«لاتاری» محمدحسین مهدویان سرانجام پروانه ساخت گرفت

23 October 2017 - 17:40

پس از ارائه فیلمنامه «لاتاری» به شورای پروانه ساخت، اعضای این شورا با ساخت این فیلمنامه به کارگردانی محمدحسین مهدویان مخالفت کردند. با این حال مهدویان از پیگیری برای دریافت پروانه ساخت این فیلمنامه خسته نشد و تلاش‌های بسیاری در این رابطه انجام داد. امروز بعد از گذشت بیش از سه ماه، سرانجام اعضای شورای پروانه ساخت موافقت خود را با ساخت «لاتاری» اعلام کردند.

سازمان سینمایی امروز موافقت با ساخت دو فیلمنامه اعلام کرد. فیلمنامه های «جشن دلتنگی» به تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی، کارگردانی و نویسندگی پوریا آذربایجانی در ژانر اجتماعی و «لاتاری» به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی، کارگردانی محمد حسین مهدویان و نویسندگی مشترک محمد حسین مهدویان/ ابراهیم امینی در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

«لاتاری» مهدویان چند ماه با حواشی بسیاری دست و پنجه نرم کرد. پس از ارائه این فیلمنامه به شورای پروانه ساخت، اعضای این شورا در ابتدا مخالفت خود را با صدور پروانه ساخت این فیلم‌نامه اعلام کردند و جمال شورجه یکی از اعضای آن در مصاحبه‌ای گفت مصلحت نیست فیلمسازی چون مهدویان با ساخت این فیلمنامه که موضوع حساسیت برانگیزی دارد (قاچاق دختران ایرانی به کشورهای عربی) دچار حواشی شود.

اعلام موضع جمال شورجه واکنش‌های منفی بسیاری را در پی داشت. چندی بعد، محمد حسین مهدویان در صفحه اینستاگرام خود از ساخت فیلمنامه جدیدی با نام «لاغرها باز می‌گردند» خبر داد. اما با این وجود مهدویان تصمیم گرفت که برای دریافت پروانه ساخت «لاتاری» تلاش بیشتری کند.

دو هفته پیش، محمد مهدی حیدریان در احکامی اعضای جدید شورای پروانه ساخت را انتخاب کرد. یکی از اشخاصی که به تازگی از این شورا رفت، اکبر نبوی بود. پیش از این اخبار غیر رسمی در مورد مخالفت اکبر نبوی با ساخت فیلم‌نامه «لاتاری» و حتی «ماجرای نیمروز» شنیده می‌شد.

با روی کار آمدن اعضای جدید شورای پروانه ساخت، بالاخره پروانه ساخت «لاتاری» ساخته شد و مهدویان هم در صفحه اینستاگرام خود تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد جشن کوچکی را برای دریافت پروانه ساخت فیلمنامه جدید‌اش برپا کرده است.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.