گیرمو دل تورو از استقبال کم مخاطبین از ریبوت‌های فیلم هیولا می‌گوید

7 December 2017 - 13:42

نویسنده و کارگردان فیلم The Shape of Water (شکل آب)، گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) در رابطه با علت اینکه چرا مخاطبین جدید با شخصیت‌های فیلم کلاسیک هیولا ارتباط بر قرار نمی‌کنند، نظریه‌هایی دارد. بدون شک، وقتی حرف از ساخت هیولاهای فیلم اصلی می‌شود، دل تورو یکی از با احساس‌ترین فیلمسازان نسل خود است، استعدادی که در فیلم اول خون‌آشامی خود در سال ۱۹۹۳ آن را نشان داد. از آن زمان به بعد، او این موجودات جالب مانند فونو و پیل‌من را برای Pan’s Labyrinth خلق کرد و موجودات دریایی تک سنگی، کاجو، را برای Pacific Rim خلق کرد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

دل تورو با داشتن سابقه‌ی ساخت فیلم‌هایی همچون The Devil’s Backbone و Crimson Peak در کارنامه‌اش، جای تعجب ندارد که تحت تاثیر فیلم‌های کلاسیک هیولا مانند شخصیت‌های Universal Pictures مانند هیولای فرانکنستین و Creature of Black Lagoon است. دل تورو برای فیلم جدیدش تحت تاثیر Creature قرار گرفت، فیلم شکل آب که فانتزی رومانتیک عصر جنگ سرد است، زن ساکتی (با بازی سالی هاوکینز) را نشان می‌دهد که با موجودی مانند گیل‌من از آمازون ارتباط دارد که در آزمایشگاه دولتی مخفی گیر افتاده و آزمایشات وحشتناکی روی او انجام می‌شود.

در حالی‌که دل تورو توانسته از نظر نقد و باکس آفیس طی سال‌های متمادی بخاطر خلاقیت به موفقیت دست یابد، ژانر فیلم هیولا که تصوراتش از آن نشات می‌گیرد، موفق نبوده است. دل تورو در مصاحبه با سایت خبری Screen Rant درباره‌ی فیلم The Shape of Water صحبت کرده که چرا فکر می‌کند ریبوت‌های فیلم‌های کلاسیک هیولا برخلاف پیشینیان خود، مخاطب را به هیجان نمی‌آورند:

خبرنگار SR: من متوجه عشق و علاقه شما به فیلم‌های کلاسیک ترسناک شده‌ام، چرا فکر می‌کنید شخصیت‌های فیلم کلاسیک ترسناک در عصر مدرن فیلم‌سازی عملکرد خوبی نداشته اند؟
گیلرمو دل تورو: فکر می‌کنم که نگرش پُست مدرنی درباره‌ی‌ این ژانر وجود دارد که سعی خواهد داشت به شخصیت‌ها با عشق پر شور نزدیک شود و این خیلی امن نیست چون همه چیز رو در اختیار نداری. برای این دست از کارها بهتره از کنایه استفاده بشه و فکر می‌کنم این بخشی از کار باشه.‌ اما از طرفی هم چیزهای دو جنبه‌ای وجود دارند مثل کار جردن پیل و این کار رو کنایه‌ای نمی‌کنه اما باعث می‌شه انعکاس پیدا کند. و در اینجا ترکیبی از احترام و هوش وجود داره‌. امسال سال خوبی برای این ژانر است.

بطور خلاصه باید بگوییم که دل تورو عنصر حیاتی دارد که نه تنها برای فیلم‌های هیولا بلکه هر فیلم دیگری لازم است که علاقه به موارد موجود و احساس برای نگرش داشتن است. او قطعا برای بازسازی فیلم‌هایی مانند Creature of the Black Lagoon اشتیاق داشته و از یک جهت به Universal متصل است و وقتی شانسِ یک دهه پیش را داشته باشد و مجموعه جدیدی از فیلم‌ها را براساس هیولاهای کلاسیک Universal بسازد بخاطر حرف امروزش تاسف خواهد خورد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.