دنی استرانگ قرار است تا فیلم‌نامه‌ی فیلم Oliver را بنویسد

19 January 2018 - 19:00

با استناد به وب‌سایت خبری ددلاین (Deadline)، نویسنده‌ی فیلم The Hunger Games «عطش مبارزه»، یعنی دنی استرانگ (Danny Strong) قرار است تا برای استودیو دیزنی (Disney) کار کند و فیلم‌نامه‌ی بازسازی فیلم موزیکال Oliver «الیور» را بنویسد. فیلم‌نامه‌ی این فیلم قرار است تا براساس رمان قدیمی الیور تویست (Oliver Twist)، به نویسندگی چارلز دیکنز (Charles Dickens) نوشته شود و قرار است تا داستان یک یتیم را روایت کند که از کار سخت در کارخانه‌ها انصراف می‌دهد و عضوی از یک گروه از سارقان، به رهبری فاگین (Fagin) و با بازی آیس کیوب (Ice Cube) می‌شود. این رمان در سال ۱۹۶۰ برای اجرای تئاتر موزیکال نوشته شد و این نمایش تاکنون در سراسر دنیا به نمایش درآمده، از سالن تئاتر برادوی (Broadway) گرفته تا سالن‌های تئاتر شهر شما. در سال ۱۹۶۸، این نمایش‌نامه تبدیل به یک فیلم شد که کارگردانی آن‌را کارول رید (Carol Reed) بر عهده داشت و هنرمندانی چون مارک لستر (Mark Lester)، الیور رید (Oliver Reed) و جک وایلد (Jack Wild)، در آن ایفای نقش کردند. این فیلم در آن سال موفق به دریافت پنج جایزه اسکار، از جمله‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم شد. در نسخه‌ی جدید این فیلم که اکنون توسط استودیو دیزنی درحال توسعه است، قرار است تا از موسیقی سبک هیپ هاپ نیز استفاده شود. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

فیلم Oliver قرار است تا توسط توماس کایل (Thomas Kail) کارگردانی شود؛ کایل همچنین تاکنون موفق به کسب جایزه‌ی تونی (Tony Award) برای فیلم Hamilton «همیلتون» نیز شده است. مارک پلت (Marc Platt)، جف کواتینتز (Jeff Kwatinetz) و آیس کیوب از کمپانی کیوب ویژن (Cube Vision) قرار است تا این فیلم را برای شرکت والت دیزنی تولید کنند. تندو ناگندا (Tendo Nagenda) نیز قرار است تا این پروژه را برای استودیو دیزنی بازبینی کند. حقوق فیلم Oliver نیز در اصل متعلق به آیس کیوب است.

دنی استرانگ (که طرفداران مجموعه تلوزیونی Buffy the Vampire Slayer «بافی قاتل خون‌آشام‌ها»، بیشتر به خاطر ایفای نقش جاناتان لوینسون (Jonathan Levinson) او را می‌شناسند) نیز در گذشته به شغل بازیگری مشغول بوده است و اخیرا اولین فیلم خودش را کارگردانی کرد؛ این فیلم Rebel in the Rye «شورش در دشت» نام داشت که مربوط به جی دی سالینجر (J.D. Salinger) است، استرانگ همچنین نویسنده‌ی فیلم‌نامه‌ی این فیلم نیز بود. او همچنین برای استودیو اچ‌پی‌او (HBO) نیز فیلم‌نامه‌هایی را نگارش کرده است، از جمله فیلم‌های Recount «بازشماری»، Game Change «تغییر بازی»، است که برنده‌ی جایزه‌ی امی نیز شد، و همچنین فیلم‌نامه‌ی فیلم The Butler «سرخدمتکار» را نیز نوشت که توسط لی دنیلز (Lee Daniels) کارگردانی شد. او همچنین نویسندگی دو قسمت آخر فیلم‌های Hunger Games و همچنین دستیار کارگردانی فیلم Empire «امپراطوری» را نیز در کارنامه‌ی خودش دارد. برای توجه به بخش موزیکال این فیلم نیز باید بدانید که استرانگ یک کتاب جدید، برای آلبوم تیم رایس (Tim Rice) به نام Chess «شطرنج» نیز نوشته است.

اگر علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری مربوط به این فیلم را دریافت کنید، در آینده نیز با سینما گیمفا همراه باشید.

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.