شرکت دیزنی برای دومین سال متوالی صدرنشین باکس‌ آفیس شد

29 December 2017 - 09:00

برای دومین سال متوالی، شرکت دیزنی توانست قهرمان باکس آفیس شود. به لظف اکران فیلم‌هایی نظیر Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» و حتی Beauty and the Beast «دیو و دلبر» دیزنی توانست این موفقیت بزرگ را بار دیگر به دست آورد. برای جزییات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در سال ۲۰۱۷ میلادی دیزنی با فروش ۲٫۲۷ میلیارد دلاری حاصل از فیلم‌هایش، توانست برترین عملکرد در بازار پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را به نام خود ثبت کند. البته، شرکت برادران وارنر نیز با فاصله‌ی نزدیک و با فروش ۲٫۰۲ میلیارد دلاری حاصل از اکران فیلم‌ها در سال ۲۰۱۷، برای کسب این رکورد با دیزنی رقابت سختی داشت اما اکران فیلم محبوب Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» معادلات را به نفع دیزنی رقم زد. ۲۱٫۳ درصد بازار در اختیار دیزنی و ۱۸٫۹ درصد آن در اختیار برادران وارنر بوده است تا این دو شرکت به ترتیب اولین و دومین شرکت موفق امسال در باکس آفیس لقب بگیرند.

نکته‌ی قابل توجه اینجاست که دیزنی فیلم‌های کمتری نسبت به رقیبان اصلی خود در سال جاری اکران کرده است. از دیگر فیلم‌های موفق دیزنی در سال ۲۰۱۷ می‌توان به Guardians of the Galaxy Vol. 2 «محافظان کهکشان ۲» اشاره کرد که توانست ۳۸۹٫۸ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کند. همچنین فیلم Thor: Ragnarok «تور: راگناروک» با فروش ۳۰۹٫۱ میلیون دلاری، Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales «دزدان دریایی: مردگان قصه‌ نمی‌گویند» با فروش ۱۷۲٫۶ میلیون دلاری، Coco «کوکو» با فروش۱۶۷٫۳ میلیون دلاری و در نهایت Cars 3 «ماشین‌ها ۳» با فروش ۱۵۲٫۹ میلیون دلاری دیگر آثار پرفروش دیزنی هستند.

شرکت برادران وارنر با اکران ۳۱ عنوان و گذر از فروش ۲ میلیارد دلاری، یکی از بهترین آمار خود از سال ۲۰۰۹ تاکنون را تجربه کرد. در راس پرفروش‌ترین فیلم‌های این شرکت، فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» وجود دارد که با فروش ۴۱۲ میلیون دلاری در آمریکا توانست آمار خیره‌کننده‌ای از خود به جای گذارد. فیلم It «آن» نیز با فروش ۳۲۷ میلیون دلاری یکی دیگر از بهترین عملکردهای برادران وارنر در سال جاری بود؛ این فیلم همچنین توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم ترسناک را نیز به نام خود کند. Justice League «لیگ عدالت» با فروش انتظاراتی که از آن می‌رفت با فروش ۲۲۳٫۶ میلیون دلاری، عملکرد تقریباً ناامیدکننده‌ای داشت. فیلم Dunkirk «دانکرک» کریستوفر نولان که یکی از شانس‌های دریافت جوایز برترین‌های ۲۰۱۷ است، با ۱۸۸ میلیون دلار فروش داخلی و The Lego Batman Movie «فیلم لگو بتمن» با فروش ۱۷۵٫۸ میلیون دلاری از برجسته‌ترین فیلم‌های دیگر برادران وارنر در سال جاری بوده‌اند

شرکت یونیورسال نیز با فروش ۱٫۴۹ میلیارد دلاری سومین شرکت موفق امسال در باکس آفیس بوده است و با اکران ۱۷ عنوان مختلف توانسته ۱۴ درصد بازار فروش را در اختیار خود کند. بیش‌ترین فروش این شرکت مربوط به انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» است. این انیمیشن توانست فروشی معادل ۲۶۴ میلیون دلار را در بازار داخلی آمریکا تجربه کند. پس از آن، The Fate of the Furious با ۲۲۵٫۷ میلیون دلار، Get Out با ۱۷۵ میلیون دلار و همچنین Split با ۱۳۸ میلیون دلار از دیگر آثار پرفروش یونیورسال بوده‌اند.

شرکت فاکس نیز با ۱٫۳۷ میلیارد دلار فروش حاصل از اکران فیلم‌هایش، در رتبه‌ی چهارم قرار دارد و با اکران ۳۸ فیلم، ۱۲٫۸ درصد بازار فروش را در اختیار خود گرفته است. البته، اکنون به دنبال خبر خرید کمپانی فاکس توسط دیزنی، از این پس سرنوشت فاکس در دستان دیزنی است.

بهترین عملکرد فاکس مربوط به فیلم Logan «لوگان» (فیلمی که آخرین هنرنمایی هیو جکمن در نقش ولورین را در آن شاهد بودیم) است. این فیلم توانست در بازار داخلی آمریکا ۲۲۵ میلیون دلار فروش کند. به دنبال آن، آثاری نظیر The Boss Baby با ۱۷۵ میلیون دلار، Hidden Figures با ۱۶۷ میلیون دلار و War for the Planet of the Apes با ۱۴۸٫۸ میلیون دلار از دیگر عناوین موفق این شرکت بوده‌اند.

شرکت سونی نیز با فروش ۹۴۸ میلیون دلاری خود حاصل از ۲۳ فیلم مختلف، ۸٫۹ درصد بازار را در اختیار داشته است. Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» با ۳۳۴ میلیون دلار، بهترین عملکرد شرکت سونی در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است. Baby Driver نیز دیگر فیلم سونی است بالای ۱۰۰ میلیون دلار فروش را در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است. البته فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle که در هفته‌ی گذشته اکران شد، توانست در نخستین هفته‌ی خود ۸۹ میلیون دلار فروش کند.

با توجه به آمار، فیلم‌های ابرقهرمانی و همچنین فیلم‌های ترسناک از پرفروش‌ترین‌های ۲۰۱۷ بوده‌اند و بیش‌ترین سهم را در باکس آفیس داخلی آمریکا داشته‌اند. شما می‌توانید در پایین لیست موفق‌ترین شرکت‌های سال ۲۰۱۷ را در باکس آفیس مشاهده کنید.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.