جیمز کامرون جزئیات جدیدی از دنباله‌های آواتار منتشر کرد

28 November 2017 - 12:26

برنامه‌های جیمز کامرون (James Cameron) برای دنباله‌های Avatar چند سالی است که موضوع بحث و صحبت است اما این کارگردان سرانجام از فیلم‌هایش صحبت به میان آورده که اولینِ آن‌ها یازده سال بعد از فیلم اصلی راهی سینماها خواهد شد. برای خواندن جزئیات بیشتر در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

کامرون در مصاحبه با مجله Vanity Fair درباره‌ی دنباله‌های این فیلم و همکاری مجددش با ستاره‌ی فیلم تایتانیک، کیت وینسلت (Kate Winslet) صحبت کرد:

کیت خیلی از این قضیه هیجان‌زده است. چند روز تمرین کرد و دنیایی که ما خلق کرده‌ایم رو دید و نحوه‌ی کار ما رو مشاهده کرد و خیلی هیجان‌زده است. او نقش شخصیتی رو بازی می‌کنه که هم از مردم دریا و هم مردم صخره است. یکی از کارها‌یی که انجام داد این بود که خودش تمام قسمت‌های مربوط به آب را بازی کرده. و من بهش گفتم: اکی، ما باید بهت غواصی یاد بدیم.

کامرون همچنین اطلاعاتی درباره صحنه‌ای که اخیرا فیلمبرداری کرده‌اند که نه تنها بازیگران کوچکی را نشان می‌دهد بلکه زیر آب  به تصویر کشیده می‌شوند، منتشر کرد:

بازیگرای دیگه باید سه چهار دقیقه‌ای رو زیر آب باشند. تقریبا در حال فیلمبرداری صحنه‌های زیر آب هستیم. هفته گذشته با ۶ نوجوان، نه ۵ تا، و یه بچه ۷ ساله یه صحنه رو فیلمبرداری کردیم که چند دقیقه‌ای رو زیر آب بودند و صحنه‌ی زیر آب رو با دیالوگ بازی کردند چون زبانی که صحبت می‌کنند زبان ایما و اشاره است.

این کارگردان همچنین درباره تاخیرهای فیلم صحبت کرد:

بنظرم کارمون به تعویق نیفتاد. قسمت خوب ماجرا اینجاست که تونستیم تا نوشته شدن فیلمنامه، کار رو شروع کنیم. فیلمنامه کار ۴ سال طول کشید تا نوشته بشه و ما هم عملکرد خوبی داشتیم چون باید سیستم منظم و درستی بوجود بیاریم. ما وقتمون رو تلف نکردیم و شروع به توسعه تکنولوژی و طراحی کردیم. برای همین وقتی فیلمنامه‌ها تایید شدند همه چیز طراحی شده بود. تمامی شخصیت‌ها، مخلوقات و زمان و مکان‌ها آماده بودند.

بنظر می‌رسد کامرون برای فیلم‌های چهارم و پنجم خیلی حساسیت به خرج داده و به این توجه داشته که مخاطب قرار است بعد از فیلم‌های دوم و سوم این فیلم‌ها را به تماشا بنشیند.

بگذارید اینجوری بگم که اگه آواتار ۲ و ۳ خیلی پولساز نباشند، سری ۴ و ۵ وجود نخواهند داشت. آن‌ها داستان‌های مرتبط با هم دارند. این ۵ فیلم، روایت منحصر به فردی خواهند داشت اما به نوع خود فیلم‌های شکل‌ گرفته‌ای هستند، و این برخلاف سه‌گانه ارباب حلقه‌ها، است که میشد گفت عیب نداره سال بعد یه قسمت بهتر میاد.

سم ورثینگتون، زویی سالدانا، جول دیوید مور، استفان لنگ، مت جرالد و سیگورنی ویوور بازیگرانی هستند که از زمان فیلم اصلی حضور داشته اند. کلیف کرتس و اونا چاپلین به دنباله‌های این فیلم ملحق می‌شوند. کامرون اخیرا گفته که کلونل مایلز کواریچ با بازی استفان لنگ در این ۴ دنباله حضور خواهد داشت و تبهکار اصلی کل داستان خواهد بود. فیلمبرداری آواتار ۲ و ۳ از ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ رسما آغاز شده است.

اندکی بعد کامرون اعلام کرد که بازیگران جوان این دنباله که شامل خانواده سالی و بچه‌های متاینا ناوی که نزدیک صخره‌های دریایی زندگی می‌کنند، توسط کلیف کرتس هدایت می‌شوند. تنها بازیگری که در لایو-اکشن ظاهر می‌شود و نقش شخصیت غیر CGI را بازی می‌کند، جک چمپیون در نقش خاویار اسپایدر سوکارو است، نوجوانی که در پایگاه نظامی گیت به دنیا آمد و در اولین فیلم دیده شد.

کمپانی قرن ۲۰ فاکس و لایت‌استورم قبلا تاریخ اکران هر ۴ دنباله‌ی آواتار را اعلام کرده بودند. آواتار ۲ در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ و آواتار ۳ در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ راهی سینماها می‌شوند. سپس فیلمبرداری آواتار ۴ و ۵ آغاز خواهد شد که در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۴ و ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵ اکران خواهند شد.

اولین سری آواتار که در سال ۲۰۰۹ اکران شد یکی از پر فروش‌ترین فیلم‌های جهان با باکس آفیس بیش از ۲‌.۷ میلیارد دلار باقی می‌ماند.

منبع: comingsoon

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.