شرکت سونی قرار است تا یک فیلم براساس بازی مهاجران کتان بسازد

16 October 2017 - 20:30

شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) اعلام کرده است که قصد دارد تا یک فیلم، براساس بازی The Settlers of Catan «مهاجران کتان» بسازند و اکنون، این شرکت درحال گرفتن حقوق ساخت این فیلم براساس یک بازی معروف تخته‌ای و روی میزی است. با توجه به وجود فیلم‌های مختلف راجع به اسباب‌بازی‌ها و دیگر چیزهای شبیه به آن‌ها (مانند فیلم The LEGO Movie «فیلم لگو» و The Emoji «ایموجی»)، استودیوهای فیلم‌سازی اکنون به دنبال آن هستند تا مجوز ساخت فیلم‌هایی را بگیرند، که براساس بخش‌های محبوب فرهنگی ساخته شود و با توجه به این قضیه، دور از انتظار نبود که بازی Settlers of Catan نیز یکی از کاندیداهای استودیوها برای ساخت این‌گونه فیلم‌ها باشد. ۲۵ میلیون نسخه از این بازی محبوب تخته‌ای، به ۲۸ زبان دنیا فروخته شده است و این بازی موفق شد تا دوباره بازی‌های تخته‌ای را به لیست بازی‌های مردم سراسر دنیا بازگرداند. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اکنون به‌نظر می‌رسد که شرکت سونی تصمیم دارد تا بر روی محبوبیت این بازی سرمایه‌گذاری کند و آن‌را به سینماها بیاورد. سیستم خود بازی مربوط به معامله و تبعیض، مصرف کردن منابع موجود، و سرقت از دیگر شهرک‌ها است، که ممکن است تا یک فیلم معمولی را به‌وجود آورد، ولی اضافه کردن نبردهای نمایشی و کاربرد خلاقیت در بخش‌های مختلف این بازی، می‌تواند آن‌را به یک فیلم قابل توجه تبدیل کند و این شانس را دارد تا یک داستان فانتزی جالب را در امتداد خط داستانی سری فیلم‌های Lord of the Rings «ارباب حلقه‌ها» تعریف کند.

با استناد به وب‌سایت خبری وریتی (Variety)، این فیلم قرار است تا توسط گایل کاتز (Gail Katz) تولید شود؛ کاتز در کارنامه‌ی کاری خودش، سابقه‌ی تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی مانند Pawn Sacrifice «قربانی پیاده»، The Perfect Storm «کاملا طوفانی»، و فیلم Air Force one «نیروی هوایی یکم» را دارد. قبلا نیز گزارش شده‌بود که کاتز توانسته است تا حقوق مربوط به ساخت فیلم The Settlers of Catan را در سال ۲۰۱۵ به‌دست آورد. کاتز قرار است تا در این پروژه با دن لین (Dan Lin) همکاری داشته باشد؛ لین به‌خاطر داشتن فیلم‌هایی مانند IT «آن» و فیلم The LEGO Movie در کارنامه‌ی خود، از اعتبار خاصی برخوردار است. جان ایریچ (John Eirich) نیز قرار است تا به این تیم ملحق شود و آن‌ها با هم بر روی فیلم‌نامه‌ای کار کنند که توسط بلیس همینگوی (Blaise Hemingway) نوشته شده است.

با استناد به وب‌سایت خبری وریتی، این استودیو سریعا دنبال پیگیری برای ساخت این پروژه است و انتظار دارد تا بتواند با آن یک سری فیلم‌ها را تولید کند. کاتز درباره‌ی این پروژه چنین گفت:

ما خیلی مشتاق هستیم تا با همکاری شرکت سونی، جهان نمادین دنیای کتان را وارد زندگی واقعی کنیم. مانند طرفداران زیادی که این بازی دارد، ما نیز در بین ایده‌های بی‌نهایت داستانی برای این فیلم قرار گرفته‌ایم. این یک اتفاق معمولی نیست که این توانایی را داشته باشید تا بر روی جهانی کار کنید که میلیون‌ها نفر آن‌‌را دوست دارند و شما قرار است تا این جهان را برای نمایش در سینما گسترش دهید.

در ساخت یک فیلم براساس بازی‌های تخته‌ای هم احتمال موفقیت وجود دارد و هم احتمال این‌که این فیلم یک شکست محسوب شود. درحالی‌که فیلم The LEGO Movie توانست تا هم در زمینه‌ی انتقادی و هم در زمینه‌ی فروش به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، ولی فیلمی مثل Battleship «نبردناو» که از روی یک بازی تخته‌ای ساخته شده بود، در زمینه‌ی فروش خیلی ضعیف عمل کرد. جهان کتان پر از احتمالات مختلف است، ولی باید توجه داشته باشیم که چه مقدار از تمام این احتمالات قدرت تبدیل شدن به داستان یک فیلم را دارد.

البته واضح است که این تیم تولید، یک چشم‌انداز واضح برای این‌که چگونه مخاطبان را به دنیای کتان وارد کنند، در ذهن خود دارند. زمان برای ما مشخص خواهد کرد که این فیلم می‌تواند در سینما به موفقیت برسد یا اینکه استودیوی سونی فقط منابع خودش را برای ساخت این فیلم مصرف می‌کند و به نتیجه‌ی دلخواهش نمی‌رسد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.