حمید نعمت‌الله: به فیلم «شعله‎ور» امیدوارم

1 January 2018 - 23:30

حمید نعمت الله که سال گذشته با فیلم «رگ خواب» جوایز سینمایی مختلفی را دریافت کرد، امسال نیز با «شعله ور» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. نعمت الله درباره «شعله ور» و انتخاب امین حیایی به عنوان بازیگر اصلی این فیلم می‌گوید که توانایی، محبوبیت بازیگران و انطباق آن‌ها با نقش، معیار جدی او برای همکاری با یک بازیگر است و حیایی را به خاطر محبوبیت و مردمداری‌اش به عنوان بازیگر این فیلم سینمایی انتخاب کرد.

حمید نعمت الله درباره حضور «شعله ور» در جشنواره سی و ششم و خبرهایی که در مورد عدم نمایش آن در این رویداد سینمایی منتشر شده بود، به شرق گفت:

«در این بخش از کار نمی‌دانم باید چه پاسخی داد، اما درست است که به صورت فیزیکی یک ‌سال از فیلم گذشته و رابطه من با این فیلم تقریبا قطع شده بود و سرگرم کارهای دیگری شده بودم، اما خب فیلم تمام نشده بود و بخش‌هایی از فیلم‌برداری مثل سکانس‌های زیر آب باقی مانده بود که ٢٠ روز است فیلم‌برداری آن تمام شده و طبعا اگر انجام نمی‌شد انگار فیلم تمام نشده بود. با گذراندن این مراحل فیلم فقط ٢٠ روز است که فیلم‌برداری‌اش برای من تمام شده و به شدت مشغول انجام کارهای بعد از فیلم‌برداری هستم و همان‌طور که گفتم در این مرحله درباره اینکه فیلم خوب شده یا نه نمی‌توانم نظری بدهم. اگرچه من به این فیلم در این لحظه بسیار امیدوارم.»

نعمت الله درباره طولانی شدن زمان فیلمبرداری «شعله ور» گفت:

«پیش از آغاز فیلم‌برداری هم من و هم تهیه‌کننده می‌دانستیم «شعله‌ور» از زمان طبیعی فیلم‌های سینمای ایران، زمان طولانی‌تری برای فیلم‌برداری نیاز دارد، به‌هرحال شاید نیاز بود من و تولید جلسات مؤثر‌تری پیش از شروع فیلم‌برداری درباره شرایط کار و زمان می‌گذاشتیم و محدودیت‌ها و انعطاف‌ها را به خوبی بررسی می‌کردیم و ساعت‌هایمان را با هم تنظیم می‌کردیم که با برآورد دقیق‌تری سراغ کار برویم. شاید از همین ناحیه زمان کار طولانی‌تر شد.»

او همچنین درباره بازی امین حیایی در این فیلم گفت:

«تابه‌حال با بازیگری کار نکرده‌ام که به‌واسطه او بخواهم کار غافلگیرکننده‌ای انجام داده باشم. برای این فیلم نیز با توجه به نقش به بازیگری نیاز داشتم که با معیارهای شخصیت همخوانی داشته باشد و با امین حیایی همکاری کردم. توانایی‌های بازیگر، موقعیتش در سینمای ایران، محبوبیتش در میان تماشاگران و انطباق با نقش، معیاری‌های جدی من به‌عنوان کارگردان برای همکاری با یک بازیگر است اما این‌که بخواهم با بازیگری به نسبت کارنامه‌اش کاری متفاوت‌تر انجام دهم، در برنامه من نیست. اعتقاد داشتم امین حیایی بازیگری بااستعداد، مردمدار و محبوب است و مطابق با معیارهای شخصیتی است که در فیلم‌نامه است و به این شکل همکاری ما شکل گرفت.»

نعمت الله درپایان و در پاسخ به این پرسش که چقدر به موفقیت «شعله‌ور» در جشنواره امیدوار هست؟ گفت:

«قطعا نمی‌توان در مورد این موضوع اظهارنظر دقیقی داشت، اگر فیلم مورد توجه قرار بگیرد، طبعا بعد از آن می‌توان در مورد چگونگی ساخت فیلم و شرایط و ویژگی‌هایش صحبت کرد و در غیر این صورت نیازی نیست درباره آن‌ها صحبت شود. پس بهتر است صبر کنیم و بعد از نمایش عمومی فیلم در جشنواره ببینیم قابلیت این حرف‌ها را دارد یا نه. اما می‌توانم تماشاگران خسته از تصاویر تهران و شهرهای مسافرتی شمال کشور را دعوت کنم تا تصاویری تماشایی را از استان سیستان‌ و بلوچستان، طبیعت و مردمانش در این فیلم ببینند. برای من کم افتخاری نیست.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.