غایبان جشنواره فجر سی و ششم کدامند؟| از فرزاد موتمن تا فیلمسازان جوان

1 January 2018 - 09:00

با اعلام فیلم‌های راه یافته به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، برخی از فیلم‌هایی که بسیاری از علاقمندان به سینما، احتمال حضور آنها را در جشنواره امسال را می‌دادند، نتوانستند به این رویداد سینمایی راه یابند. از مهم‌ترین غایبان این دوره جشنواره می‌توان به فیلم «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن و فیلم‌های «جن زیبا»، «شاه کش» و «واسطه» اشاره کرد.

جن زیبا

پس از قطعی شدن حضور نورگل یشلیچای بازیگر فیلم‌های ترکیه‌ای در «جن زیبا» به کارگردانی بایرام فضلی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید، از دومین ساخته سینمایی بایرام فضلی به عنوان فیلمی یاد شد که شانس بالایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر خواهد داشت. اما با اعلام نام‌ فیلم‌های راه یافته به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، مشخص شد که «جن زیبا» پس از حواشی بسیاری برای آن به وجود آمد، نتوانست نظر هیات انتخاب را به خود جلب کند.

سراسر شب

پس از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که فیلم «خفه‌گی» به نمایش درآمد، بازی متفاوت الناز شاکردوست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. اما این بازیگر امسال نیز با حضور در فیلم «سراسر شب» فرزاد موتمن می‌خواست با نقش متفاوت دیگری برای دومین سال پیاپی در جشنواره فیلم فجر حضور یابد اما نامی از «سراسر شب» فرزاد موتمن در میان فیلم‌های منتخب نیست. «موتمن» در جشنواه‌های سی‌وسوم و سی‌وچهارم با فیلم‌های «خداحافظی طولانی» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» به این رویداد سینمایی آمد و قصد داشت امسال پس از یکسال غیبت با «سراسر شب» به جشنواره امسال بیاد که در نهایت این اتفاق رخ نداد.

درخونگاه

دیگر فیلم جا مانده از جشنواره امسال، «درخونگاه» سیاوش اسعدی است در اواسط فیلمبرداری این فیلم، حادثه‌ای برای امین حیایی رخ داد و باعث شکستگی پای او شد. امین حیایی بعد از چند روز استراحت اعلام کرد که می‌خواهد با پای شکسته در این فیلم جلوی دوربین برود تا «درخونگاه» به جشنواره امسال برسد. اما با وجود این‌که جدیدترین ساخته سیاوش اسعدی به دبیرخانه جشنواره فجر امسال رسید، این فیلم نتوانست فرصت حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را بدست آورد.

رضا

«رضا» اولین ساخته سینمایی علیرضا معتمدی، با بازی سحر دولتشاهی، ستاره پسیانی، رضا داوودنژاد و علیرضا معتمدی، فیلمبرداری آن اردیبشهت ماه امسال به پایان رسید. علیرضا معتمدی که پیش‌تر نگارش فیلمنامه‌هایی همچون «متل قو»، «آقای هفت رنگ»، «صحنه جرم، ورود ممنوع» را در کارنامه داشت،‌ «رضا» را به تهیه کنندگی کیومرث پوراحمد در شهر اصفهان جلوی دوربین برد. اما با وجود این‌که مراحل فنی این فیلم از ماه‌ها پیش به پایان رسیده بود و تقاضای حضور در جشنواره امسال را داشت، اما شنیده می‌شود این فیلم برای هیات انتخاب به نمایش درنیامده است.

شاه کش

فیلم سینمایی «شاه کش» دومین ساخته سینمایی وحید امیرخانی با بازی مهناز افشار، هادی حجازی‌فر و فرید سجادی حسینی نخستین تجریه تهیه کنندگیعباس نادران فرزند الیاس نادران نماینده سابق مجلس است. او پیش از این سابقه هیچگونه سرمایه گذاری و تهیه کنندگی در فیلم‌های سینمایی نداشت و دریافت مجوز تهیه کنندگی او، واکنش بسیاری از رسانه‌ها را برانگیخت. این فیلم هم در نهایت از حضور در جشنواره فجر بازماند.

واسطه

بسیاری از مخاطبان جدی سینما، آرش لاهوتی را به عنوان کارگردان فیلم‌های مستند می‌شناسند. این کارگردان با مستند «راننده و روباه» توانست مورد توجه قرار گیرد. او پیش از این هم چندین فیلم کوتاه را جلوی دوربین برده بود. لاهوتی به تازگی فیلمبرداری اولین فیلم سینمایی خود را با نام «واسطه» آغاز کرد. در این فیلم سینمایی هدیه تهرانی و علی مصفا با یکدیگر همبازی شده‌اند، اما به نظر می‌رسد نسخه کامل این فیلم بازبینی نشده است.

از دیگر فیلم‌هایی که از جشنواره امسال باز ماندند می توان به «آستیگمات»، «گرگ بازی»، «درساژ» و «هت‌تریک» اشاره کرد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.