کارگردان فیلم Call Me By Your Name اشاره بر ساخته‌ شدن بیش از یک دنباله از این فیلم داشته است

5 January 2018 - 00:00

کارگردان فیلم Call Me By Your Name (با اسم خودت صدام کن)، لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino) به دنبال ساخت چندین دنباله برای این فیلم است. وی در سه بخش گلدن گلوب از جمله بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد و باید نامزد چندین بخش در آکادمی اسکار در ۲۳ ژانویه امسال نیز شود. AFI این فیلم را یکی از فیلم‌های سال نامیده است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

وقایع فیلم Call Me By Your Name در اوایل ۱۹۸۰ در ایتالیا رخ می‌دهند و زندگی الیو (با بازی تیموتی کالامت) را نشان می‌دهد که با دانشجوی پدرش، الیور (با بازی ارمی هامر) رابطه برقرار می‌کند. این فیلم الیو و الیور را کنار هم در طول تابستان نشان می‌دهد که میان‌شان اعتمادی بوجود آمده که به الیو کمک می‌کند در این مسیر به آگاهی برسد. کالامت بازی حساس و هوشمندانه‌ای در نقش الیو ارائه داده و هامر نیز در نقش عاشق و واعظ الیو، نقش به یاد ماندنی را بازی کرده است. مایکل استالبارگ (Michael Stuhlbarg) نقش پدر الیو، پرلمن، را بازی می‌کند و یکی از بهترین مونولوگ‌های تاریخ فیلم را اجرا می‌کند.

لوکا گوادانینو در مصاحبه‌ای با سایت خبری The Guardian اخیرا درباره احتمال بازبینی شخصیت‌های Call Me By Your Name صحبت کرده است. گوادانینو اعلام داشته که قصد دارد نه تنها یک بلکه چند دنباله از این فیلم را بسازد. وی اظهار داشته:

این شخصیت‌ها فوق‌العاده‌اند، و میخوام بدونم واسشون چه اتفاقی می‌افته. ۴۰ صفحه‌ی آخر کتابی که ازش این فیلم رو اقتباس کرده‌ایم، درباره ۲۰ سال زندگی الیور و الیو است. من تازگی‌ها به فیلم Up ساخته‌ی مایکل آپتد (Michael Apted) فکر می‌کنم و چرخه‌ی فیلم‌های Truffaut به شخصیت آنتیون دونل اختصاص داده شده است. فکر می‌کنم مسئله الان سر دنباله فیلم نیست بلکه بیشتر بحث شرح وقایع مربوط به شخصیت‌ها به ترتیب زمان در این فیلمه. بنظرم اینکه ببینیم این شخصیت‌ها دارن توی جسم این بازیگرها رشد می‌کنن و بزرگ می‌شن اتفاق کاملا جذابی است.

ساختن دنباله یک فیلم، اتفاق نادری در دنیای فیلم‌های پاپ‌کورنی نیست. هرچند به ندرت دیده می‌شود که دنباله‌ی فیلم برنده‌ی اسکار مانند Call Me By Your Name ساخته شود.‌ حتی به ندرت برای چنین فیلم‌هایی سال‌ها بعد دنباله ساخته می‌شود یا به مخاطب این شانس داده می‌شود که بتواند شاهد ورژن‌های بزرگتر شخصیت‌ها باشد. پیتر بادانوویچ (Peter Bogdanovich) با تاخیر دنباله‌ی Texasville را در سال ۱۹۹۰ ساخت که دنباله‌ای بر فیلم کلاسیک The Last Picture Show بود. حتی جک نیکلسون (Jack Nicholson) نیز The Two Jakes را ساخت که دنباله‌ی Chinatown بود. نیکلسون در The Evening Star، دنباله‌ی ۱۹۹۶ فیلم برنده اسکار Terms of Endearment در سال ۱۹۸۳ نیز ظاهر شد.

تمامی این دنباله‌ها یک وجه یا نقطه مشترک داشتند: همگی خیلی کم مورد استقبال منتقدین و مخاطبین قرار گرفتند. همانطور که این فیلم‌ها نشان دادند، نشان دادن شخصیت‌های یک فیلم سال‌ها بعد و بازسازی اعجاز اولین فیلم کار بسیار دشواری است. اگر گوادانینو دنباله‌های الیو و الیور را بسازد کار بزرگی کرده است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.