شرکت سونی نیز تمایل به خرید دارایی‌های شرکت فاکس قرن بیست و یکم دارد

23 November 2017 - 11:26

بر اساس گزارشات، شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures Entertainment) نیز علاقه‌مند است تا بخشی از دارایی‌های کلیدی شرکت فاکس قرن بیست و یکم (۲۱st Century Fox) را خریداری کند. هرچند زمان زیادی از انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکره بین دو شرکت دیزنی (Disney) و شرکت فاکس برای خرید بخش‌هایی از این شرکت نمی‌گذرد، اکنون استودیوی سونی، آخرین استودیویی است که برای خرید بخش فیلم و تلوزیون شرکت فاکس، پا به عرصه گذاشته است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

اوایل این ماه، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت فاکس قصد دارد تا بخش‌هایی از کمپانی خودش را به فروش برساند. یکی از بزرگ‌ترین اتفاقاتی که می‌تواند در این معامله رخ دهد، این است که حقوق فیلم‌هایی چون X-Men «مردان ایکس» و Fantastic Four «چهار شگفت‌انگیز»، به شرکت دیزنی فروخته شود و موجب شود تا بلاخره دیزنی بتواند بخشی از شخصیت‌های مهم استودیو مارول (Marvel) را که از جهان سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) جا مانده‌اند، به این جهان وارد کند. بعد از مدتی، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد مذاکرات بین دو شرکت دیزنی و فاکس، شکست خورده است؛ اگرچه برخی معتقدند که قرارداد بین دو شرکت دیزنی و فاکس، هنوز نیز می‌تواند به نتیجه برسد.

دو وب‌سایت خبری وریتی (Variety) و هالیوود ریپورتر (THR) هر دو گزارش کرده‌اند که شرکت سونی علاقه‌مند به خرید بخش‌هایی از شرکت فاکس قرن بیست و یکم است؛ این بخش‌ها شامل بخش فیلم، یعنی فاکس قرن بیستم نیز می‌شود. با استناد به این دو پایگاه خبری، شرکت سونی وارد مذاکراتی با شرکت فاکس شده است تا بفهمد که این شرکت تمایل به فروش کدام قسمت‌هایش را دارد. یک منبع از داخل شرکت سونی این گزارش را به پایگاه هالیوود ریپورتر فرستاده است که شرکت سونی دقیقا تمایل به خرید همان بخش‌هایی دارد که شرکت دیزنی نیز به‌دنبال آن‌ها است، اگرچه که این خواسته ممکن است تغییر کند. پایگاه وریتی نیز خبر داد که این مذاکرات هنوز در ”سطح بسیار اولیه” به سر می‌برد. جالب است بدانید که شرکت Verizon و Comcast نیز علاقه‌ی خود به خرید بخشی از شرکت فاکس را بیان کرده‌اند.

هیچ‌کدام از اخباری که تاکنون منتشر شده است، تایید نمی‌کند که شرکت فاکس قصد فروش واحد فیلم و تلوزیون خود را به هرکدام از این شرکت‌ها دارد. البته که بزرگ‌ترین واقعیت کلیدی که با توجه به اخبار، به آن پی می‌بریم این است که می‌دانیم شرکت سونی، حداقل علاقه به فروش بخشی از خودش دارد؛ با توجه به این نکته، می‌فهمیم که این احتمال وجود دارد تا این مذاکرات به نتیجه برسند و بخشی از شرکت فاکس به فروش برسد. هالیوود ریپورتر گزارش کرده است که شرکت فاکس تلاش می‌کند تا حداقل دو بخش کانال خبری فاکس (Fox News Channel) و شبکه‌ی تجاری فاکس (Fox Business Network) را حفظ کند، همان‌طور که سهام‌دار اصلی این شرکت، یعنی روپرت مرداک (Rupert Murdoch)، علاقه‌ی شدیدی به تمرکز بر روی اخبار، ورزش و توسعه‌ی جهانی دارد.

اگر شرکت سونی همین‌طور به فروش بخش‌های فاکس قرن بیستم ادامه بدهد، حقوق فیلم‌های X-Men و Fantastic Four نیز دیگر در امنیت نخواهد بود و موجب خواهد شد تا طرفداران به این فکر فرو بروند که در آینده چه اتفاقاتی ممکن است برای این شخصیت‌ها و فیلم‌های‌شان رخ دهد. آیا ممکن است که جهان مردعنکبوتی شرکت سونی آن‌قدر رشد کند تا بتواند شخصیت‌های X-Men و Fantastic Four را نیز در بر بگیرد؟ آیا شرکت دیزنی، به‌خاطر اینکه اجازه داشت تا شخصیت مردعنکبوتی را به جهان سینمایی مارول اضافه کند، می‌تواند بر سر فیلم X-Men با شرکت سونی به توافق برسد؟ طرفداران باید منتظر بمانند تا ببینند آیا از مذاکرات بین دو شرکت سونی و فاکس، نتیجه‌ی واقعی به‌دست خواهد آمد یا خیر؟ منتظر شنیدن اخبار بعدی از سینما گیمفا باشد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.