کیانوش عیاری: می‌خواهند با اکران محدود «خانه پدری» از شر آن راحت شوند

16 November 2017 - 19:00

در حالی که در هفته‌های گذشته کیانوش عیاری با انتشار یادداشتی به دفاع از عملکرد و گروه هنر و تجربه در سینمای ایران پرداخته بود، امروز اعلام کرده که مخالف اکران فیلم «خانه پدری» در این گروه سینمایی است. او می‌گوید قرار است اتفاق‌های سال ۹۳ تکرار شود و پس از نمایش محدود مدیران سینمایی اعلام خواهند کرد که یکی از فیلم‌های توقیفی را اکران کردیم. او معتقد است مدیران سینمایی می‌خواهند از شر این فیلم راحت شوند!

پس از این‌که اعلام شد فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری رفع توقیف شده است، زمزمه‌هایی در مورد اکران آن در گروه هنر و تجربه شنیده شد. کیانوش عیاری درباره نمایش این فیلم سینمایی در گروه هنر و تجربه نظرات جالبی دارد و به شرق می‌گوید:

««خانه پدری» یک بار در سال ٩٣ در گروه سینمایی هنر و تجربه و به مدت دو روز نمایش داده شد، این اتفاق گواه بر این است که نمایش این فیلم در گروه هنر و تجربه درست نیست. این گروه سینمایی چهار سینما دارد که در سال ٩٣ دو سینمای آن نیز متعلق به حوزه هنری بود و حوزه اعلام کرد سینماهایش را در اختیار این فیلم نخواهد گذاشت. فیلم در سینما کوروش نمایش داده شده و در١٠ سانس در دو روز در سالن ٣۵۵ نفره نمایش داده شد.»

عیاری در ادامه دلواپسان را متهم می‌کند که با فشار به وزیر وقت ارشاد (علی جنتی) باعث شدند که این فیلم از سینماهای کشور پایین کشیده شود:

«آن زمان دلواپسان تهدید کردند اگر بعد از دو روز اکران، یعنی پنجشنبه و جمعه، فیلم شنبه از اکران برداشته نشود، وزیر را استیضاح خواهیم کرد و ایشان دستور دادند فیلم از اکران برداشته شود. بنابراین با توجه به تجربه یک بار نمایش فیلم در این گروه سینمایی، نمایش این فیلم به این شکل درست نیست.»

کارگردان «روزگار قریب» همچنین پیش بینی می‌کند که با آغاز نمایش مجدد «خانه پدری» سینماهای حوزه هنری باز هم این فیلم را تحریم خواهند کرد:

«احتمالا حوزه باز هم سینماهای خودش را در اختیار فیلم (خانه پدری) قرار نخواهد داد، بار دیگر فیلم در سینماهای محدودی اکران خواهد شد و باز هم با تهدید فیلم از پرده پایین کشیده می‌شود. بعد هم مسئولان می‌گویند از شر این فیلم خلاص شدیم، آن را اکران کردیم اما شرایط برایش فراهم نبود و از نظر ما فیلم آزاد شد. نمی‌دانم تعداد فیلم‌های توقیفی چند تا است مثلا اگر ١۵ تا است می‌گویند با اکران خانه پدری شد ١۴ فیلم توقیفی و به این شکل صورت‌مسئله پاک می‌شود.»

او در پایان از پذیرفتن محدودیت سنی برای نمایش این فیلم سینمایی صحبت به میان می‌آورد و تاکید می‌کند:

«در جلسه‌ای که پیش از این مبنی بر اکران فیلم داشتیم، موضوع شرط سنی برای اکران فیلم مطرح شد که پذیرفتم. اگرچه پذیرفتم اما به‌نظرم کار عجیبی است. چرا باید شرط سنی گذاشته شود؟ چه کسی می‌تواند این موضوع را کنترل کند؟ و خودشان خوب می‌دانند گذاشتن شرط سنی تبدیل به یک عنصر تبلیغی می‌شود.»

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.