شاید ریدلی اسکات اقتباسِ دیزنی از Merlin Saga را کارگردانی کند

6 January 2018 - 20:01

دیزنی احتمالا کارگردانش برای اقتباس از مجموعه‌ی Merlin Saga «افسانه‌ی مرلین» را یافته است. منابع نزدیک به فیلم به Variety گفته‌اند که ریدلی اسکات (Ridley Scott) مشغول مذاکره با دیزنی برای به‌دست گرفتن سکان هدایت پروژه است. هنوز هیچ چیزی قطعی نیست اما شواهد حاکی از آن است که اسکات و دیزنی بسیار به بستن قرارداد نزدیک هستند. گفته می‌شود که کمپانی ریدلی اسکات به نام اسکات‌فری (Scott Free) نیز قرار است که فیلم را همراه با گیل نِتر (Gil Netter) تهیه کند. فیلمنامه‌ی «افسانه‌ی مرلین» قرار است توسط فیلیپا بویِنس (Philippa Boyens)، نویسنده‌ی فیلم‌هایی نظیر King Kong «کینگ کونگ» و The Lovely Bones «استخوان‌های دوست‌داشتنی» نوشته شود. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

«افسانه‌ی مرلین» براساس کتابی دوازده جلدی است که ادامه‌یافته‌ی کتابی پنج جلدی با عنوان «سال‌های گمشده» (The Lost Years) است. گفته می‌شود که فیلم، داستان مرلین را در سال‌های آغازین او زمانی که هنوز تبدیل به مرشد شاه آرتور (King Arthur) نشده بود، دنبال خواهد کرد. تی. ای. بارون (T. A Barron) مولف مجموعه کتاب‌های «افسانه‌ی مرلین»، تعهد کمپانی دیزنی را نسبت به درگیر نگه داشتن او با پروژه ستوده است. او همچنین ابراز داشته که هدف شخصی‌اش این است که ببیند فیلم، داستان مرلین را به شیوه‌ی پُرکِشش و درگیرکننده‌ای به تصویر بکشد. همچنین در آینده‌ای نزدیک می‌توان منتظر ساخته شدن اقتباسِ لایو-اکشنی از رمان «شمشیر در سنگ» بود. فیلمنامه‌ی اقتباسی این اثر نوشته‌ی برایان کاگمن (Bryan Cogman)، یکی از نویسندگان سریال Game of Thrones «بازی تاج و تخت» است. به گزارش Yahoo اسکات با مسئولان کمپانی دیزنی درباره‌ی اقتباس لایو-اکشن از رمان «شمشیر در سنگ» نیز دیدار داشته، اما ظاهرا این مذاکرات به نتیجه نرسیده است و او درگیر ساخت آن پروژه نخواهد شد.

اسکات به تازگی کارش با فیلم به شدت موردِ انتظارِ All the Money in the World «تمام پول‌های جهان» به پایان رسیده است. این فیلم پس از تصمیم جنجالی اسکات مبنی بر کنار گذاشتنِ کامل و جایگزینی کوین اسپیسی (Kevin Spacey) پس از انتشار اخبار مربوط به رسوایی جنسی او، به شدت خبرساز شد. اسکات این تصمیم را زمانی اتخاذ کرد که تنها چند هفته به اکران فیلم باقی مانده بود. او کریستوفر پلامر (Christopher Plummer) را جایگزین اسپیسی کرد و تمام صحنه‌هایی را که کاملا با اسپیسی گرفته شده بود، مجددا با پلامر فیلمبرداری کرد. او همچنین فیلم Alien: Covenant «بیگانه: عهد» را در سال ۲۰۱۷ اکران کرد و در سال ۲۰۱۵ نامزدی اسکار را در شاخه‌ی بهترین فیلم برای The Martian «مریخی» تصاحب کرد. اسکات همچین در حال حاضر درگیر فیلم Battle of Britain «نبرد بریتانیا» و دنباله‌ای فعلا بدونِ نام بر فیلم «بیگانه: عهد» است که سال آینده اکران خواهد شد.

به نظر می‌رسد که ترکیب اسکات و بوینس، با تجربه‌ی پیشین آن‌ها در زمینه‌ی نوشتن و کارگردانی آثاری موفق در ژانر فانتزی/علمی‌تخیلی از قبیل «بیگانه: عهد» و The Lord of the Rings «ارباب حلقه‌ها»، حسی حماسی را به این اقتباس منتقل کند. «افسانه‌ی مرلین» اولین فیلمی نیست که سعی دارد داستان مرلین را در ابعادی عظیم بازگو کند، اما غالب این آثار نتوانسته‌اند توجهات را به خودشان جلب کنند و جریان‌ساز شوند. موفقیت‌های بی‌نظیری که این تیم در ژانرهای مشابه داشته‌، نویدبخش اتفاقات خوبی برای آینده‌ی این فرنچایز است.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.