تایکا وایتیتی توضیح می‌دهد که چرا کارگردانی فیلم‌های MCU را به Star Wars ترجیح می‌دهد

24 October 2017 - 11:46

کارگردان فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) یعنی تایکا وایتیتی (Taika Waitit) در مورد اینکه او مایل به کارگردانی داستان‌های بیشتری از دنیای سینماتیک مارول است اما هیچ علاقه‌ای به بر عهده گرفتن کارگردانی فیلم‌های Star Wars (جنگ ستارگان) ندارد، توضیح می‌دهد. اگر چه تا اکران سومین فیلم انفرادی ثور چیزی کمتر از دو هفته باقی مانده است، منتقدین در حال حاضر این فیلم را یک موفقیت و فیلمی متفاوت از استودیو مارول می‌دانند و وایتیتی لحن این فیلم از ارباب صاعقه‌ها (ثور) را خیلی با نشاط تر از دو فیلم قبلی ساخته است. در ادامه‌ی خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

در حالی که همیشه نظرات منتقدان دلیلی بر موفقیت در باکس آفیس نیست، اما انتظار می‌رود Ragnarok در باکس آفیس داخلی ۹۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. این مشخصا برای وایتیتی که از رویکرد فیلمسازانه‌ی آزادی برخوردار است، خبری خوب است. بنظر می‌رسد که وایتیتی قصد دارد تا فیلم‌های بیشتری از دنیای سینماتیک مارول را کارگردانی کند و به ویژه اینکه کیوین فیج (Kevin Fiege) سرپرست استودیو مارول اخیرا خاطر نشان کرده است که : بسیار بسیار دوست دارد با تایکا دوباره کار کند.”

در حالی که قطعا دنیایی از فرصت‌های ویژه به روی وایتیتی باز می‌شود، بنظر می‌رسد که او قصد دارد تا خودش را محدود کند. در یک مصاحبه‌ی جدید با New York Times برای فیلم Thor: Ragnarok، وایتیتی گفت ساختار دنیای Star Wars به او آن آزادی خلاقانه را که در دنیای سینماتیک مارول دارد، نمی‌دهد و به همین دلیل او نمی‌تواند خود را کارگردان یک حماسه‌ی فضایی ببیند. وی گفت:

این فرانچایز بنظر خیلی سخت می‌رسد و برای فردی مثل من جایی وجود ندارد. در قانون Star Wars همواره خودخواهی وجود داشته است، در حالی که فیلم‌های مارول، همانند ده‌ها کامیک که از آن به وجود آمده‌اند، از یک درام قوی به یک کمدی می‌رسد. و پیشرفت همواره در آن جای داشته است. درست مثل رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) که از طریق مرد آهنی پیشرفت کرد.

شما باید صداقت وایتیتی را در مورد چشم‌انداز کارگردانی فیلم‌های Star Wars تحسین کنید، چرا که او با احترام کامل توضیح داد که چرا این فرانچایز یک انتخاب مناسب نیست. فیل لرد (Phil Lord) و کریستوفر میلر (Christopher Miller) فهمیدند که ترکیب کمدی و Star Wars جالب نمی‌شود. این اولین باری نیست که وایتیتی نظری برای کارگردانی فیلم‌های Star Wars می‌دهد. در طی اخراج کالین ترورو (Collin Trevorrow) از کارگردانی فیلم نهم Star Wars در ماه سپتامبر، یک هوادار از وایتیتی خواسته بود تا کارگردان این فیلم از فرانچایز جنگ ستارگان شود، و این کارگردان به طور صریح پاسخ داد: “من یک هفته‌ای اخراج خواهم شد.!”

منبع: Screenrant

 

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.