گری اولدمن خواهان بازی در فیلمی از کمپانی مارول است

23 January 2018 - 21:00

گری اولدمن (Gary Oldman) مشتاق حضور در فیلمی محصول کمپانی مارول است. در ده سال گذشته که دنیای سینمایی مارول گسترش یافته، بازیگران باتجربه و جایزه‌برده‌ای نظیر جف بریجز (Jeff Bridges)، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins)، رابرت ردفورد (Robert Redford)، آنجلا باست (Angela Bassett)، فارست ویتاکر (Forest Whittaker) و کیت بلانشت (Cate Blanchett) را جذب خود کرده است. هر کدام از این بازیگران نقش‌های برجسته‌ای را در فرنچایزهای ابرقهرمانی مختلف ایفا کرده‌اند. با توجه به محبوبیت عظیم، تحسین‌های انتقادی و موفقیت‌های تجاری شگفت‌انگیز و مداوم این فرنچایزها، دلیل علاقه‌ی بسیاری از جمله گری اولدمن برای حضور در آن‌ها قابل درک است. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

این بازیگر ۵۹ ساله با بازی در فیلم‌های ابرقهرمانی بیگانه نیست. او در سه‌گانه‌ی تحسین‌شده‌ی The Dark Knight «شوالیه‌ی تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، نقش کمیسر جیم گوردون را ایفا کرده است. سه‌گانه‌ی کریستوفر نولان با حضور کریستین بل (Christian Bale) در نقش بتمن، از بهترین آثار اقتباسی از کتاب‌های مصور دی‌سی (DC) محسوب می‌شود. اظهارات اخیر اولدمن به این معناست که او قصد دارد به فهرست رو به افزایش بازیگرانی که در فیلم‌هایی از هر دو کمپانی دی‌سی و مارول حضور داشته‌اند، اضافه شود.

مجله‌ی پیپل (People) از گری اولدمن در مراسم جایزه‌ی انجمن بازیگران فیلم (Screen Actors Guild Award) که او در آن جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش اول را برای فیلم Darkest Hour «تاریک‌ترین ساعت» به دست آورد، درباره‌ی نقش‌هایی که ممکن است در آینده ایفا کند، سوال کرد. این بازیگر صراحتا گفت که خواهان حضور در فیلمی محصول مارول است زیرا فرزندانش به شدت دوست دارند او را در چنین فیلمی ببینند. او از این فرصت استفاده کرد و تلویحا به کمپانی مارول پیام فرستاد؛ او گفت: مارول هنوز با من تماس نگرفته اما اگر قصد دارند پیشنهادی بدهند بدانند که پسرم حتما از من خواهد خواست که آن را قبول کنم.

از آن‌جایی که فیلم Avengers 4 «انتقام‌جویان ۴» برنامه‌ی ۲۲ فیلمه‌ی دنیای سینمایی مارول را در سال آینده به پایان می‌رساند، دست‌اندرکاران کمپانی به دنبال آغاز فازی جدید و پیاده کردن برنامه‌ای تازه خواهند بود. با این حال گمانه‌زنی درباره‌ی این‌که در صورت مهیا شدن شرایط، کمپانی نقش کدام کاراکتر را به اولدمن محول خواهد کرد، بسیار دشوار است. با توجه به گستره‌ی توانایی‌های اولدمن حتی در ایفای نقش‌هایی که زمان اندکی در اختیار دارند، به نظر می‌رسد یافتن نقشی برای این بازیگر کارکشته در میان این همه فرنچایز، نباید کار زیاد سختی باشد. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها شاید نقش جی جونا جیمسون (J. Jonah Jameson) در فرنچایز Spider-man «مرد عنکبوتی» باشد.

بازی در فیلمی از کمپانی مارول، حضور در فرنچایز دیگری را به رزومه‌ی بازیگری اولدمن خواهد افزود. اولدمن علاوه بر ایفای درخشان نقش کمیسر گوردون در سه‌گانه‌ی «شوالیه‌ی تاریکی» و حضور در Dawn of the Planet of the Apes «طلوع سیاره‌ی میمون‌ها»، همچنین در سه فیلم از فرنچایز Harry Potter «هری پاتر» نیز ظاهر شده است. او در این فیلم‌ها نقش سیریوس بلک (Sirius Black) را ایفا کرده است. محبوبیت اولدمن در نزد هواداران فرنچایز «هری پاتر» با وجود حضور در تعدادی از فیلم‌های این مجموعه، جدا از قدرت نویسندگی جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling) به نقش‌آفرینی درخشان او برمی‌گردد که با قدرت هر چه تمام‌تر به کاراکتر سیریوس جان بخشید.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.