فروش فیلم Star Wars: The Last Jedi در باکس آفیس از Rogue One پیشی گرفت

2 January 2018 - 18:30

با وجودی که فقط چند هفته از اکران فیلم محبوب و تحسین‌شده‌ی Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi «جنگ ستارگان: قسمت ۸- آخرین جدای» ریان جانسون (Rian Johnson) می‌گذرد، این فیلم توانست در باکس آفیس Rogue One: A Star Wars Story ساخته‌ی گرث ادواردز (Gareth Edwards) پیشی بگیرد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

انتظارات برای فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که دنباله‌ای برای Star Wars: Episode VII – The Force Awakens «جنگ ستارگان: قسمت ۷ – نیرو برمی‌خیزد» محسوب می‌شود، بسیار زیاد بود و همین امر باعث شد تا بار دیگر شاهد فروش فوق‌العاده بالای سری جنگ ستارگان باشیم که البته موردی کاملاً طبیعی به حساب می‌آید. بالاخره این فیلم که در ابتدا قرار بود در ماه می ۲۰۱۷ اکران شود، با تاخیر چند ماهه در دسامبر ۲۰۱۷ اکران شد و توانست همه‌ی نگاه‌ها را به خود جلب کند.

هر چند هنوز مدت زیادی از اکران فیلم Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» نمی‌گذرد اما با احتساب آمار تا روز گذشته، این فیلم توانسته با فروش خیره‌کننده‌ی ۵۳۳ میلیون دلاری خود در آمریکا، فیلم Rogue One: A Star Wars Story «یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» را که در آمریکا ۵۳۲٫۱۷ میلیون دلار فروش داشته است پشت سر بگذرد. حتی در آمار جهانی هم عملکرد آخرین جدای بهتر بوده است. فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» تاکنون در بازار بین‌المللی ۱,۰۵۶,۳۸۹,۲۲۸ دلار فروش داشته است؛ درحالی که فروش روگ وان ۱,۰۵۶,۰۵۷,۲۷۳ دلار بوده است. این یعنی فروش بین المللی روگ وان حدود ۳۰۰ هزار دلار از فروش فعلی هشتمین قسمت سری جنگ ستارگان کمتر بوده است. این درحالی است که Rogue One در دسامبر ۲۰۱۶ اکران شد و از آن سو آخرین جدای همچنان فرصت دارد تا امار خود را بهبود ببخشد. البته، این عملکرد خیره‌کننده‌ی آخرین جدای و برتری آن در فروش نسبت به روگ وان، با توجه به این که یک نسخه اصلی و شماره‌دار از سری جنگ ستارگان است، کاملاً طبیعی است.

در حال حاضر، فروش کلی Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» به نزدیکی ۱٫۶ میلیارد دلار رسیده است. همچنین انتظار می‌رود که این فیلم کار خود را با قرار گرفتن در پنج فیلم پرفروش‌ تاریخ در بازار جهانی به اتمام برساند. حداقل انتظار می‌رود که از فروش The Avengers «انتقام‌جویان» جاس ویدون (Joss Whedon) و حتی Jurassic World «دنیای ژوراسیک» پیشی بگیرد. لازم به ذکر است که آخرین جدای هفته‌ی آینده در چین اکران خواهد شد که همین موضوع می‌تواند به فروش جهانی این فیلم کمک به‌سزایی کند.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.