مشرق: اتاق کنترل «هفت» و برنامه‌های سینمایی تلویزیون در دست رئیس سازمان سینمایی است

3 November 2017 - 18:00

سایت اصولگرای مشرق که منتقد همیشگی سیاستهای دولت است، در گزارشی با انتقاد از حضور مدیران تلویزیون در شورای پروانه نمایش ادعا کرده که محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی با انتصاب این افراد توانسته در تلویزیون نفوذ کند و کنترل برنامه‌های تلویزیونی با موضوع سینما را به دست بگیرد. این رسانه ادامه تعطیلی برنامه «هفت» را هم به حیدریان نسبت داده است.

مشرق در گزارش خود نوشته است:

«حیدریان نشان داد که راه و رسم میدان داری را خوب می‌شناسد و توانسته است با جابجایی چند نفر از اعضای اصلی تصمیم‌گیری پروانه نمایش، و انتخاب مدیران سیما، راهی به بدنه تصمیم‌گیری در آنتن تلویزیون داشته باشد. به عنوان مثال برنامه سینمایی «هفت» که به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه سینمایی تلویزیون در سالهای گذشته و حتی در بدترین شرایط سینمای ایران هم به پخش می‌رسید مدتی است تعطیل شده است، این در حالی است که شنیده شده کلید بازگشایی و تولید دوباره این برنامه سینمایی به دستان محمدمهدی حیدریان در مقام ریاست سازمان سینمایی افتاده است.»

این مطلب به رابطه حیدریان با مدیریت صداوسیما اشاره کرده و آن را در تعطیلی «هفت» موثر دانسته است:

«به نظر می‌آید از طرفی حیدریان طی تعاملاتی که با مدیران رده بالا سازمان صداوسیما داشته، توانسته تا با انتصاب مدیران رده بالای سازمان صداوسیما در شورای پروانه نمایش، اتاق کنترل برنامه‌های سینمایی و از جمله آنها برنامه «هفت» را به دست بگیرد و تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت تحلیل و بررسی سینمای ایران را به زمان دیگری موکول کند تا از اوضاع طوفانی و نا آرام حال سینمای کشور جان سالم به در برد.»

سومین دوره برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی به منتقد جدی سیاست‌های حجت‌الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی تبدیل شد و این مخالفت‌ها در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به اوج رسید. بعد از کنار رفتن ایوبی در اسفند ماه سال گذشته، «هفت» افخمی هم حدود یک ماه دوام آورد و اواخر فروردین بود که او و این برنامه به پایان رسیدند و از آن زمان «هفت» رنگ آنتن را به خود ندیده است.

طی حدود هفت ماه گذشته از اشخاص مختلف به عنوان مجری جدید این برنامه یاد شده و هربار تکذیب شده است. در این مدت شبکه‌های دیگر تلویزیون برنامه‌های سینمایی خود را پخش کرده‌اند، اما تکلیف ادامه «هفت» هنوز روشن نشده است.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.