گزارش: دیزنی در حال مذاکرات برای خرید شرکت فاکس قرن بیستم است

9 November 2017 - 08:03

CNBC گزارش می‌کند که شرکت والت دیزنی در مذاکرات اولیه برای خرید بخش‌هایی از شرکت فاکس قرن بیست و یک است. این شرکت قصد خرید استودیو فیلم فاکس قرن بیستم و بخش تلوزیونی فاکس و همچنین سایر دارایی‌ ها مانند رسانه‌ی FX Networks و National Geographic و سیستم‌های بین‌المللی آن‌را دارد. برای مشاهده‌ی جزئیات خبر، در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

این قرارداد شامل Fox News، شبکه پخش فاکس و شبکه محلی ورزشی فاکس نیست و آن‌ها بعنوان بخشی از امپراطوری فاکس باقی می‌ماند. دیزنی همچنین مالکیت ABC و ESPN را دارد و معتقد است که شبکه‌ی ورزشی فاکس یک انحصار برای آن‌هاست.

اما این برای طرفداران فیلم چه معنایی دارد؟ شما می‌توانید انتظار داشته باشید که Deadpool و Woverine و همچنین Fantastic Four به مارول استودیو  بیاید که بتوانند پیشرفت کرده و کامیک بوک‌های آن‌ها نیز، زیر یک سقف بیاید. دیزنی همچنین فرانچایزهای سنگینی مثل Alien (بیگانه)، Planet Of the Apes (سیاره‌ی میمون‌ها)، Kingsman (کینگزمن) و همچنین Die Hard (جان سخت) و حتی Avatar (آواتار) اغراق آمیز را بر عهده می‌گیرد. جیمز کامرون (James Cameron) در حال حاضر سرپرستی چهار فیلم پی در پی آواتار را بر عهده دارد. همچنین لوکاس فیلم می‌تواند فرانچایز Star Wars (جنگ ستارگان) را به زیر چتر آنها بیاورد، چرا که فاکس هنوز امتیاز فیلم اصلی Star Wars در سال ۱۹۷۷ را در اختیار دارد و می‌تواند سه گانه‌ی اصلی را در یک نسخه‌‌ی بلوری دوباره منتشر کند.

این خبر اشاره می‌کند که هیچ یک از طرفین، در حال حاضر در حال مذاکرات فعال نیستند اما برای چندین هفته مذاکره صورت گرفته است. یک قرارداد به این بزرگی به احتمال زیاد باید توسط دولت نیز به تصویب برسد. در سال ۲۰۱۶، دیزنی با سهم بیش از ۲۶ درصد از بازار فروش فیلم در باکس آفیس، به تنهایی گوی سبقت را از دیگران ربود و رتبه‌ی اول را در این زمینه کسب کرد. در حالی که فاکس با ۱۳ درصد در رده‌ی سوم قرار گرفت. با ادغام این دو استودیو، دیزنی توانمندترین ( و شاید کمی ترسناک ترین) شرکت در این صنعت خواهد بود.

سینما گیمفا شما را از پیشرفت‌های این قرارداد مطلع خواهد ساخت.

منبع:‌ Comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.