رایدلی اسکات می‌گوید برای کارگردانی جنگ‌ ستارگان بسیار خطرناک است

28 December 2017 - 21:03

رایدلی اسکات (Ridley Scott) کارگردان افسانه‌ای در مصاحبه جدیدش اعلام داشته که از او هرگز نخواسته بودند جنگ ستارگان را کارگردانی کند چون “او بسیار خطرناک است”، این عقیده وجود دارد که پروسه فیلم‌سازی فرنچایز دیزنی بسیار محدود است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

اسکات یکی از کارگردانان برجسته‌ی نسل خود است. او با فیلم Alien در سال ۱۹۷۹ اسم و رسم‌دار شد و از آن زمان به بعد فیلم‌های موفق بسیاری ساخته و شکست‌هایی نیز داشته است. سال ۲۰۱۷ دو تا از بهترین کارهایش با دنباله‌های Alien: Covenant و Blade Runner 2049 اکران شدند که فیلم دوم توسط دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) کارگردانی شد و اسکات تهیه کننده آن بود. او همچنین یکی از با شکوه‌ترین فیلم‌های تکنیکی زمانش را ساخت و بعد از اینکه کوین اسپیسی (Kevin Spacey) وارد حاشیه‌های مربوط به انحراف جنسی شد، تصمیم گرفته شد این بازیگر از فیلم All the Money in the World کنار گذاشته شود. کریستوفر پلامر (Christopher Plummer) در فیلم‌برداری مجدد جایگزین او شد.

اسکات بخاطر تندخویی‌ و ذات مستبدش که استعدادش می‌باشد زبان‌زد عام و خاص است.‌ این اخلاق او که بی‌پرده صحبت می‌کند در مصاحبه با Vulture وقتی از او پرسیده می‌شود که قرار بوده جنگ ستارگان دیزنی را کارگردانی کند یا نه، پر واضح است، جایی که او می‌گوید نه چون او شخص خطرناکی است. اسکات به تاسف خوردن برای سیستم جاری استودیو که کارگردانان جوان که آماده‌گی ساخت بلاک باستر ۱۵۰ میلیونی را ندارند، تاسف خورد.

چند نکته مناسب درباره بحثی که اسکات پیرامون سیستم فیلم‌سازی فرنچایز استودیو به راه انداخته وجود دارد، او شروع به کاهش تاثیر هنری کارگردانان کرده اما جنگ ستارگان شاید هدف اشتباهی باشد. جی. جی. ابرامز (J. J. Abrams) وقتی The Force Awakens را ساخت، فیلم‌ساز دنیا دیده‌ای نبود و راین جانسون (Rian Johnson) برای ساخت The Last Jedi با محدودیت‌هایی مواجه بود. جانسون حتی سه‌گانه اسپین‌آفی دارد که به گوشه‌ای از دنیای جنگ ستارگان می‌پردازد.

این کار دخالت استودیو چیز جدیدی نیست اگرچه شاید در دنیای مارول رنگ بیشتری داشته باشد، جایی‌که نگرش مدیر این استودیو، کوین فیگ (Kevin Feige) مقدم بر هر کارگردانی است. اما برخلاف انتشار عمومی این موضوعات با Rogue One و Solo: A Star Wars Story، مدیر لوکاس فیلم، کتلین کندی (Kathleen Kennedy) باید سطح محدودیت خلاقانه را با جنگ ستارگان نشان دهد.

اسکات نیز اعلام داشته که او فقط خیلی با تجربه است و برای کتر در فرنچایز استودیوهای بزرگ ناکام است. واقعیت امر این است که در دنیایی زندگی می‌کنیم که کوانتین تارانتینو (Quentin Tarantino) قرار است فیلم دارای محدودیت سنی Star Trek را کارگردانی کند که این بحث را بیشتر احمقانه جلوه می‌دهد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.