ریدلی اسکات نظرش را درباره فیلم Blade Runner 2049 اعلام کرد

28 December 2017 - 22:00

ریدلی اسکات (Ridley Scott) باور دارد که شکست مالی فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» به دلیل طولانی بودن مدت زمان فیلم است. این فیلم علمی تخیلی که ادامه‌ی نسخه‌ی قبلی فیلم Blade Runner «بلید رانر» است و به کارگردانی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) است، نظرات خیلی خوبی دریافت کرد، ولی این فیلم با بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری‌اش فقط توانست به فروش ۲۵۸ میلیون دلار در جهان دست یابد. این فیلم به مدت ۱۶۳ دقیقه به طول می‌انجامد، درحالی‌که نسخه‌ی اولیه این فیلم بسیار طولانی‌تر از نسخه‌ی نمایش داده شده است و حدود ۴ ساعت طول می‌کشد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

داستان فیلم Blade Runner 2049، سی سال بعد از داستان نسخه‌ی اصلی و اولیه این فیلم اتفاق می‌افتد. رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) در این فیلم نقش شخصیت کی (K) را ایفا می‌کند که یک افسر پلیس است و به دنبال شخصیت دکارد (Deckard) با بازی هاریسون فورد (Harrison Ford) که پس از اتفاقات فیلم اول گم شده است، می‌گردد. فیلم Blade Runner 2049 تماما پر از تصاویر خیره‌کننده است و یک جهان کامل علمی تخیلی را خلق کرده است، ولی زمان فیلمش را بیش از حد صرف روایت ناپیوسته‌ی داستان می‌کند. فیلم اصلی Blade Runner نیز که به کارگردانی ریدلی اسکات بود روند داستانی خیلی آرامی داشت و نتوانست به موفقیت بزرگی دست‌یابد، اگرچه که بعدها طرفداران زیادی پیدا کرد، ولی متاسفانه جامعه‌ی طرفداران این فیلم نتوانست آن‌قدر بزرگ باشد که یک موفقیت مالی را برای قسمت دوم این فیلم رقم بزند.

تهیه کننده‌ی فیلم Blade Runner 2049 یعنی ریدلی اسکات، در مصاحبه با پایگاه خبری العربیه (Al Arabiya) تجزیه مختصری راجع به شکست اقتصادی این فیلم ارائه داد. شما در ادامه می‌توانید سخنان او در مصاحبه با این پایگاه خبری را بخوانید:

این فیلم خیلی آرام است. خیلی آرام است. طولانی است. خیلی طولانی است. من باید نیم ساعت از فیلم را حذف می‌کردم.

در تضاد با فیلم ویلنوو که نزدیک به سه ساعت به طول می‌انجامد، فیلم Blade Runner اصلی ریدلی اسکات فقط ۱۱۷ دقیقه طول کشید. نسخه‌ی نهایی فیلم Blade Runner در سال ۲۰۰۷ که بعد از نسخه‌های زیاد دیگری به‌دست آمد، مدت زمان ۱۱۷ دقیقه داشت.

در مصاحبه‌ای دیگر، دنیس ویلنوو همچنین گفته بود که او همچنان بررسی دلایل شکست فیلم Blade Runner 2049 را ادامه خواهد داد. ولینوو نیز اقرار کرد که شاید این فیلم خیلی طولانی بوده است. اگرچه او دربار‌ه‌ی این موضوع نیز بحث کرد که مخاطبان این فیلم زیاد با دنیای این فیلم آشنا نبودند که بخواهند علاقه‌مند به تماشای دنباله‌ی این فیلم باشند. ولینوو همچنین اقرار کرد که این موضوع برایش یک راز است که چرا این فیلم نتوانست موفق‌تر از نسخه‌ی اصلی خودش ظاهر شود.

با این حال، به نظر شما با توجه به نظر ریدلی اسکات، حذف ۳۰ دقیقه از فیلم Blade Runner 2049 می‌توانست به این فیلم کمک کند؟ در سطح عملی، حذف نیم ساعت از یک فیلم می‌توانست به سینماها این امکان را بدهد که این فیلم را بیشتر به‌نمایش بگذارند، که این امر برای یک فیلم با بودجه‌ی بالا نکته‌ی بسیار مهمی است. از لحاظ دیگر، حذف ۳۰ دقیقه از بخش‌هایی که مناسب بوده است می‌تواند فیلم را منسجم‌تر کند. روایت سریع‌تر داستان فیلم Blade Runner 2049 می‌توانست این احتمال را کم کند که منتقدان بگویند این فیلم بسیار خسته کننده است؛ البته برخی از این اصطلاح به‌عنوان “خسته‌کننده” استفاده می‌کنند و برخی نیز به عنوان “خواب‌آور”. برای ویلنوو مطمئنا ساخت یک فیلم که بتواند مخاطبانش را احاطه کند، مهم‌تر از آن بوده است که به زمان کوتاه یا طولانی آن توجه کند. اسکات که یک فرد با توازن بین فیلم‌سازی و استعداد تجاری است، می‌توانست با ویلنوو بحث کند و او را راهنمایی کند تا به تبلیغات این فیلم توجه بیشتری نشان دهد.

در نهایت، هیچ‌کس نمی‌داند که آیا یک نسخه‌ی کوتاه‌تر از فیلم Blade Runner 2049 می‌توانست مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند یا خیر. شاید این کار به فروش فیلم کمک می‌کرد؛ یا شاید به طور کلی، یک دنباله از فیلم Blade Runner با بودجه‌ی مالی عظیم، اصلا در زمینه‌ی فروش قابل اعتماد نبود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.