ستاره‌ی Tintin خواستارِ اندی سرکیس برای کارگردانی دنباله‌ی فیلم است

4 November 2017 - 17:50

جِیمی بِلِ (Jamie Bell) بازیگر، مشتاق کار بر روی دنباله‌ی فیلم The Adventures of Tintin «ماجراهای تَن‌تَن» است و از این ایده که اندی سرکیس (Andy Serkis)، هم‌بازی‌اش وظایف کارگردانی را بر عهده بگیرد، استقبال می‌کند. فیلم ماجراهای تَن‌تَن براساس داستان‌های مصور محبوب، نوشته‌ی نویسنده‌ی بلژیکی، هِرژه (Herge)، ماحصل همکاری تیمِ خلاقِ رویایی متشکل از استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، پیتر جکسون (Peter Jackson)، ادگار رایت (Edgar Wright) و استیون موفات (Steven Moffat) بود و بل نقش تن‌تن را پس از برکناری توماس سنگستر (Thomas Sangster) بر عهده داشت. «ماجراهای تن‌تن» برگرفته از سه ماجراجویی کلاسیک بود و به موفقیت هنری و تجاری عظیمی دست یافت. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

برنامه‌ی اسپیلبرگ و جکسون برای تن‌تن یک سه‌گانه بود، به گونه‌ای که جکسون فیلم دوم مجموعه را کارگردانی کند و سومین فیلم، تلاشی مشترک باشد. مطابق با این برنامه در لحظات پایانیِ «ماجراهای تن تن» اشاراتی به قسمت‌های آینده می‌شود اما در طی شش سال گذشته روندِ پیشرفت بسیار کند بوده و برنامه‌های پرمشغله دلیل این کندی اعلام شده‌اند. با این وجود، گزارشات حاکی از آن است که افراد درگیر پروژه همچنان بسیار به ساخت فیلم‌های بیشتر تن‌تن علاقه‌مندند و این شامل ستاره‌ی فیلم نیز می‌شود.

بل در مصاحبه‌ای با مجله‌ی امپایر در پاسخ به سوال درباره‌ی احتمال ساخت دنباله‌ای بر تن‌تن در آینده گفته:

امیدوارم. دیشب کسی در افتتاحیه فیلم Film Stars Don’t Die In Liverpool گفت شاید اندی سرکیس بتواند فیلم را کارگردانی کند و من گفتم اوه خدای من عجب ایده‌ی فوق‌العاده‌ای. عجب ایده‌ی محشری. من کاملا مجذوب این ایده‌ام. البته که من با پیتر یا هر کارگردان دیگری که فیلم را بسازد کار می‌کنم. اما کار کردن دوشادوش اندی فوق‌العاده است چون او بسیار بااستعداد است. عاشق این هستم که این کار را بکنم. (به دفتر یادداشت اشاره می‌کند) بنویسش، بنویسش تا اتفاق بیفتد.

با در نظر داشتن استعدادهای دخیل در پروژه، هر کدام از این کارگردانان که ساخت فیلم را بر عهده بگیرند، بل آشکارا مشتاق کار بر روی فیلم دوم تن‌تن است. با ذکر این نکته، از آن‌جایی که برنامه‌ی کاری جکسون هنوز به شدت پرمشغله به نظر می‌رسد، سرکیس قطعا جایگزین هیجان‌انگیزی خواهد بود. سرکیس نه تنها یکی از پیشگامان اجرای موشن‌ کپچر (Motion-Capture Performance) است و با این فرنچایز آشنایی دارد، امسال اولین فیلمش به نام Breathe «نفس بکش» را نیز کارگردانی کرده است. اگرچه طبیعتا از آن‌جایی که هنوز رسما کارگردان ارباب حلقه‌ها قرار است دنباله‌ی تن‌تن را بسازد، توپ در زمین جکسون قرار دارد.

با توجه به محبوبیت دیرپای داستان های تن‌تن، نیازِ مبرمی برای عجله در ساخت فیلمی دیگر یا بهره‌برداری از موفقیت اخیر نیست. همین حالا نیز شش سال از اکران «ماجراهای تن‌تن» می‌گذرد و گذشت دو یا سه سال دیگر خیلی تفاوتی در شانس دنباله‌ی فیلم در گیشه ایجاد نمی‌کند. خواه جکسون نهایتا ساخت تن‌تن ۲ را برعهده بگیرد یا آن را به سرکیس محول کند، میزان اعتبارِ اسامی یادشده، دلیلی برای آرامش طرفداران است.

منبع:ScreenRant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.