ناتالی پورتمن به فیلم درام فضایی Pale Blue Dot از خالق مجموعه‌ی Legion پیوست

12 January 2018 - 20:26

ناتالی پورتمن رسما به عنوان بازیگر اصلی درام فضایی نوآ هاولی (Noah Hawley) به نام Pale Blue Dot «نقطه‌ی آبی کمرنگ» انتخاب شد. این فیلم درام توسط کمپانی فاکس سرچ‌لایت (Fox Searchlight) تهیه و توسط خالق مجموعه‌های Fargo «فارگو» و Legion «لژیون» ساخته می‌شود. هاولی همچنین مشغول همکاری با کمپانی فاکس قرن بیستم برای ساخت فیلم لایو-اکشن Doctor Doom «دکتر دووم» است. فیلم «نقطه‌ی آبی کمرنگ» روایت زن فضانورد جوانی است که پس از گذراندن مدت زمانی طولانی در فضا به خانه‌اش بازمی‌گردد. او برای سازگار شدن دوباره با سبک زندگی آمریکاییِ به‌ظاهر بی‌نقص‌اش با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

عنوان فیلم از عکس و نقل قولی مشهور الهام گرفته شده است. برای آن‌هایی که نمی‌دانند، در سال ۱۹۹۰ ناسا، بنا به درخواست فضانوردی به نام کارل سِیگن (Carl Sagan) قبل از خروج سفینه‌ی فضایی  وویجر ۱ (Voyager 1) از منظومه‌ی شمسی، عکسی از داخل آن از کره‌ی زمین گرفت. در فاصله‌ی ۴ میلیون مایلی، زمین چیزی غیر از نقطه‌ی آبیِ کمرنگی نبود. سِیگن پس از آن واقعه جمله‌ی معروفی از خود به یادگار گذاشت: «روی آن نقطه‌ی آبی کمرنگ، هر فردی، هر کسی را که شناخته و هر چیزی را که شناخته، همه بر آن غبار معلق در پرتو آفتاب وجود داشتند». هاولی قصد دارد تا این مفهوم ناچیز بودن در برابر عظمت کائنات را به فیلم تبدیل کند.

بنابر گزارش هالیوودریپورتر (THR) ناتالی پورتمن در فیلم «نقطه‌ی آبی کمرنگ» نقش فضانورد متأهلی را ایفا می‌کند که درگیر رابطه‌ی عاشقانه‌ای با فضانورد دیگری می‌شود که او نیز با فضانورد دیگری رابطه‌ی عاشقانه دارد. در واقع داستانِ مثلثی عشقی است که در فضا روی می‌دهد و از داستانی واقعی الهام گرفته که در سال ۲۰۰۷ به وقوع پیوست. پورتمن جای ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) را می‌گیرد که متأسفانه به دلیل تداخل زمانیِ این فیلم با فصل دوم سریال Big Little Lies «دروغ‌های کوچک بزرگ» محصول شبکه‌ی اچ‌بی‌او (HBO) مجبور به ترک پروژه شد. البته ویترسپون همچنان فیلم را تهیه خواهد کرد.

این اخبار در اثنای معامله‌ی ۵۲.۴  میلیارد دلاری کمپانی والت دیزنی با استودیوهای فاکس قرن بیستم و فاکس سرچ‌لایت منتشر شده است. کمپانی والت دیزنی مطابق این قرارداد تمام دارایی‌های سینمایی و تلویزیونی کمپانی‌های مذکور را به تملک خود درمی‌آورد. تا زمانی که قرارداد توسط مقامات فدرال تأیید و نهایی شود ممکن است چیزی نزدیک به ۱۸ ماه به طول بینجامد. در این مدت فاکس قصد دارد به امور تجاری معمول خود بپردازد. گردانندگان این کمپانی به تعداد زیادی فیلم و مجموعه‌ی تلویزیونی برای تولید چراغ سبز نشان داده‌اند، آثاری که حتی ممکن است تا چند سال آینده اکران نشوند، از قبیل همین فیلم «نقطه‌ی آبی کمرنگ».

ممکن است کمپانی فاکس سرچ‌لایت فیلم «نقطه‌ی آبی کمرنگ» را نزدیکی‌های سالِ آخر خود اکران و آن را وارد رقابت فصل جوایز کند. این کمپانی برای تهیه‌ی آثار تحسین‌شده‌ای نظیر Slumdog Millionaire «میلیونر زاغه‌نشین»، The Grand Budapest Hotel «هتل بزرگ بوداپست»، و The Shape of Water «شکل آب» و آثار برجسته‌ی دیگری شناخته می‌شود. در واقع دو همکاری پیشین پورتمن با این کمپانی، دو نامزدی اسکار در شاخه‌ی بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. یکی برای فیلم Black Swan «قوی سیاه» ساخته‌ی دارن آرونوفسکی (Darren Aronofsky) و دیگری برای فیلم Jackie «جکی» ساخته‌ی پابلو لارائین (Pablo Larraín). پورتمن برای فیلم «قوی سیاه» این جایزه را به دست آورد. اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، با توجه به سابقه‌ی پورتمن و تمایل کارگردان به ساخت آثار تحسین‌برانگیز، ممکن است که فیلم «نقطه‌ی آبی کمرنگ» برای پورتمن سومین نامزدی اسکار (و احتمالا دومین برد) را به ارمغان آوَرَد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.