قرارداد دیزنی و فاکس رسمی شد؛ مردان ایکس و آواتار جزء این قرارداد هستند

14 December 2017 - 23:04

سرانجام دو کمپانی دیزنی و فاکس بر سر امتیاز فیلم و سریال فاکس به توافق رسیدند و دیزنی موفق شد حقوق مربوط به فرنچایزهایی همچون X-Men و Avatar را بدست آورد. دو تا از بزرگترین استودیوهای هالیوود بالاخره به هم پیوستند. گزارشات پیرامون این رویداد از چند هفته پیش در حال نشر بودند که بخش‌های فیلم و سریال فاکس به فروش خواهند رسید. دیزنی اولین کمپانی بود که زنگ اول را زد اما صحبت‌های اولیه این دو کمپانی به نتیجه خوبی نرسید. هنوز امیدی به توافق میان این دو شرکت وجود داشت که سونی، کامکست و سایر کمپانی‌ها برای توافق کردن با فاکس وارد عمل شدند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

دیزنی وارد رقابت تنگاتنگی با سایر استودیوها شد و گزارشاتی بدست رسید که نشان می‌داد این دو استودیو دوباره وارد مذاکره شده‌اند. با کنار رفتن کامکست، هنوز چیزی مشخص نبود تا اینکه سرانجام توافق حاصل شد.
کمپانی والت دیزنی و فاکس قرن بیست امروز اعلام کردند که به توافق قطعی رسیده‌اند و دیزنی مالک فاکس قرن بیست و یک از جمله استودیوهای فیلم و سریال فاکس قرن بیست و همین‌طور تجارت‌ شبکه کابلی و تلوزیون بین‌المللی با سرمایه‌ای تقریبا ۵۲.۴ میلیارد دلاری است. با توجه به تعهد دیزنی برای دریافت باکیفیت‌ترین سرگرمی، این مالکیت و بدست آوردن امتیازها به دیزنی این امکان را می‌دهد محتوای جذاب‌تری بسازد و روابط مستقیمی با مشتریانش در سراسر دنیا داشته باشد و به تجربه بیشتری از انتخاب و طرز فکر مخاطبینش دست یابد. قبل از این مالکیت، فاکس قرن ۲۱ از شبکه و موج خبر فاکس، کانال خبر فاکس، شبکه تجاری فاکس، FS1، FS2 و شبکه Big Ten تفکیک شده و این‌ها در لیست جدید شرکت قرار می‌گیرند.

طبق بندهای قرارداد، سهام‌داران فاکس قرن ۲۱ مقدار ۰٫۲۷۴۵ سهم دیزنی را برای هر سهم فاکس قرن ۲۱ دریافت می‌کند. میزان تبادل بر اساس قیمت متوسط ۳۰ روزه‌ی سهام دیزنی است. دیزنی نیز تقریبا ۱۳.۷ میلیارد دلار از بدهی خالص فاکس قرن ۲۱ را تقبل می‌کند. قیمت مالکیت، مقدار کل سرمایه تقریبا ۵۲.۴ میلیارد دلار و مقدار کل معامله تقریبا ۶۶.۱ میلیارد دلار برای تجارتی است که توسط دیزنی بدست آمده و شامل امتیازات یکی شده به همراه تعدادی از سرمایه‌گذاری‌ها است.

جز فاکس قرن ۲۱، بخش‌های تولید فیلم مانند فاکس قرن ۲۰، Searchlight Picture فاکس، فاکس ۲۰۰۰ با دیزنی ترکیب می‌شوند که خانه‌ی آواتار، مردان ایکس، چهار شگفت‌انگیز و ددپول و همچنین The Grand Budapest Hotel (هتل گرند بوداپست)، Hidden Figures (شکل‌های پنهان)، Gone Girl (دختر رفته)، The Shape of Water (شکل آب) و The Martian (مریخی) هستند و بخش‌های خلاق تلوزیونی مانند تلوزیون فاکس قرن ۲۰، تولیدات فاکس و فاکس ۲۱ که سریال‌هایی مانند The Americans (آمریکایی‌ها)، This Is Us (این مائیم)، Modern Family (خانواده مدرن)، The Simpsons و خیلی سریال‌های موفق دیگر که ببینندگان زیادی از سراسر دنیا داشتند را ساخته‌اند. دیزنی مالک شبکه‌های فاکس، شرکای جغرافیایی ملی، شبکه‌های منطقه‌ای ورزش فاکس، شبکه بین‌المللی گروه فاکس، Star India، و علاقمندان به فاکس در Hulu، Sky plc، Tata Sky و Endemol Shine Group نیز می‌باشد.

تاکید قرارداد این است که استودیوی مارول حق پس گرفتن مردان ایکس و شخصیت‌های مربوطه را دارد. هنوز حرفی از این زده نشده که تکلیف مردان ایکس چه می‌شود یا کوین فیگ چه برنامه‌ای برای ترکیب اسباب‌بازی‌های جدیدش دارد. فاکس تولید فیلم‌های New Mutants (جهش‌یافته‌های جدید)، Deadpool و X-Men: Dark Phoenix را به پایان رسانده و قرار است تولید Gambit را از اوایل ۲۰۱۸ آغاز کند. از آنجایی‌که دیزنی مالک این پروژه‌هاست، منطقی بنظر می‌رسد اگر فکر کنیم سه فیلم اول طبق برنامه اکران شوند. هرچند آینده‌ی جهش‌یافته‌ها و اولین خانواده مارول هنوز مشخص نیست.

جدا از اینکه این قرارداد چه معنی برای دنیای سینماتیک مارول دارد، این قرارداد چندین ویژگی دیگر را وارد دیزنی می‌کند. فرنچایزهایی مانند Alien، Predator، Planet of the Apes، Avatar، Home Alone، Independence Day حالا متعلق به دیزنی محسوب می‌شوند درحالی‌که دیزنی اکنون مالک The Simpsons و تلوزیون فاکس است. همانند فیلم‌های مردان ایکس که تقریبا تکمیل شده‌اند، این قرارداد نباید روی فیلم‌های به اتمام رسیده‌ی فاکس اثر بگذارند اگرچه دیزنی می‌تواند تاریخ‌های اکران بعضی از آن‌ها را تغییر دهد.

این یکی شدن به دیزنی امکان داشتن پروژه‌های بیشتر را می‌دهد. این فاکتور مهمی در علاقه‌ی ابتدایی دیزنی به فاکس است. خدماتی که دیزنی دریافت می‌کند نه تنها شامل فیلم‌های اصلی دیزنی است بلکه پیکسار، جنگ ستارگان، مارول و لایو اکشن دیزنی را در برمی‌گیرد و فیلم‌های انیمیشنی همراه با تمامی امتیازات بدست آمده از فاکس در این قرارداد گنجانده شده‌اند. از آنجایی که دیزنی در حال رقابت با نتفلیکس است، مالکیت فاکس باعث بزرگتر شدن آن شده و محتوای بیشتری برای ارائه به مشترکین خود خواهد داشت.
ممکن است این قرارداد در حال حاضر رسمی شده باشد اما قطعا خبرهای جدیدی از این قرارداد وجود خواهد داشت.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.