سلطه یک ماهه فیلم «خالتور» بر گیشه سینمای ایران

6 December 2017 - 16:00

جدول فروش هفتگی سینماتیکت نشان می‌دهد فیلم کمدی «خالتور» به کارگردانی آرش معیریان برای چهارمین هفته متوالی صدرنشین گیشه سینمای ایران است. نکته جالب آن است که این فیلم تقریبا تماشاگران خود را حفظ کرده و طی یک هفته گذشته بیش از یک میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

فروش هفتگی «خالتور» سه شنبه هفته گذشته یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود و این هفته در سایت سینماتیکت ۱ میلیارد و ۱۲ هزار تومان ثبت شده است. مجموع فروش این فیلم به آستانه ۴ میلیارد تومان رسیده است.

دومین فیلم پرفروش هفته با حدود ۳۵۰ میلیون تومان اختلاف با فیلم اول، «ثبت با سند برابر است» دیگر کمدی روی پرده این روزهای سینماست که ۶۴۲ میلیون تومان فروخته است.

مورد عجیب آمار فروش «قاتل اهلی»

«قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی سومین فیلم پرفروش هفته است که ۵۱۱ میلیون تومان فروش داشته است. سایت سینماتیکت مجموع فروش این فیلم را ۱ میلیارد و ۷۲ میلیون تومان درج کرده و این در حالی‌ست که پخش کننده فیلم اول هفته اعلام کرد فیلم کیمیایی در پایان هفته گذشته یک میلیاردی شد!

این اختلاف معنادار ارقام اعلام شده از سوی پخش کننده‌ها و سیستم مکانیزه سینماتیکت نشان می‌دهد که میزان فروش اعلام شده از سوی پخش کننده‌ها چندان قابل اتکا نیست. اگر «قاتل اهلی» جمعه میلیاردی شده بود، چگونه ممکن است سینماتیکت که جدول فروش هفتگی را چهارشنبه‌ها آپدیت می‌کند، رقم فروش این فیلم در پایان سه شنبه (چهار روز بعد) را اندکی بیش از یک میلیارد تومان اعلام کند؟

آمار فیلم‌های جدید

«آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و با بازی نیکی کریمی در هفته اول اکران خود حدود ۱۷۵ میلیون تومان فروخته و چهارمین فیلم پرفروش هفته است. این در حالی‌ست که «وقتی برگشتم…» وحید موسائیان و «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق در هفته اول نمایش خود به ترتیب ۶۸ و ۵۵ میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.