کریستوفر نولان از جوکر به خوبی یاد کرده است

24 January 2018 - 14:53

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در دهمین سالگرد مرگ هیث لجر (Heath Ledger)، شخصیت جوکر در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، از این بازیگر صحبت کرد. لجر ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸ بعلت ترکیب دارویی خطرناکی فوت کرد. مرگ این بازیگر صنعت فیلم‌سازی و خصوصا آن‌هایی که با او در فیلم دی سی نولان کار کرده بودند و همین‌طور طرفدارانش را شوکه کرد. اگرچه مرگ او روی تولید فیلم تاثیر گذاشت اما این فیلم در باکس‌ آفیس موفق عمل کرد. با سینماگیمفا در ادامه خبر همراه باشید.

فیلم The Dark Knight به موفقیت بی‌نظیری از نظر انتقادی و تجاری دست یافت. این فیلم اولین فیلم ابرقهرمانی با فروش جهانی ۱ میلیارد دلار است که با دوربین‌های آی‌مکس فیلم‌برداری شده است. صرف‌نظر از فیلم Iron Man 3 در سال ۲۰۱۳، The Dark Knight و The Dark Knight Rises تنها فیلم‌های سولوی ابرقهرمانی میلیاردی هستند. The Dark Knight نیز در ۸ بخش نامزده دریافت جایزه اسکار شد. حالا با گذشت ۱۰ سال، نولان درباره ساخت این فیلم صحبت کرده است.

نولان در مصاحبه‌ با رادیو بی‌بی‌سی صحبت کوتاهی درباره مرگ لجر داشت:

او به نوعی مشخص می‌کرد میخواد چکار کنه. ما درباره شخصیتش با هم حرف می‌زدیم و من سعی می‌کردم مخاطبش باشم و به نحوی درگیرش بشم.‌ اما بیشتر اوقات همه چیز غیرقابل پیش‌بینی بود و فکر می‌کنم اون می‌خواست بازی بهتری داشته باشه.‌ کم کم صداش رو برام رو کرد و نحوه انجام کاراش رو دیدم نه اینکه یهویی بیاد بگه: بیا اینم جوکر.

ما پیشرفتش رو با گریم و لباساش می‌دیدیم و من به نوعی بخشی از این فرایند خلاقانه شده بودم که خیلی جالب بود و همیشه لحظاتی مانند دست زدن یا کارایی که با صداش می‌کرد بودند. صداش خیلی غیرقابل پیش‌بینی بود. او تُن صدای فوق‌العاده‌ای خلق کرده بود.‌ خیلی‌ها رو دیدم که سعی می‌کنند ازش تقلید کنند. اما هیچوقت نمی‌دونیم کجا می‌خوایم بالا بریم یا کجا باید پایین بیاییم (تُن صدا رو بالا و پایین بیاریم). شما هیچوقت نمی‌دونی اون می‌خواست چکار کنه و این خیلی لجر رو خاص می‌کرد.

عملکرد چشمگیر لجر در نقش جوکر باعث نامزدی او شد و جایزه اسکار بهترین نقش مکمل مرد را در سال ۲۰۰۹ از آن خود کرد. این اولین باری بود که بازیگر یک فیلم ابرقهرمانی در قسمت بازیگران برنده جایزه اسکار می‌شد. هالیوود بارها تلاش کرده تا بازی او را تکرار کند و این چیزی است که نولان معتقد است برای تاریخ فیلم خیلی مهم است.

خیلی خوشحالم که با چنین بازیگر بزرگی و میراثش اشتراکاتی دارم. او شخص و بازیگر خارق‌العاده‌ای بود.‌ و برای خودش هم این خیلی اهمیت داشت که ازش اینطوری یاد بشه و می‌دونم واسه خانواده‌اش و همین‌طور فیلم ما هم ارزشمند است. او نقش مهمی در تاریخ فیلم داشته و من افتخار می‌کنم که بخشی از اون بودم.

فیلم The Dark Knight و سه‌گانه بتمنِ کریستوفر نولان در کل، استاندارد طلایی فیلم‌سازی ابرقهرمانی است. اگرچه این فیلم ۱۰ ساله می‌شود اما تاثیر آن روی صنعت فیلم‌سازی همیشگی است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.