لوگان اولین فیلم ابرقهرمانی که نامزد بهترین فیلم‌نامه شده است

25 January 2018 - 14:12

فیلم Logan یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم بخاطر داستان شجاعانه و تاثیرگذار و اکشن‌های ظالمانه‌اش، تحسین منتقدین را برانگیخت و حتی وقتی اوایل سال ۲۰۱۷ اکرانش به پایان رسید، بخاطر زمزمه‌هایی که درباره اسکار می‌شد بر سر زبان‌ها افتاد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

حالا که نامزدهای اسکار مشخص شده‌اند، لوگان به افتخار بزرگی دست یافته: نامزدی در بخش بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی. بعد از فیلم‌های The Dark Knight (شوالیه تاریکی) و The Incredibles (شگفت‌انگیزها)، لوگان سومین فیلم ابرقهرمانی است که در بخشی خارج از بخش فنی مانند جلوه‌های ویژه، صداگذاری و غیره نامزد دریافت جایزه شده است. تنها بخش غیرفنی که فیلم The Dark Knight برای آن نامزد شده، بخش بهترین بازیگر نقش مکمل است که هیث لجر (Heath Ledger) برای بازی شخصیت جوکر این افتخار را برای فیلم به ارمغان آورد، بازیگری که اسکار گرفت و خانواده‌اش این جایزه را بجای او دریافت کردند چون خودش قبل از اکران فیلم فوت کرد. انیمیشن The Incredibles در بخش بهترین فیلم‌نامه اصلی نامزد شده و اسکار بهترین انیمیشن را از آن خود کرد.

لوگان تنها فیلم ابرقهرمانی است که در بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه شده و رقیب بسیاری از بهترین فیلم‌های سال خواهد بود. دیگر مدعیان Call Me By Your Name (من را با اسم خودت صدا کن)، The Disaster Artist (هنرمند فاجعه) و Molly’s Game (بازی مولی) می‌باشند. فیلم Call Me By Your Name نامزد بهترین فیلم شده و این زمانی جالب می‌شود که لوگان بتواند این فیلم یا هر فیلم دیگری را شکست بدهد و این دستاورد عظیمی برای نویسنده و کارگردان فیلم، جیمز من‌گولد (James Mangold) خواهد بود.

طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی امیدوار بودند فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) بتواند نظر آکادمی اسکار را در همین بخش یا حداقل در بخش‌های فنی به خود جلب کند اما این فیلم نتوانست در هیچ بخشی نامزد شود و این باعث ناراحتی بیشتر رسانه‌ها شده است. برخی از این ناراحت بودند که لوگان چرا در بخش‌های بیشتری نامزد نشده است. نظر شما چیست؟ نظرات خود را با ما در سینماگیمفا در میان بگذارید.

نسخه بلوری فیلم لوگان منتشر شده و از طریق شبکه HBO در دسترس است. مراسم اسکار روز یکشنبه، ۴ مارس، از شبکه ABC پخش خواهد شد.

منبع: gamezone

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.