واکنش نتفلیکس به سرویس جدید پخش دیزنی

26 January 2018 - 14:00

مدیرعامل نتفلیکس، رید هیستینگز، درباره‌ی رقابت پیش رویش با سرویس پخش (فیلم و سریال) دیزنی صحبت کرد. در سال‌های اخیر تغییر شگرفی در روش تماشای فیلم و سریال شکل گرفته، که بخش اعظمی از آن مرهون نتفلیکس است. نتفلیکس در زمینه‌ی پخش قدرتمند عمل کرد، و بعدها مقادیر عظیمی پول به تولیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی برای ساختن سریال‌های انحصاری پرداخت و باعث شد رقیب‌های متعدد و بسیار کارکشته‌تر از آن به دنبال تغییر استراتژی و یا حتی تغییر اساسی مدل تجاری خود باشند. برای خواندن ادامه خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

حالا در آینده‌ای نه چندان دور، با تصمیم دیزنی برای ساخت یک سرویس پخش مشابه نتفلیکس، تغییری حتی بزرگ‌تر در راه است. دیزنی که فیلم‌هایش را از نتفلیکس خارج خواهد کرد، این تصمیم را تابستان و سال ۲۰۱۹  را برای آغاز این سرویس اعلام کرد.

مدیر عامل نتفلیکس رید هیستینگز و مدیران آن به تعدادی از سوالات درباره‌ی این سرویس پخش دیزنی و اینکه ورود آن چطور می‌تواند تجارت آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد پاسخ دادند. از صحبت‌های آنان برداشت می‌شود که آن‌ها آنقدرها هم نگران نیستند.

هیتسنیگز در پاسخ گفت: «ما آن را تهدیدی بزرگتر از آنچه Hulu بود نمی‌بینیم.» درباره‌ی اینکه دیزنی فیلم‌هاش را از سرویس نتفلیکس خارج می‌کند او گفت:‌ «فیلم‌های فوق‌العاده‌ای هستند. اما می‌توانیم بدون آن‌ها هم به خوبی رشد کنیم.» هیستینگز همینطور پذیرفت که سرویس دیزنی «بسیار موفقیت‌‌آمیز» خواهد بود و حتی خود او هم در آن عضو خواهد شد!

آیا بی‌تفاوت بودن نتفلیکس درباره‌ی سرویس جدید دیزنی اشتباه است؟ هر چه باشد دیزنی کمپانی‌ای بسیار باسابقه‌تر از نتفلیکس است و صاحب تعداد بسیار زیادی محتواست، از جمله انیمیشن‌های دیزنی، پیکسار، استودیو مارول و Lucasfilms، همه اینها اضافه بر آنچه از قرارداد اخیرش با تلویزیون Fox نصیبش شد. در حال حاضر نتفلیکس تعداد فوق‌العاده‌ای کاربر و مشترک دارد، اما بدون شک دیزنی در جایگاهی‌ست که می‌تواند در محتوا، استعداد و … از نتفلیکس پیشی بگیرد.

با این حال، اگر هم نتفلیکس از ترس این سرویس جدید دیزنی به خود می‌لرزید، بسیار غیر محتمل بود که از یک سال قبل به این ترس خود اقرار کند. همچنین چیزهای زیادی درباره‌ی سرویس دیزنی وجود دارد که از آن بی‌اطلاع هستیم. اینکه چه نامی دارد، دقیقا کی شروع به کار می‌کند، چه هزینه‌ای خواهد داشت یا برنامه‌های کلی آن چه خواهد بود. اگرچه می‌دانیم دیزنی برای سریال مارول و جنگ ستارگان (Star Wars) برنامه ریزی می‌کند. سرویس دیزنی احتمالا چهره‌ی پخش را تغییر خواهد داد، اما هنوز مشخص نیست که آیا مشترکین نتفلیکس را برای خود می‌قاپد یا باعث می‌شود مشتریان اشتراک هر دو سرویس را خریداری کنند.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.