تاریخ شروع تولید سریال Watchmen ساخته‌ی HBO مشخص شد

21 December 2017 - 13:00

سریال تلویزیونی Watchmen «نگهبانان» ساخته‌ی HBO و دیمن لیندلاف (Damen Lindelof) مارس سال ۲۰۱۸ را برای شروع فیلمبرداری قسمت اول انتخاب کرده است. ساخت اقتباس تلویزیونی کامیک بوک مشهور الن مور (Alan Moore) و دیو گیبسونز (Dave Gibbons) دومین همکاری بین لیندلاف و HBO بعد از اقتباس تلویزیونی رمان The Leftovers «باقی‌مانده‌‌ها» نوشته‌ی تام پروتا (Tom Perrotta) است. با اینکه HBO دستور رسمی برای ساخت قسمت اول سریال را سپتامبر گذشته صادر کرده است اما هنوز از بازیگران فیلم خبری منتشر نشده است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

کامیک Watchmen «نگهبانان» از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷ منتشر شد و بعدها توسط زک اسنایدر (Zack Snyder) (سازنده‌ی ۳۰۰، Batman V Superman: Dawn of Justice «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و Justice League «لیگ عدالت») در سال ۲۰۰۹ اقتباس سینمایی‌اش ساخته شد. مدیر هنری دی‌سی، جف جانز (Geoff Johns) در حال حاضر با  Doomsday Clock «ساعت قیامت» بر سر زبان‌هاست. Doomsday Clock «ساعت قیامت» دنباله‌ی کامیک بوکی Watchmen «نگهبانان» است که اوایل این سال معرفی و انتشارش در اواسط نوامبر شروع شد. Watchmen «نگهبانان» اصلی یک داستان ابرقهرمانی در ورژن جهان موازیِ نیویورک است که در دوره‌ی جنگ سرد و در دهه‌ی ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد، Doomsday Clock «ساعت قیامت» در سال ۱۹۹۲ در همان جهان رخ می‌دهد. اما هنوز معلوم نیست که آیا لیندلاف می‌خواهد از دنباله‌ی جانز برای اقتباس تلویزیونی استفاده کند یا نه.

THS گزارش می‌دهد که قسمت اول سریال Watchmen «نگهبانان» در ماه مارس شروع به تولید خواهد کرد که به این معنی است که معرفی بازیگران سریال در دو یا سه ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. با اینکه HBO هنوز ساخت سریال کامل را درخواست نکرده است اما این شبکه دستور ساخت فیلمنامه‌ی چند قسمت اضافی که با قسمت اول سازگار است را در ماه سپتامبر صادر کرد.

Watchmen «نگهبانان» اسنایدر شامل بازیگرانی چون پتریک ویلسون (Patrick Wilson) (از The Conjuring «احضار»)، جکی ارل هالی (Jackie Earle Haley) (از The Tick «تیک») مالین آکرمن (Malin Åkerman) (از Billions «میلیاردها»)، بیلی کارداپ (Billy Crudup) (از Justice League «لیگ عدالت»)، متیو گود (Matthew Goode) (از The Crown «تاج») و جفری دین مورگان (Jeffrey Dean Morgan) (از The Walking Dead «مرده‌های متحرک») در نقش ابرقهرمان‌های آسیب دیده و یا خطرناک دنیای Watchmen «نگهبانان» بود. فیلم در انتشار اولیه‌اش موفقیت نسبی داشت و غالبا نقدهای مثبت – گر چه متضاد – از منتقدها دریافت کرد و ۱۸۵ میلیون دلار فروش جهانی در مقابل بودجه‌ی ۱۳۰ میلیون دلاری داشت. با گذشت زمان برداشت زک اسنایدر به یک فیلم نیمه کالت تبدیل شد که بخش کوچکی از آن به علت انتشار Director’s Cut (نسخه‌ی کارگردان) فیلم بود که به بسیاری از اتفاقات منبع اصلی پایبند.

لیندلاف خود نیز با کارهای قطبی کننده ناآشنا نیست. The Leftovers «باقی‌مانده‌‌ها» که برایش سه فصل پخش شد، بسته به این که از چه کسی بپرسید، یا تمرکز شاعرانه بر روی غم فقدان یا یک اتلاف وقت افسرده کننده بود. این نویسنده با قسمت آخر Lost «گمشده» نیز منتقدان و طرفداران را به دو گروه تقسیم کرد. همچنین با فیلمنامه‌های جاه‌طلبش برای Prometheus «پرومیتیوس» ساخته‌ی ریدلی اسکات ( Ridley Scott) و Tomorrowland «سرزمین فردا» ساخته برد بیرد (Brad Bird) نیز این اتفاق افتاد. او کسی نیست که از کارهای چالش برانگیز فاصله بگیرد.

یک اقتباس از Watchmen «نگهبانان» نیازمند تمایل به عصبانی کرد افراد و همچنین ور رفتن با موضوعات ناراحت کننده و بعضی وقت‌ها صرفاً وحشتناک است، صرف‌نظر از این که برای چه رسانه‌ای است. با توجه به کارهای قبلی‌اش، لیندلاف هر دو نیاز را برطرف می‌کند و بیشتر از خیلی‌ها صلاحیت این را دارد که ورژن تلویزیونی از این داستان را بسازد.

منبع: Screen Rant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.