قرارداد اکران دو فیلم «آن سوی ابرها» و «بدون تاریخ بدون امضا» ارائه شد

16 January 2018 - 19:40

دیروز اخباری مبنی بر اکران فیلم سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی از ۲۵ بهمن ماه منتشر شد، اما سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد قرارداد اکران این فیلم ارائه نشده است. امروز غلامرضا موسوی عضو شورای صنفی نمایش که در جلسه روز گذشته این شورا هم حضور داشت گفت که قرارداد دو فیلم «آن سوی ابرها» و «بدون تاریخ بدون امضا» دیروز به شورای صنفی نمایش ارائه شد اما نمایش این دو فیلم ارتباطی با اکران نوروز ندارد.

پس از اکران فیلم «محمدرسول الله» در سینماهای کشور، مجید مجیدی به کشور هندوستان سفر کرد و فیلمی با نام «آن سوی ابرها» را با حضور بازیگران هندی جلوی دوربین برد.

در حالی که این روزها رسانه‌ها و سینماگران خود را برای آغاز سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آماده می کنند، روز گذشته خبرگزاری ایسنا از اکران فیلم «آن سوی ابرها» در سینماهای کشور خبر داد.

با انتشار این خبر، سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت که هنوز قرارداد اکران «آ‌ن‌سوی ابرها» به شورای صنفی نمایش ارائه نشده است. از سوی دیگر مدیرعامل شرکت «نورتابان» در گفت‌وگو با خبرنگار آی سینما حاضر به تکذیب نمایش این فیلم سینمایی پس از جشنواره فیلم فجر نشد.

اما در رابطه با اکران «آن سوی ابرها» غلامرضا موسوی عضو شورای صنفی نمایش و دبیر سابق شورایعالی تهیه‌کنندگان که در جلسه بحث برانگیز روز گذشته این شورا هم حضور داشت به آی سینما گفت:

« فیلم آقای مجید مجیدی از شورای پروانه فیلم سازی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، پروانه ساخت دریافت کرده و تمامی فیلم‌هایی که پروانه ساخت دارند، جزو فیلم‌های ایرانی به حساب می‌آیند و نمی‌توان از آنها به عنوان فیلم خارجی یاد کرد.»

البته طی یک سال گذشته هیچ خبری درباره صدور پروانه ساخت برای «آن سوی ابرها» منتشر نشده و اساسا بعید است فیلمی که تهیه‌کننده و همه عواملش به جز کارگردان از یک کشور خارجی هستند، پروانه ساخت دریافت کرده باشد.

موسوی در ادامه توضیح داد:

«در مورد فیلم «آن‌سوی ابرها» هم شورای صنفی نمایش بر اساس آیین‌نامه‌ خود به این موضوع رسیدگی کرد. زیرا هر سرگروه سینمایی باید برنامه فیلم‌های بعدی خود را اعلام کند. با توجه به ثبت قرارداد اکران «من یک ایرانی‌ام»  به سرگروهی کوروش، در بهترین حالت فیلم «آن سوی ابرها» اواخر بهمن ماه به روی پرده می‌رود. حال اگر این فیلم به فروش خوبی دست یابد می‌تواند تا ده هفته بنا بر آیین نامه در سالن‌های آزاد به نمایش خود ادامه دهد و در غیر اینصورت پس از ۳ الی ۴ هفته به اکران خود در سرگروه و سایر سینماها خاتمه می دهد.»

اما موسوی در پایان روایت متفاوتی را از جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش مطرح می‌کند و می‌گوید:

«روز گذشته قرار داد دو فیلم «آن سوی ابرها» و «بدون تاریخ بدون امضا» به شورای صنفی نمایش ارائه شد، اما هیچ‌گونه پارتی بازی برای اکران فیلم آقای مجیدی در شورای صنفی نمایش صورت نگرفت. این دو فیلم حتی اگر پس از جشنواره هم به نمایش درآیند، تاکید می‌کنم که جزو فیلم‌های اکران نوروز به حساب نمی‌آیند. چون فقط سینماهای سرگروه نداریم! مثلا پردیس‌های سینمایی از جمله کوروش که سالن‌های بسیاری دارند، می‌توانند فیلم‌های سینمایی را بنا بر کشش مخاطب در یکی از سالن‌های خود اکران کنند. به همین دلیل نمایش این دو فیلم ارتباطی با اکران نوروز ندارد.»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.