کارگردان فیلم Pacific Rim Uprising مدت زمان اجرا این فیلم را تایید کرد

26 October 2017 - 13:24

کارگردان فیلم Pacific Rim Uprising «حاشیه اقیانوس آرام طغیان»، یعنی استیون اس. ده‌نایت (Steven S. DeKnight) تایید کرد که مدت زمان اجرای این فیلم مانند فیلم قبلی‌ این سری، حدودا دو ساعت خواهد بود. بعد از این‌که تایید شد، فیلم Justice League «لیگ عدالت» قرار است تا در مجموعه فیلم‌های جهان توسعه یافته دی‌سی (DC Extended Universe) کوتاه‌ترین فیلم باشد؛ موضوع مدت زمان فیلم‌ها به یک موضوع داغ برای طرفداران تبدیل شده است. بیشتر تماشاگران فیلم‌ها، می‌خواهند تا فیلمی که انتظار آن‌را می‌کشند، از همه نظر حماسی باشد؛ و آن‌ها فکر می‌کنند که تنها راه حماسی شدن فیلم‌ها، این است که مدت زمان پخش فیلم، حدودا سه ساعت باشد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

تا کنون در طول تاریخ، چندین فیلم این اشتباه را انجام داده‌اند (مثلا فیلم Dunkirk «دانکرک» که اخیرا منتشر شد)، و ما اکنون بر سر این موضوع بحث می‌کنیم که زمان کوتاه یک فیلم می‌تواند یک سود برای این فیلم باشد – همین که آن‌ها اطمینان می‌دهند، که یک فیلم بیش از حد ادامه نمی‌یابد، خوب است. در یک جهان عالی و آرمانی، هر داستانی باید به اندازه‌ی نیازش طولانی باشد و این همان ذهنیتی است که ده‌نایت در زمان ویرایش فیلم Pacific Rim Uprising در ذهنش داشته است.

در طی مصاحبه‌ی استیون ده‌نایت با وب‌سایت خبری کلیدر (Collider)، کارگردان این فیلم اعلام کرد که مدت زمان این فیلم قرار است چه‌قدر باشد، و همچنین توضیح داد که چرا حس می‌کند این میزان زمان برای این فیلم کافی‌ است:

اکنون مدت زمان این فیلم حدودا دو ساعت است. من همیشه فیلم‌هایم را دو ساعتی درست می‌کنم. من اگر فیلم Lawrence of Arabia «لورنس عربستان» را می‌ساختم، آن‌گاه مدت زمان بیشتری را به پخش آن فیلم اختصاص می‌دادم، ولی در غیر این صورت فکر می‌کنم که میزان دو ساعت برای فیلم‌ها مناسب‌تر است – این اعتقاد فقط مختص من است، به عنوان کسی که به فیلم‌ها و تماشای فیلم علاقه‌ی زیادی دارد؛ به نظرم یک فیلم دو ساعتی همیشه حدودا در نقطه‌ی خوب و مطلوبی قرار دارد. اگر یک فیلم خیلی کوتاه‌تر از دو ساعت باشد، من به آن فیلم مشکوک خواهم شد؛ اگر هم یک فیلم خیلی بیشتر از دو ساعت باشد، من از آن فیلم حمایت می‌کنم و به آن علاقه دارم، ولی گاهی اوقات از تماشای این سری فیلم‌ها، خسته و فرسوده می‌شوی.

همانطور که ده‌نایت می‌گوید، فیلم‌هایی هستند که مدت زمان طولانی پخش را تضمین می‌کنند، در صورتی که داستان آن‌ها برای این مدت زمان مناسب باشد. برای نمونه، این موضوع خیلی سخت خواهد بود که بخواهیم یک انطباق خوب از کتابی مثل کتاب Lord of the Rings «ارباب حلقه‌ها» داشته باشیم و از طرفی نخواهیم که سه‌گانه‌ی این فیلم حدود ۹ ساعت طول بکشد. با این حال نظرات او می‌توانند درست باشند. فیلم‌های کمی هستند که نیاز دارند تا سه ساعت طول بکشند تا در این مدت زمان بتوانند تمام داستان و جوانب را شرح دهند و از آن‌جا که سری فیلم‌های Pacific Rim یک فرانچایز درباره‌ی ربات‌های غول‌پیکر است که با هیولاهای بزرگ مبارزه می‌کنند، به نظر می‌رسد که ده‌نایت این موضوع را متوجه شده است، که اگر بخواهد مدت زمان این فیلم مانند فیلم‌های Transformers «تبدیل شوندگان» باشد، موجب می‌شود تا صبر بینندگان این فیلم به سر آید. با در نظر گرفتن این‌که فیلم اصلی این سری، ۱۳۱ دقیقه (۲ ساعت و ۱۱ دقیقه) بود، فیلم Pacific Rim Uprising اگر بتواند همان زمان قسمت قبلی خودش را حفظ کند، خوب است.

این خیلی خوب است که ده‌نایت کاملا یک ذهنیت قوی راجع به این دارد که فیلم Pacific Rim Uprising قرار است چگونه باشد، ولی مدت زمان یک فیلم تقریبا یکی از کم اهمیت‌ترین جنبه‌های یک فیلم است. این واقعیت که این فیلم قرار است تا به مدت زمان دو ساعت پخش شود، هیچ چیزی درباره‌ی کیفیت داستان این فیلم و خلافیت تیم سازنده‌ی آن به ما منتقل نمی‌کند. بینندگان این فیلم باید منتظر اولین موج نظرات این فیلم بمانند تا ببینند فیلم Pacific Rim Uprising ارزش ادامه دارد یا خیر، ولی جای تشویق دارد که بدانیم تماشاگران این فیلم قرار نیست تا یک بعد از ظهر کامل را صرف دیدن این فیلم کنند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.