفا می‌کند.

فورد که هم‌اکنون فیلم Blade Runner:2049 «بلید رانر:۲۰۴۹» ساخته‌ی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve) را بر پرده‌ی سینماها دارد درباره‌ی هیجانش برای ایفای دوباره‌ی این نقش و همچنین دلایل خاص بودن سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» صحبت می‌کند.

«فیلم‌های ایندیانا جونز فیلم‌های خانوادگی هستند. یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های زندگی من این بوده که فیلم‌هایی نظیر «ایندیانا جونز» و «جنگ ستارگان» از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند. وقتی پدرتان را می‌بینید که می‌گوید «بزن بریم این فیلمو ببینیم» و یا مادرتان می‌گوید «این خیلی خاصه»، شگفت‌انگیز است. و بعد نسل جدید می‌آیند و این فیلم‌ها دوباره معرفی می‌شوند.»

«جنگ ستارگان» و «ایندیانا جونز» از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های دنباله‌دار تاریخ سینما هستند و قطعا در طی سالیان توسط چندین نسل دیده شده‌اند. از آنجایی که سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» شامل سه سه‌گانه‌ی اصلی است که در طول چهار دهه اکران شده‌اند، فیلم‌های جدید کمپانی Lucasfilm توسط خانواده‌هایی دیده می‌شوند که دو یا سه نسل با این مجموعه فیلم‌ها همراه بوده‌اند. بزرگسالانی که فیلم‌های اصلی مجموعه را سال‌ها پیش دیده‌اند اکنون می‌توانند فیلم‌های جدید مجموعه را در کنار فرزندان یا نوه‌های‌شان به نظاره بنشینند.

منبع:ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.