دنیس ویلینوو از تفاوت میان ساخت ۲۰۴۹ Blade Runner و Dune می‌گوید

26 November 2017 - 22:00

فقط چند کارگردان مدرن توانسته‌اند کاری با کیفیت بالا مانند کار دنیس ویلینوو (Denis Villenueve) انجام دهند. او با فیلم‌هایی همچون Prisoners سال ۲۰۱۳، Sicario سال ۲۰۱۵، Arrival سال گذشته، و اکران Blade Runner 2049 امسال، ثابت کرد که می‌تواند تقریبا در هر دنیایی کار مهمی انجام دهد. کار بعدی وی بازسازی Dune است و طبق اعلام ویلینوو، کار در این دنیا بسیار متفاوت از Blade Runner است، زیرا فرصت بیشتری برای تمام کردن آن به اسم خود دارد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

دنیس ویلینوو اخیرا به تفاوت‌ها اشاره داشته و گفته:

وقتی Prisoner و Blade Runner رو ساختم، برای یه داستان قرارداد امضا کردم. به من اجازه ندادند فیل‌های صورتی وارد فیلم‌هام کنم. قطعا این‌ها فیلم‌های من هستند؛ فیلم Blade Runner بیشتر از Incendies به خواسته من نزدیکتره. اما در مورد Dune باید بگم که هنوز دارم روی فیلمنامه کار می‌کنم. شاید شش ماه طول بکشه ممکن هم هست من برکنارم بشم.‌ شاید اون‌ها کار منو دوست نداشته باشن.

فیلم Blade Runner 2049 یک دنباله است، یعنی دنیس ویلینوو باید در دنیایی کار کند که توسط ریدلی اسکات (Ridley Scott) خلق شده و چیزی را بوجود می‌آورد که به این بینش احترام می‌گذارد. کار اصلی Dune توسط دیوید لینچ (David Lynch) طی سال‌های متمادی از زمان اکرانش در سال ۱۹۸۴ صورت گرفته اما ویلنیوو این فیلم را بعنوان راهنمایی برای ساخت Dune بکار نمی‌برد. او بطور قابل توجهی آزادی بیشتری نسبت به آنچه در دنباله Blade Runner داشت، دارد که به این معنی است که او حق بیشتری نسبت به فیلمنامه کار دارد.


در این مورد، دنیس ویلینوو زمام کار را به دست گرفته و خیلی از عناصر دیداری Dune را بازسازی خواهد کرد. Dune که رمان سال ۱۹۶۵ نوشته‌ی فرانک هربرت (Frank Herbert) است یکی از موفق‌ترین اثرهای علمی-تخیلی تمام زمان‌هاست. رویدادهای این اثر که در آینده‌ای دور روی سیاره آراکیس رخ دادند، مرکز داستان را جنگ سیاسی-اجتماعی میان طبقات اشرافی بر سر قدرت قرار می‌دهد. این روایت جذابی با ابتکار و ابداع است که کار را در این ژانر انجام شده تلقی می‌کند.

با تمام آزادی‌هایی که دنیس برای ساخت این فیلم دارد، فقط زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.