دنی ویلنوو James Bond 25 را کارگردانی نخواهد کرد

10 November 2017 - 22:21

سکان‌دار فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹»، دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)، به دلیل تعهدش به بازسازی فیلم Dune «تل‌ماسه» خود را از رقابت برای کارگردانی فیلم Bond 25 «باند ۲۵» کنار کشید. اکنون که طرفداران می‌دانند که دنیل کریگ (Daniel Craig) در نقش مأمور ۰۰۷ برای یک مأموریت نهایی بازخواهد گشت، بزرگ‌ترین سوال درباره‌ی دنباله‌ی فیلم این است که چه کسی سکانِ هدایت پروژه را بر عهده خواهد داشت. سام مندس (Sam Mendes) که فیلم‌های Skyfall «اسکای‌فال» و Spectre «اسپکتر» را ساخت، کنار کشیده است، بنابراین با توجه به این‌که «باند ۲۵» قرار است سال ۲۰۱۹ به نمایش درآید، کمپانی EON باید هر چه سریع‌تر فیلمسازی را به پروژه اضافه کند. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

با ادامه جست‌و‌جو برای یافتن کارگردان، چندین اسم به فهرست نامزدها راه یافته‌اند، از جمله کارگردان نامزد اسکار، دنی ویلنوو. این کارگردان پیش از این ابراز داشت که کار بر روی «باند ۲۵» برایش لذت عمیقی خواهد بود و بنا بر گزارشات او گزینه‌ی اول کریگ برای این سِمَت بود. با توجه به پیشینه‌ی درخشانِ ویلنوو، بسیاری، با کارهایی که او قادر خواهد بود با مواد موجود انجام دهد، هیجان‌زده بودند اما او قرار نیست به این زودی‌ها به MI6 (ام‌ای۶) بپیوندد.

ویلنوو در مصاحبه‌ای با The Playlist اقرار کرد که گفت‌وگو‌هایی پیرامون کارگردانی فیلم بعدی باند داشته است، اما نهایتا از این فرصت صرف‌نظر کرده تا بتواند بر روی فیلم «تل‌ماسه» تمرکز کند:

مسئله این است که من اکنون چیزی درباره‌ی آن نمی‌دانم، اما گوش کنید. دنیل کریگ بازیگر بسیار الهام‌بخشی است و من تماس‌هایی با او داشتم، اما مسئله این است که من در حال حاضر درگیر فیلم «تل‌ماسه» هستم. اما می‌گویم که امکان کار با او همچون یک رویاست. من عاشق کار با دنیل هستم و ساخت فیلمی از مجموعه‌ی باند برایم لذت‌بخش خواهد بود. اما مسئله مهم این جا زمان‌بندی است.

با وجود این‌که ویلنوو، در را کاملا بر روی ساخت «باند ۲۵» نمی‌بندد، اما فیلم «تل‌ماسه» قطعا اولویت او به نظر می‌رسد. ویلنوو فوریه سال جاری برای برعهده گرفتن سکان هدایت این فیلم علمی‌تخیلی قرارداد امضا کرد و آن را «پروژه‌ی تمام زندگی‌ام» نامید. او مشخصا بسیار نسبت به این فیلم شورمند است و از این رو منطقی به نظر می‌رسد که ساخت آن را به ساخت «باند ۲۵» ترجیح داده است. قطعا بازی در دنیای باشکوه مأمور ۰۰۷ جذابیتِ خاص خود را دارد و ویلنوو قصد دارد استعدادش را روزی در اختیار این فرنچایز قرار دهد، اما در این لحظه «تل‌ماسه» برایش از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر ویلنوو ساخت «تل‌ماسه» را ترک کند، تضمینی وجود ندارد که بتواند پس از اتمام ساخت فیلم باند به آن برگردد. دلیلی که او ساخت دنباله‌ی فیلم «بلید رانر» را بر عهده گرفت این بود که مجبور نبود تا زایل شدن آن را توسط فرد دیگری تماشا کند، پس احتمالا او احساس مشابهی درباره‌ی برعهده گرفتن ساخت «تل‌ماسه» دارد.

نکته‌ی دیگری که باید به خاطر بسپاریم این است که ویلنوو احتمالا چشم‌به‌راهِ زمانی برای استراحت است. او در پنج سال گذشته هر سال یک فیلم جدید روی پرده داشته و این دوره‌ی شگفت‌انگیز با «بلید رانر ۲۰۴۹»، بلندپروازانه‌ترین فیلمش تا به امروز به اوج خود رسید. با توجه به تاریخ اکران «باند ۲۵» برای نوامبر ۲۰۱۹، تهیه‌کنندگان فیلم امیدوارند تولید آن را سریع‌تر کلید بزنند و پریدن درون یک ژانر دیگر در حال حاضر احتمالا جزو اولویت‌های ویلنوو نباشد. بهتر است او زمانی را برای تجدیدِ قوای خود تخصیص دهد و اقتباسِ قدرتمندی از «تل‌ماسه» ارائه کند. اگرچه مدت زمان حضور کریگ در نقش باند به پایان خود نزدیک می‌شود، جیمز باند تا زمانی که ویلنوو تصمیم به ساخت آن بگیرد سر جایش باقی است. پس عجله‌ای نیست.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.