داستان قسمت دوم فیلم Call Me By Your Name در سال ۱۹۸۹ اتفاق می‌افتد

26 January 2018 - 15:36

کارگردان فیلم Call Me By Your Name «مرا با نامت صدا کن»، یعنی لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino) قصد دارد تا دنباله‌ی این فیلم را بسازد. داستان فیلم Call Me By Your Name در سال ۱۹۸۲ جریان داشت و در این فیلم بازیگرانی چون تیموتی شلمی (Timothee Chalamet) و آرمی همر (Armie Hammer) ایفای نقش می‌کردند؛ جالب است بدانید که این فیلم به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ تبدیل شد و نظرات مثبت بسیاری از منتقدان را دریافت کرد. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام و به نویسندگی اندره اکیمن (Andre Aciman) است. همچنین باید بدانید که این فیلم نامزد دریافت چند جایزه اسکار شده است، از جمله جایزه‌ی بهترین فیلم، بهترین بازیگر برای شلمی، بهترین فیلم‌نامه نویس برای جیمز ایوری (James Ivory) و همچنین بهترین موسیقی متن. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

این فیلم از چند جهت حائز توجه است و به خاطر ظاهر زیبای خودش ستایش‌های زیادی را برانگیخته است؛ همچنین اجرای عالی بازیگران و موضوع و داستان این فیلم که تاکنون کمتر بدین شکل به آن پرداخته شده است نیز تحسین‌های زیادی را برانگیخت. همچنین داستان این فیلم بسیار متفاوت بود، زیرا فیلم‌های قبلی که موضوعی مشابه موضوع این فیلم داشتند، معمولا به مرگ و یا به یک نوع تراژدی دیگر ختم می‌شدند؛ مانند فیلم قبلی خود گوادانینو، یعنی A Bigger Splash «یک شیرجه بزرگ‌تر» که یک محیط باشکوه و اروپایی دارد. ولی آیا این دلایل، برای اینکه ما را مجاب به دیدن ادامه‌ی داستان‌های الیو (Elio) و الیور (Oliver) کند کافی است؟

گوادانینو قبلا نیز در مصاحبه با پایگاه خبری کولیدر (Collider)، این احتمال را مطرح کرده است که ممکن است برای فیلم Call Me By Your Name چندین دنباله بسازد. رمان Call Me By Your Name شخصیت‌های داستان را بیشتر در روزهای آینده‌ی آنان همراهی می‌کند و این فیلم بسیار کمتر به زندگی آنان پرداخت، و گوادانینو گفته است که علاقه دارد تا بر اساس ادامه‌ی داستان رمان این شخصیت‌ها، دنباله‌های این فیلم را بسازد.

در ادامه می‌توانید سخنان گوادانینو را با پایگاه خبری کولیدر بخوانید:

من باور دارم که من در آینده چندین فیلم را درباره‌ این شخصیت‌ها کارگردانی خواهم کرد، زیرا من آن‌ها را خیلی دوست دارم و همچنین من فکر می‌کنم که آن‌ها ماجراجویی‌های بسیار زیادی را در طی تجریبات زندگی خود، پشت سر می‌گذارند. من فکر می‌کنم که داستان قسمت بعدی که برای این فیلم خواهیم ساخت، بعد از فروپاشی دیوار برلین و فاصله‌ی زمانی این بین که در نهایت منجر به سقوط اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی می‌شود را در بر خواهد گرفت؛ و ما در این فیلم می‌بینیم که مردم خانه‌های خود را ترک می‌کنند و وارد جهان واقعی می‌شوند. این تمام چیزهایی است که من می‌توانم فعلا با شما در میان بگذارم.

هنوز هیچ خبری مبنی بر معامله و توافقات مختلف قبل از ساختن دنباله‌ی فیلم Call Me By Your Name در دست نداریم و همچنین مشخص نیست که فیلم‌برداری این فیلم ممکن است از چه تاریخی شروع شود. فیلم بعدی این کارگردان، یعنی گوادانینو، فیلم Burial Rites «مراسم خاکسپاری» است که یک فیلم جنایی و درام کامل است و در این فیلم جنیفر لورانس (Jennifer Lawrence) نیز ایفای نقش می‌کند.

آیا به نظر شما این ایده خوبی است؟ اگر این اتفاق رخ دهد، شخصیت‌های این فیلم یعنی الیو و الیور مانند شخصیت‌های سری فیلم‌های Before Sunrise «پیش از طلوع»، Before Sunset «پیش از غروب» و Before Midnight «پیش از نیمه‌شب»، به کارگردانی ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater) خواهند شد؛ همچنین به این موضوع نیز باید توجه کرد که مخاطبان این سری فیلم‌ها اصلا انتظار دنباله‌های مختلف را نداشتند، ولی با همین حال، باز هم هر قسمت این فیلم‌ها، از قسمت‌های قبلی خودش بهتر بود و بیشتر مورد حمایت طرفداران و مخاطبان قرار می‌گرفت. الیور و الیو نیز شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای هستند و ممکن است طرفداران این فیلم‌ها بسیار خرسند شوند اگر این دو شخصیت را در فیلم‌های بیشتری ببینند.

همچنین از جهت دیگر باید به این موضوع نیز توجه کنیم که فیلم Call Me By Your Name برخی مواقع به‌خاطر رها شدن از سیاست‌های زمان خودش مورد انتقاد قرار گرفته است و حل کردن این مشکل در قسمت دوم این سری فیلم‌ها کار بسیار سخت‌تری است؛ زیرا داستان این فیلم در سال ۱۹۸۹ اتفاق می‌افتد و در این زمان دو اتفاق بر وقایع این فیلم تاثیر خواهد گذاشت که شامل فروپاشی دیوار برلین و بحران ایدز می‌شود. آیا ممکن است که ایده‌ی فیلم‌برداری و داستان‌سرایی در فضای سال ۱۹۸۹ به این خاطر باشد که طرفداران این فیلم بیشتر خوشنود شوند و احساس اصالت بیشتری را از این فیلم دریافت کنند؟ این موارد مشکلاتی هستند که فیلم‌ساز این فیلم باید سعی کند تا آن‌ها را رفع نماید.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.