رانت و مافیا در سینمای ایران باعث شده بسیاری از فیلم‌ها اکران نشوند

19 November 2017 - 23:30

امیر سیدزاده تهیه‎کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت، معتقد است در سینمای ایران وجود مافیا و رانت باعث شده که بسیاری از فیلم‌های سینمایی نتوانند در سینماهای کشور به درستی اکران شوند. او همچنین می‌گوید که تاکنون هیچ یک از سرگروه‌های سینمایی، سالن خود را برای اکران «شماره ۱۷ سهیلا» در اختیار آن‌ها قرار نداده است.

«شماره ۱۷ سهیلا» در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآمد. سیدزاده درباره وضعیت اکران این فیلم سینمایی به مهر گفته است:

«متاسفانه هیچ سرگروهی برای اکران این فیلم سینمایی در اختیار ما قرار نمی دهند. در این وضعیت خراب اکران و به دلیل مدیریت ناصحیح مسئولان در بخش های مختلف، شرایطی فراهم شده تا بسیاری از فیلم های سینمایی برای مدت ها در نوبت اکران می مانند و به اکران سال بعد منتقل می شوند.»

این تهیه‌کننده سینما مجددا بحث وجود مافیا در سینمای ایران را مطرح می‌کند و می‌گوید:

«وجود مافیا و رانت در اکران سبب شده است تا بسیاری از فیلم‌های سینمایی اکران نشوند وی اکران‌های ضعیف و نامناسب داشته باشند. در حال حاضر شرایط اکران دست کسانی است که هم خودشان سینما دارند و در ساخت فیلم شریک هستند و هم به عنوان پخش‌کننده سهمی از فروش فیلم‌ها دارند، به همین دلیل فیلم‌های این گروه از سینماگران به راحتی اکران می‌شوند.»

سیدزاده در پایان افزود:

«در چنین شرایطی است که فیلم‌های مستقل در حوزه اکران دچار مشکل می‌شود و مدت‌ها در نوبت اکران باقی می‌مانند. من به عنوان تهیه‌کننده فیلم همچنان در حال تلاش برای اکران «شماره ۱۷ سهیلا» هستم اما به هیچ نتیجه‌ای در این زمینه‌ای نرسیده ام.»

در این فیلم بازیگرانی چون زهرا داوودنژاد، بابک حمیدیان، احسان امانی و مهرداد صدیقیان حضور دارند.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.