فصل دوم Thirteen Reasons Why پر از فلش‌بک است

22 January 2018 - 10:49

فصل دوم سریال ۱۳ Reasons Why بیش‌تر به فلش‌بک‌ها میپردازد، تا اینکه به رابطه‌ی بین Hannah (با بازیگری کاترین لانگفورد) و Clay (با بازیگری دیلان مینته) بپردازد. فصل اول این سریال بر مبنای رمانی ساخته شده که در سال ۲۰۰۷ توسط جی آشر (Jay Asher) نوشته و ماجرای خودکشی Hannah و عاملی که باعث شد او خودکشی کند را به نمایش گذاشت. Hannah از خود ۱۳ نوار به جای گذاشته بود که هر کدام از آن‌‌ها درباره‌ی یکی از همکلاسی‌هایش بود که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم عاملی بر خودکشی او بودند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

درباره‌ی فصل اول سریال ۱۳ Reasons Why به طور گسترده بحث‌‌هایی صورت گرفت و موضوع آن حول این بود که چگونه این سریال توانسته به طور واقع‌گرایانه و بعضی مواقع با جلوه‌‌های گرافیکی‌ای که به نمایش گذاشته شده، موضوعات ظریفی همچون زورگویی و خودکشی را به تصویر بکشد. در حالی که برخی از منتقدین بر این باور هستند که این سریال مفاهیم را (خودکشی و زورگویی) به خوبی تجلی بخشیده و نشان داده است دیگر معتقدین این فیلم را به‌خاطر نمایش حقیقت زندگی روزمره‌ نوجوانان، تمجید می‌کنند. با وجود اینکه ماجرای نوار‌‌های Hannah به پایان رسیده و دیگر بخش‌های داستان در رمان گفته شده است، اما تصمیم بر این گرفته شد تا فصل دوم این سریال را بسازند. در فصل دوم بیش‌تر تمرکز بر‌ روی داستان بچه‌‌های دیگر است که به موضوع خودکوشی او به طوری مرتبط بودند و آنچه در ادامه داستان پیش خواهد آمد.

مینته در مصاحبه‌ای با Seventeen گفت باوجود اینکه نوار‌ها در حال اتمام هستند برای فصل دوم فلش‌بک‌های زیادی وجود دارد تا به نمایش گذاشته شود.

مینته گفت که:

این موضوع عجیبی خواهد بود که داستان Hannah در فصل اول به پایان رسد چرا که ما فقط جزئیات کمی درباره‌ی زندگی او می‌دانیم و او آن‌‌ها را به زبان خودش گفته بود. زندگی Hannah مصداق یک زندگی کامل است که ما می‌توانیم از آن چیز‌های زیادی یاد بگیریم. در کل فهمیدن شخصیت Hannah مهم‌تر از روایت کلی داستان است.

به‌نظر می‌رسد که تمام فلش‌بک‌های فیلم از دیدگاه Clay (کسی که به شخصیت Hannah اهمیت می‌داد) نباشد، به هر حال موضوع جالب‌توجهی است که چیز‌‌های جدیدی درباره‌ی شخصیت Hannah و اینکه چگونه سرنوشت اینگونه رقم خورد، بفهمیم. مینته همچنین گفت که داستان رابطه بین Hannah و Clay در فصل اول گفته شده و چیز بیشتری نیست که بخواهیم در فصل دوم آن را به نمایش بگذاریم.

بنظرم پتانسیل این وجود دارد که ما بتوانیم فلش‌بک‌های زیادی را از Clay و Hannah شاهد باشیم چرا که ما تقریبا تمام آنچه نیاز بود تا درباره ی رابطه‌ی آن دو بدانیم در فصل اول مشخص شده و بنظر همه چیز کاملا واضح است.

مینته میگوید که:

در جایگاه Clay سخت است که بتوان، تاثیر Hannah و نوار‌هایش را در زندگیش فراموش کرد و طوری وانمود کرد که انگار اصلا وجود نداشته‌اند.

او کماکان در حال فراموش کردن اتفاقاتی است که قبلا (در فصل اول) برای او رخ داده و در تلاش است تا به زندگی روتین خود با دوستان جدیدش Tony و Skye ادامه دهد.

فصل اول سریال ۱۳ Reasons Why هم‌اکنون در شبکه‌ی نتفلیکس در دسترس است اما هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار فصل دوم آن مشخص نشده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.