فیلم‌هایی که می‌توانند بر اساس ددپول ساخته شوند

4 February 2018 - 19:47

ددپول همیشه چه در دنیای کمیک و چه در سینما شخصیت محبوبی بوده و هست و روز به روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود. کاراکتری که شاید یکی از عجیب‌ترین، غیرمعمولی‌ترین و سرخودترین ابرقهرمانان تاریخ باشد! جدا از لباس فانتزی و جذابش، یکی از خشن‌ترین‌ شخصیت‌های مارول نیز هست. جهش‌یافته‌ای که صورتی زشت دارد اما یکی از بامزه‌ترین شخصیت های مارول است. شخصیتی که هیچ‌وقت شوخی هایش کهنه و بی‌مزه نمی‌شوند. قطعا پس از آشنایی با ددپول متوجه می‌شویم که با کاراکتری فراتر و متفاوت‌تر از یک ابر‌قهرمان طرفیم و همه ما قطعا این را هم می‌دانیم که فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی نیز بر اساس این شخصیت محبوب ساخته خواهند شد. تا به حال کمپانی فاکس قرن بیست و یکم فیلمی بر اساس این شخصیت ساخته که سال ۲۰۱۶ اکران شد و مورد استقبال منتقدین و مردم قرار گرفت و قسمت دوم آن نیز به زودی بر روی پرده‌های سینما خواهد رفت. ما در این مقاله قصد داریم به فیلم‌هایی که می‌توانند در آینده بر اساس این شخصیت جذاب ساخته شوند، ب‍‍پردازیم. با سینما گیمفا همراه باشید.

 

Marvel’s Deadpool

در این که استودیوی فیلم‌سازی مارول که یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های سازنده فیلم‌های ابرقهرمانی و کمیک‌بوکی است دست به ساخت فیلمی بر اساس ددپول بزند هیچ شکی نیست، زیرا کوین فایگی مدیرعامل این کمپانی گفته است که حق ساخت فیلم بر اساس همه شخصیت‌های کمیک‌های مارول را بدست خواهد آورد. اخیرا هم که شاهد فروخته شدن روباه پیر یا همان فاکس قرن بیست و یکم خودمان به دیزنی بودیم. هم اکنون مارول می تواند از او در فیلم‌های خود استفاده کند.

اگر از من در‌مورد بازیگر ددپول بپرسید می‌گویم مارول دیگر کسی را جز رایان رینولدز نه می‌خواهد و نه می‌تواند جایگزین برای بازی در این نقش بکند؛ زیرا دیگر همه به بازی او در این نقش عادت کرده‌اند. رینولدز هم که قبلا گفته بود حاضر است نقش او را در دنیای سینمایی مارول بازی کند. پس فکر نمی‌کنم فعلا مانعی برای حضور او در دنیای سینمایی مارول برای بازی در این نقش داشته باشیم.

احتمالا داستان این فیلم درباره ورود ددپول به تیم انتقام‌جویان باشد، البته اگر بعد از حمله تایتان دیوانه یعنی تانوس به زمین این تیم مثل قبل پایدار باقی‌بماند. شاید عجیب به نظر برسد، زیرا ددپول عضو اصلی ایکس فورس بوده اما قبلا در یک سری کمیک به عضویت انتقام‌جویان نیز درآمده‌بود و لحظات با مزه‌ای را با انتقام جویان به‌وجود آورده‌ بود. البته این ایده هم احتمالی بیش نیست و می‌شود گفت حدودا ده‌ها روش برای استفاده از این شخصیت در دنیای مارول وجود دارد. دیزنی هم که اعلام کرده با ساختن فیلم هایی با درجه R ( بزرگسال ) مشکلی ندارد و به زودی فیلم‌های زیادی را با این رده سنی خواهد ساخت. این قضیه هم احتمال ساخته شدن فیلمی بر اساس این شخصیت توسط مارول را افزایش می‌دهد. اما نمی‌شود حضور سریع و دوباره ددپول در سینما را بعد از ددپول ۲ تضمین کرد، زیرا بعید می‌دانم مارول بلافاصله بعد بازپس‌گرفتن حق امتیاز این شخصیت، دست به ساختن فیلمی بر اساس او بزند.

 

Deadpool And The Spider Man

در دنیای کمیک ددپول شخصی بوده که همیشه به کمیک‌های افراد دیگر سر می زده و در پیشروی روند داستان آن‌ها دخالت می کرده. یکی از این شخصیت‌هایی که مورد عنایت ددپول قرار گرفته، مرد عنکبوتی است. داستان آن‌ها این گونه بود که ددپول برای کمک به مرد عنکبوتی زمانی که وضعیت خوبی نداشت لباس وی را پوشید و سعی کرد که به او کمک کند اما متاسفانه با واکنش خوبی از سوی مرد عنکبوتی مواجه نشد. البته این جنگ و دعوا سرانجام به یک دوستی جالب و پایدار تبدیل شد. انتظار می رود چنین فیلمی بر اساس این دو دوست ساخته شود. شاید احتمال ساخته‌شدن این فیلم، بیشتر از احتمال ساخته‌شدن فیلم های دیگر این مقاله باشد!

اما اگر راستش را بخواهید، به نظر بنده مارول همین حالا هم دارد روی این فیلم کار می‌کند. اگر دقت کرده باشید ساخت دنباله فیلم مرد عنکبوتی بازگشت به خانه بعد از توافق تاریخی دیزنی و فاکس اعلام شد. دقیقا زمانی که مارول این حق را پیدا کرد تا از ددپول در دنیای سینمایی گسترده‌اش استفاده کند. از طرف دیگر شایعاتی نیز هستند که انتقام جویان ۴ را به ددپول ۲ ربط می دهند، دلیل آن هم فرضیه وجود سفرهای زمانی در هر دو فیلم و ایستراگ‌هایی است که در تریلر ددپول ۲ دیدیم (ایستراگ‌هایی که درباره انتقام جویان جنگ ابدیت بود). با این سرنخ‌ها می‌شود گفت شاید دنباله مرد‌عنکبوتی بازگشت به خانه همان فیلم مشترک ددپول و مردعنکبوتی باشد. البته از طرفی موردی نیز وجود دارد که این تئوری را نقض می‌کند؛ آن هم این است که ددپول شخصیتی است که بهترین حالت برای به تصویر کشیده شدن شخصیتش حضور در فیلمی با درجه سنی R ( بزرگسال ) است. و بعید به نظر می‌رسد که دنباله مردعنکبوتی بازگشت به خانه با این درجه سنی ساخته شود. اگر هم این این فیلم مثل تمامی فیلم‌های قبلی مارول با رده سنی ‌PG-13 ( نوجوان ) ساخته شود و ددپول را نیز در در خود داشته باشد، ریسک بزرگی را برای این کمپانی به همراه خواهد داشت.

X MEN And The Deadpool

راستش ددپول در واقع عضو گروه ایکس فورس است اما همیشه دلش میخواست عضو مردان ایکس شود و اگر کمیک‌های او را خوانده باشید احتمالا از این موضوع آگاه هستید. نکته جالب این است که در فیلم ددپول هم دیدیم که ددپول چگونه می‌خواست به طور غیر مستقیم و خنده‌داری علاقه خود را به عضویت در گروه مردان ایکس به بیننده اعلام کند. تا به حال همچین اتفاقی در دنیای کمیک یا سینما رخ نداده است اما شاید حالا که حق ساخت ددپول و جهش یافته‌های معروف و دوست‌داشتنی خودمان یعنی مردان ایکس به مارول بازگشته، مارول ددپول را به آرزوی خود برساند. اگر فرضیه سفرهای زمانی که در بخش قبلی در‌مورد آن صحبت کردیم حقیقت داشته باشد ، احتمالا ظهور ددپول زودتر از مردان ایکس خواهد بود. زیرا احتمال ریبوت شدن مردان ایکس توسط مارول بالاست. اگر هم اینطور باشد یعنی پس از ورود ددپول به مارول باید شاهد پیدایش جهش‌یافته‌ها از یک گوشه‌ی دنیای مارول باشیم.

 

Logan VS Deadpool

در این که لوگان و ددپول دشمنان خونی و دیرینه یکدیگرند هیچ شکی نیست. دشمنی این دو آنقدر بزرگ است که مارول کمیک اختصاصی لوگان بر علیه ددپول را چاپ کرده بود. با توجه به این که حق ساخت فیلم براساس هر دو هم اکنون در دستان کمپانی مارول است انتظار می‌رود روزی شاهد جنگی بزرگ بین این دو ابرقهرمان باشیم، اما نه به این زودی. فکر کنم مردم هم بدشان نمی‌آید که نبرد یک جهش یافته به شدت خشمگین و قدرتمند با یک آدمکش روانی که کار های غیرطبیعی و خنده‌دار انجام می دهد را روی پرده‌ی سینما ببینند.

در مورد بازیگر نقش لوگان نمی‌توانم چیزی بگویم. قطعا همه ما این را می‌دانیم که بهترین گزینه برای این نقش هیو جکمن است. اما خود او ادعا می‌کند با اینکه خیلی دوست دارد در این نقش در کنار دیگر بازیگران دنیای مارول بازی بکند، اما پیرتر از آن است که دوباره بخواهد به سراغ این نقش برود. اما از طرفی برخی از اشخاص نزدیک به او اخیرا اعلام کرده‌اند که نظر او تغییر کرده و دوباره می‌خواهد این نقش را در دنیای مارول بازی کند. قطعا ما هم بدمان نمی‌آید که دوباره این بازیگر را در هیبت ولورین ببینیم. اما باید به فکر گزینه های دیگری نیز برای احتمال نبودش باشیم. راستش بنده فکر می‌کنم کیانو ریوز بازیگر  جان ویک و یا تام هاردی بازیگر معروف هالیوود که در فیلم هایی همچون تلقین و لاک به ایفای نقش پرداخته، بعد از هیو جکمن بهترین گزینه‌ها برای بازی این نقش هستند.

راستش نوع دشمنی این دو کمی با دشمنی‌های کمیک‌بوکی دیگر متفاوت است. مثل دشمنی هالک با ولورین یا مبارزه شرورها با ابرقهرمانان نیست. جدال این بیش از این که هیجان‌انگیز ، جذاب و خشونت‌آمیز باشد، خنده دار است! کری خواندن‌ها و جوک گفتن‌های ددپول قطعا حرکات خشونت‌آمیز از سمت لوگان یا همان ولورین خودمان را تضمین می‌کند. راستش اینگونه شوخی‌های ددپول با ولورین حتی یکبار در فیلم او نیز به نمایش گذاشته شد! زمانی که ددپول گفت : ” باید چابلوسی چه کسی رو می‌کردم که بدم فیلم اختصاصی خودمو بسازن؟! باید بگم که اسمش شبیه «پولورین» هستش”. حالا دیگر خودتان می‌دانید!

 

Deadpool Kills Marvel Universe

در طول تاریخ کمیک سابقه داشته که ددپول دست به کشتن ابرقهرمانان مارول بزند. که راستش کمیک‌هایش خیلی هم پرفروش بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. شاید از خودتان بپرسید اگر ددپول ابرقهرمانان مارول را بکشد که دنیای مارول به پایان می رسد. راستش مرگ را در دنیای مارول نباید زیاد جدی گرفت چون همیشه یک بهانه برای زنده کردن ابرقهرمانان وجود دارد که نمونه‌اش همان چشمان آگاموتو است که توانایی دست کاری زمان و زنده کردن مردگان را دارد. با توجه به توافقی که دیزنی با فاکس قرن بیستم داشت، حال ددپول به خانه بازگشته است و احتمال ساخته شدن چنین فیلمی وجود دارد. اما نباید حالا حالا ها منتظر این فیلم باشیم، چون بعید می‌دانم زمانی که دنیای مارول در تلاطم قرار دارد و دغدغه ابرقهرمانان ما جنگ با تانوس است، ددپول دست به کشتن ابر قهرمانان مارول بزند. گرچه نمی‌توان احتمال ساخته شدن چنین فیلمی را بالا دانست؛ زیرا اینکه ددپول راه بیافتد و همینجوری ابرقهرمانان مارول را بکشد می‌شود گفت کمی دور از ایده‌پردازی های موفق سینمایی است. اما از مارول نیز بعید نیست که روزی چنین حرکتی بزند.

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Adam.Dixon says:

    ای کاش چنین فیلم هایی روزی ساخته بشه و بتونیم زد قهرمان محبوبمون رو در کنار این قهرمانا ببینیم! ممنون بابت مقاله.