برایان فولر و آن رایس در نویسندگی سریال Vampire Chronicles با یکدیگر همکاری می‌کنند

13 January 2018 - 13:33

برایان فولر (Bryan Fuller) دوشادوشِ آن رایس (Anne Rice) و پسرش کریستوفر مشغول کار بر روی اقتباس تلویزیونی از کتاب Vampire Chronicles «وقایع‌نگاری خون‌آشام»، نوشته‌ی آن رایس هستند. کمپانی پارامونت (Paramount) حقوق یازده رمان رایس را خریداری کرده است. رایس و پسرش در کنار نویسندگی این مجموعه، تهیه‌کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده خواهند داشت. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید

«وقایع‌نگاری خون‌آشام» درباره‌ی کاراکتر لستات دولیون‌کورت (Lestat de Lioncourt) است. او یک اشراف‌زاده‌ی فرانسویِ مغرور و در عین حال جذابِ قرن هجدهمی است که تبدیل به خون‌آشام می‌شود. رمان Interview with the Vampire «مصاحبه با خون‌آشام» اولین و شناخته‌شده‌ترین کتاب از این مجموعه کتاب‌ها، لستات را از طریق چشم‌های لوئیس دوپوینت‌دولک (Louis de Pointe du Lac)، همراه و رقیبِ پاره‌وقت او معرفی می‌کند. در سال ۱۹۹۴ اقتباسی سینمایی از این کتاب ساخته شد. در این فیلم تام کروز (Tom Cruise) نقش لستات، برد پیت (Brad Pitt) نقش لوئیس و کریستن دانست (Kristen Dunst) نقش کلودیا خواهر کوچک‌تر آن‌ها را ایفا کردند. این فیلم برای کریستن دانست نامزدی گلدن گلوب در شاخه‌ی بهترین بازیگر مکمل زن را به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۲ اقتباس سینمایی دیگری از سومین کتاب این مجموعه ساخته شد که در آن استوارت تاون‌سند (Stuart Townsend) نقش لستاتِ خون‌آشام را ایفا کرد. این فیلم به اندازه‌ی فیلم اول موفق نبود.

اکنون پس از خریداری حقوق این مجموعه کتاب، رایس قرار است که «وقایع‌نگاری خون‌آشام» را به صفحه‌ی تلویزیون منتقل کند. ایمی پاول (Amy Powell)، رئیس کمپانی پارامونت در مصاحبه‌ای با هالیوودریپورتر (THR) گفت که رایس و پسرش برای کار بر روی پایلوت این سریال به برایان فولر ملحق شدند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که فولر به عنوان گرداننده‌ی سریال در ادامه نیز همراه این پروژه بماند. این اخبار اندکی پس از جدایی فولر از مجموعه‌ی American Gods «خدایان آمریکایی»، اقتباس کمپانی استارز (Starz) از رمان نیل گیمن (Neil Gaiman)، منتشر شده است.

فولر در کنار «خدایان آمریکایی»، مجموعه‌های دیگری نظیر Hannibal «هانیبال»، Dead Like Me «مرده مثل من» و Star Trek: Discovery «سفر ستاره‌ای: اکتشاف» را نیز خلق کرده است. فولر برای سبک بصری‌اش شناخته می‌شود. او وحشت را با رنگ‌های روشن می‌آمیزد و خشونت را زیبا جلوه می‌دهد. او حتی لایه‌های عمیق جدیدی را به تبهکارِ کلاسیکی همچون هانیبال لکتر اضافه کرده است. با توجه به رمانتیک‌گراییِ خونین فولر و توانایی او در خلق کاراکترهای شرورِ پیچیده و چندلایه، هیچ‌کس بهتر از او نمی‌تواند رایس را برای آوردن وحشت گوتیک او به زندگی یاری کند. فقط همان میزان تنشی که بین هانیبال (مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) و ویل گراهام (هیو دنسی (Hugh Dancy) وجود داشت را بین لوئیس و لستات تصور کنید.

دخالت فولر در مجموعه‌ی «خدایان آمریکایی» کمک کرد تا آن مجموعه کتاب‌ها به سریالی تبدیل شوند که به‌ندرت در تلویزیون دیده شده است. امید می‌رود که فولر پس از ساخت پایلوت مجموعه، همکاری‌اش را با آن ادامه دهد و در شکل دادن به باقی سریال نیز دخیل باشد.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.