توضیحات جیرانی درباره انتخاب بازیگران «خفه‌گی» | اشتباه کردیم نقش پولاد کیمیایی را حفظ کردیم

28 October 2017 - 18:30

فریدون جیرانی که این روزها فیلم «خفه‌گی» را بر روی پرده سینماها دارد، در مصاحبه خود با ماهنامه ۲۴ به نکات جالبی در مورد انتخاب بازیگران این فیلم اشاره کرده است. او می‌گوید در ابتدا برای نقش صحرا بهاره رهنما انتخاب شده بود و برای آن نقش گریم نیز شد، اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که در کنار نوید محمدزاده، حضور الناز شاکردوست انتخاب درست تری است. او همچنین درباره بازی پولاد کیمیایی در «خفه‌گی» گفت که حفظ او در این فیلم اشتباهی بود که باعث شد بسیاری از سکانس‌های این بازیگر در این فیلم حذف شود.

فریدون جیرانی درباره نقش شخصیت زهره با بازی ماهایا پطروسیان، در فیلم «خفه‌گی» که که به ناگهان مردی که به او علاقمند است را رها می‌کند، گفت:

«همه سر صحنه همین سوال را از من پرسیدند که زهره چرا می‌رود؟ گفتم بی خیال، ولش کنید، باید برود! گفتم برای این‌که باید یک مقدار فکر کند! در سینمای جدید دیگر نیازی به توضیح واضحات نیست. می‌خواستم تلخی ته رابطه‌ این دو نفر دربیاید و این که نمی‌خواهد سرانجام صحرا را پیدا کند که جنایت کند.»

او همچنین در پاسخ به این پرسش جواد طوسی که چرا نقشی که پولاد کیمیایی در آن به ایفای نقش می‌پردازد کامل نیست، گفت:

«آن شخصیت اصلا ناقص است و در فیلمنامه اولیه هم نبود. بازگر اول فیلم جوان بود و می‌خواستیم با بازی پولاد کیمیایی در شخصیت منصور، شخصیت آن جوان را کامل کنیم. وقتی آن بازیگر جوان نتوانست بازی کند و حذف شد، پولاد هم گفت بگذار من بروم اما اشتباه کردیم که پولاد را حفظ کردیم. او واقعا گناه داشت چون با اعتماد و اتکا به من آمد و می‌دانست که نقشش کوچک است. وقتی نوید آمد، برگشتیم به فیلمنامه اول و چیزهایی از فیلمنامه دوم باقی ماند که باعث شد شخصیت منصور روی هوا باشد. الان حضور او نه مینیمال است، نه ماکسیمال، هیچی نیست!»

جیرانی در ادامه افزود:

«من پولاد را دوست دارم و او هم سعی کرده که در آن بخش فیلم، بازی خیلی متفاوتی انجام دهد اما طفلک همه صحنه‌های بازی‌اش را از فلم حذف کردیم.»

او در پایان با بیان این‌که به خاطر سابقه بازیگری شاکردوست در فیلم‌های سینمایی در ابتدا مخالف حضور او در فیلم «خفه‌گی» بوده، گفت:

« الناز شاکردوست آمد و خیلی برخورد خوبی کرد. ما فیلمنامه نداشتیم و فقط قصه را برایش تعریف کردیم. گفت من صبر می‌کنم تا فیلمنامه را بخوانم. خب این برای ما احترام برانگیز بود، چون فاصله بین آمدن و خواندن فیلمنامه ۲۵ تا ۳۰ روز طول کشید. در این فاصبه بهاره رهنما گریم شد و خیلی هم علاقمند بود که این نقش را بازی کند. به غزل شاکری و پانته‌آ پناهی‌ها هم فکر کرده بودیم اما من احساس کردم در کنار آن پسر جوانی که جایش را با نوید محمدزاده پرکردیم، بازیگری مثل الناز شاکردوست لازم است. شاکردوست سرقرارداد بستن هم خیلی با ما راه آمد و من هم گفتم که او را برای این نقش می‌خواهم. به ایمان امیدواری و طراح لباس هم گفتیم می‌خواهیم الناز شاکردوست را زشتش کنیم و نمی‌خواهیم مثل همیشه خوشگل باشد.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.