بهرام رادان: هر حرفی که در فضای مجازی زده می‌شود نیاز به پاسخ ندارد

19 October 2017 - 11:50

سال گذشته بهرام رادان در واکنش به موفقیت اصغر فرهادی و شهاب حسینی، متنی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن ابراز امیدواری کرد بود که کسانی که دم از مرگ سینمای ایران می‌زنند، پس از کسب این جایزه آسوده بخوانند. این پست اینستاگرامی رادان، واکنش مرجان شیرمحمدی همسر بهروز افخمی را در پی داشت و این بازیگر به بهرام رادان حمله لفظی کرد. با گذشت بیش از یک سال از این موضوع، بهرام رادان در یک مصاحبه‌ در مورد پست اینستاگرامی خود توضیح داده و گفته هر حرفی که در فضای مجازی زده می‌شود، نیاز به پاسخ دادن ندارد.

با آغاز برنامه سینمایی «هفت» بهروز افخمی اصرار بسیار زیادی بر نفروختن فیلم‌های روی پرده داشت و بارها در طول این برنامه اعلام کرد که سینمای ایران مرده است. پس از موفقیت فیلم‌های اکران نوروز، بحث حضور «فروشنده» اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن پیش آمد و بهروز افخمی در برنامه «هفت» به صراحت اعلام کرد که فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی شانسی برای کسب جایزه از این جشنواره ندارد.

اما بر خلاف صحبت‌های بهروز افخمی، اصغر فرهادی در اختتامیه جشنواره کن توانست جایزه بهترین فیلمنامه این رویداد سینمایی را از آن خود کند و شهاب حسینی هم جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از این جشنواره معتبر دریافت کند. پس از کسب این دو جایزه مهم برای فیلم «فروشنده» ، بسیاری از سینماگران و کاربران شبکه‌های اجتماعی به این موفقیت واکنش نشان دادند و دریافت چنین جایزه‌ای را برای سینمای ایران افتخار بزرگی دانستند.

یکی از سینماگرانی که به این موفقیت واکنش نشان داد، بهرام رادان بود. بهرام رادان که سابقه همکاری با شهاب حسینی را در فیلم «شمعی در باد» دارد، با انتشار متنی خوشحالی خود برای موفقیت اصغر فرهادی و شهاب حسینی در جشنواره کن را این‌گونه ابراز کرد:

«امشب شب بزرگى براى سینماى ایران است، نمیدونم از شدت خوشحالى و تپش قلب خواب به چشمانم بیاد یا نه، فقط خوشحالم که فرهیختگان سینماى کشورم با طمأنینه و گامهایى استوار، ثابت کردند که سینما زنده است، براى کسانى که میخواستند سینما بمیرد و مدام فریاد سینما مرده است سر میدادند، از بارگاه خداوند صبر طلب دارم و به قول شهاب عزیز الهى شکر»

اما اشاره بهرام رادان به اشخاصی که تاکید داشتند، سینمای ایران مرده است، واکنش همسر بهروز افخمی را برانگیخت.

مرجان شیر محمدی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، در واکنش به پیام تبریک بهرام رادان نوشت:

«از همه بامزه تر (واکنش‌های به موفقیت «فروشنده» در کن) بهرام رادانه که اصلن راه جشنواره‌ی کن را از وقتی یاد گرفت که بهروز او را آورد توی فیلم «گاوخونی» بازی کنه. همان فیلمی که بخاطرش رفت کن. بگذریم که توی همان «گاوخونی» هم به نظرم نقطه ضعف فیلم بهرام رادانه. هر وقت فیلم گاوخونی را می‌بینم اعصابم خرد میشه که این آدم چرا نمی‌تونه متن داستان جعفر مدرس‌صادقی را از رو درست بخونه!! معرفت هم خوب چیزیست…»

با گذشت بیش از یک سال از موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره کن و آکادمی اسکار، چند روز پیش بهرام رادان در مصاحبه‌ای که به طور زنده از صفحه اینستاگرام خود پخش می‌شد، با اشاره به همکاری‌های خود با بهروز افخمی گفت:

«من با بهروز افخمی، دو فیلم سینمایی را پشت سر هم کار کردیم. در ابتدا فیلم «گاو خونی» را کار کردیم که به بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره کن راه یافت و پس از آن هم فیلم دیگری با نام «ته دنیا» را شروع کردیم که هیچ وقت نفهمیدیم چه اتفاقی برای آن افتاد.»

رادان در ادامه این موضوع گفت:

«چندی بعد آقای افخمی مجددا کتاب «سفر کسری» نوشته جعفر مدرس صادقی را به من دادند و گفتند داستان این کتاب، موضوع فیلم بعدی ما خواهد بود و سپس خودشان مشغول ساخت «فرزند صبح» شدند.»

بهرام رادان در پایان با بیان این‌که بهروز افخمی پس از ساخت فیلم «فرزند صبح» دچار تغییراتی شد، در واکنش به نوشته‌های اینستاگرامی سال گذشته همسر این کارگردان گفت:

« من تنها در آن پست نوشتم امیدوارم کسانی که فکر می‌کنند، سینما مرده است، امشب راحت بخوابند. به هر حال ایشان، همسر آقای افخمی هستند و (به آن پست) واکنش نشان دادند، چون شوهرشان بودند و فکر کنم ناراحت شدند.»

او همچنین در پایان و در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون اصلا به حواشی که در فضای مجازی به وجود می‌آید، جواب نمی‌دهد گفت:

«فکر نمی‌کنم که هر حرفی در فضای مجازی زده می‌شود نیاز به پاسخ دادن داشته باشد.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.