هفته‌نامه اخبار | شماره ۳

27 August 2016 - 20:20

سلام و درودی دوباره به همه شما کاربران عزیز و دوست داشتنی. قبل از هر چیزی جا دارد تا از شما بابت همراهی ما تا به اینجا یک تشکری کرده باشیم. اما طبق معمول هر هفته، یک روز شنبه دیگر فرار رسید تا ما با یک هفته‌نامه دیگر درخدمت شما باشیم. این هفته، خبرهای خوبی را شاهد بودیم که شاید می‌توان بیشتر این خبرهای خوب را به ابرقهرمانان اختصاص داد. اما خوب، تمام این هفته سرشار از خبرهای خوب نبود و ما شاهد خبر ناگواری نیز بودیم. اگر می‌خواهید با ما مروری بر کلیه خبرهای مهم داشته باشید، بیش‌تر از این شما را منتظر نمی‌‍گذاریم و شما را در ادامه دعوت به مطالعه قسمت سوم هفته‌نامه می‌کنیم. با سینماگیمفا همراه باشید.

به دلیل علاقه‌‌ام به دنیای ابرقهرمانان، حال چه مارول و چه دی‌سی، هفته‌ای که پر از اخبار فیلم‌های ابرقهرمانی باشد برای من یک هفته استثنائی است. فکر می‌کنم افراد زیادی مثل من وجود داشته باشند، حال برای این دسته افراد خبر خوبی دارم. زیرا در این هفته‌نامه تا جایی که بخواهند می‌توانند اخبار فیلم‌های ابرقهرمانان را مطالعه کنند که البته این بدین معنی نیست که خبر در زمینه‌های دیگر نباشد، بلکه برای دوستداران ژانرهای دیگر نیز خبرهای خوبی نیز داریم. بهتر است وقت را تلف نکنیم و سریعا برویم به سوی مروری بر اخباری که در این هفته گذشت.

شاید دردناک‌ترین خبری که همین دیروز هم به دستمان رسید، درگذشت یکی از بااستعدادترین بازیگران و فعالان سینمای ایران یعنی داوود رشیدی بود. روحت شاد، ای هنرمند ایران زمینم!‌

اولین پوستر فیلم Spiderman: Homecoming منتشر شد

Spideyاولین خبر را با اولین پوستر از فیلم Spiderman: Homecoming شروع می‌کنیم. پس از سه‌گانه خوب و یک سری دو قسمتی نچندان موفق به‌نام The Amazing Spiderman حال، مردعنکبوتی قصد دارد تا با قدرتی مضاعف به دنیای سینما بازگردد تا تمامی طرفداران این ابرقهرمان محبوب را دوباره خوشحال کند. در طی مراسم Trade Show اولین پوستر از فیلم‌ جدید مارول و سونی یعنی Spiderman: Homecoming بر روی زمین دیده شد و یکی از کاربران به سرعت از این پوستر یک عکس گرفت و در صفحه اینستاگرام خودش این تصویر را به اشتراک گذاشت.

CqDsZwtWcAEETi9-181x300@2x

اولین پوستر فیلم Spiderman: Homecoming

فیلم Spiderman: Homecoming به کارگردانی جان واتز و با نقش آفرینی تام هالند به عنوان مردعنکبوتی در حال ساخت است. البته باید به این نکته توجه داشت که این اولین باری نیست که تام هالند در نقش مردعنکبوتی بر روی صحنه می‌رود زیرا ما اولین بار وی را در این نقش در فیلم Capitan America: Cilivil War دیدیم.

سایبورگ در فیلم The Flash ظاهر می‌شود

The-Flash-Cyborg-660x330شاید خیلی جالب باشد که ما سریع‌ترین مرد و روباتیک‌ترین موجود را در کنار هم دیگر ببینیم. در طی چند ماه گذشته، دیوا اسنایدر که از عوامل سازنده فیلم “بتمن علیه سوپرمن” به شمار می‌رود درطی یک مصاحبه اعلام کرد که ما سایبورگ را در فیلم جدید Flash خواهیم دید. هنوز مشخص نیست که نقش سایبورگ در فیلم فلش چیست اما ظاهرا قرار است مقدمه‌ای بر فیلم اختصاصی سایبورگ که در سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد، باشد. فیلم فلش به کارگردانی ریک فاموییوا و بازی ارزا میلر در نقش بری آلن در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۸ بر روی پرده‌های نقره‌ای اکران می‌شود. لازم به ذکر است که این فیلم در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

 

 

فیلم بعدی کارگردان Whiplash عاشقانه‌ای در دنیای موسیقی خواهد بود

la-la-land-660x310دوسال پیش، دیمین چازل با کارگردانی فیلم Whiplash توانست به جوایز متعددی دست پیدا کند. حال این کارگردان جوان بعد از دو سال بازگشته تا یک فیلم دیگر در زمینه موسیقی اما این دفعه نه روانشناسانه، بلکه در مورد رسیدن به بزرگی بسازد. La La Land غزلی زیبا از دنیای هالیوود را می‌سراید و داستان عاشقانه سباستین (رایان گاسلینگ) و میا (اما استون) را روایت می‌کند. فیلم La La Land در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۶ (۱۲ آذر ۱۳۹۵) در آمریکای شمالی اکران و در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶ (۲۶ آذر ۱۳۹۵) پخش جهانی خواهد شد.

قسمت دوم فیلم سینمایی Angry Birds Movie ساخته خواهد شد

Angry Birdsانیمیشن Angry Birds آنقدری که از طرف منتقدان با بازخوردهای منفی روبرو شد، در فروش و باکس آفیس به موفقیتی دست نیافتنی رسید که این مسئله را نیز مدیون، طرفداران بی‌اندازه این فرانچایز است. اما وقتی که یک اثر اینگونه از نظر فروش موفق است، چرا که دنباله‌ای از آن ساخته نشود؟ حال مدیر اجرایی Rovio این قضیه را در طی مصاحبه‌ای با Wall Street Journal تایید کرد. البته هیچ اطلاعات دقیقی از موضوع، کارگردان و تاریخ اکران دنباله این عنوان در مقاله Wall Street Journal دیده نمی‌شود و باید فعلا منتظر اخبار بیشتری از دنباله این انیمیشن پرفروش باشیم.

 

«داوود رشیدی» هنرمند پیشکسوت درگذشت

۲۷۶۰۶۵_۶۵۹-۶۶۰x330متاسفانه، صبح روز جمعه با خبر شدیم که یکی از هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران به نام داوود رشیدی در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. وی که متولد ۱۲ تیرماه سال ۱۳۱۲ در تهران است، و در آثاری همچون گل‌های داوودی، رهایی، طهران روزگار تو، نقش آفرینی‌ کرده، سال‌ها از بیماری آلزایمر رنج می‌برده و صبح روز جمعه به دلیل ایست قلبی فوت شد.

پر درآمدترین بازیگران زن در سال ۲۰۱۶

jennifer-lawrence-sci-fi-700-660x311به‌تازگی مجله فوربز تایید کرده که جنیفر لارنس در دومین سال پیاپی توانسته به پر درآمدترین بازیگر سال ۲۰۱۶ تبدیل شود. جنیفر لارنس که با نقش آفرینی در فیلم Hunger Games: Mockingjay Part 2 توانست ۴۶ میلیون دلار و در فیلم Passengers توانست ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کند، تبدیل به پردرآمدترین بازیگر زن جهان شد. نفر دوم این لیست اختصاص دارد به ملیسا مک‌کارتی که با درآمدی ۳۳ میلیون دلاری توانست این جایگاه را به خود اختصاص دهد. اما صعود مک‌کارتی به رده دوم باعث نزول اسکارلت جوهانسون در رده سوم شد. جوهانسون با درآمدی ۲۵ میلیون دلاری در سال جاری توانست رتبه سوم جدول پردرآمدترین بازیگران زن در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص دهد.

 

۲۰ فیلم برتر قرن بیست و یکم توسط منتقدین انتخاب شدند

spirited-away-660x330شاید جای تعجب نداشته باشد که فیلم «جاده مالهالند» از دیوید لینچ به عنوان برترین فیلم انتخاب شده است؛ این کارگردان در کارنامه کاری خود آثار تحسین شده زیادی دارد و مالهالند هم از بهترین فیلم‌های اوست، با این حال جای خالی بسیاری از فیلم‌ها مثل The Lord Of The Rings «ارباب حلقه‌ها» یا Toy Story «داستان اسباب‌بازی» و حتی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو مثل Inglourious Basterds «حرامزاده‌های لعنتی» بسیار حس می‌شود و رده‌بندی را زیر سؤال می‌برد.

به‌تازگی لیست جدیدی از برترین فیلم‌های قرن ۲۱ توسط ۱۷۷ منتقد ایجاد شده است که ۱۰۰ فیلم برتر قرن ۲۱ را در این لیست مشخص می‌کند. BBC Culture که یک شاخه فرهنگی از این مجموعه است لیست مورد نظر را آماده و به اشتراک گذاشته است. البته این لیست ممکن است شما را شگفت زده کند:

  1. جاده مالهالند (Mulholland Drive) به کارگردانی دیوید لینچ، ۲۰۰۱
  2. در حال و هوای عشق (In the Mood for Love) به کارگردانی وونگ کار وای، ۲۰۰۰
  3. خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood) به کارگردانی پاول توماس اندرسون، ۲۰۰۷
  4. شهر اشباح (Spirited Away) به کارگردانی هایائو میازاکی، ۲۰۰۱
  5. پسرانگی (Boyhood) به کارگردانی ریچارد لینکلیتر، ۲۰۱۴
  6. درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind) به کارگردانی میشل گوندری، ۲۰۰۴
  7. درخت زندگی (The Tree of Life) به کارگردانی ترنس مالیک، ۲۰۱۱
  8. یی یی (Yi Yi) به کارگردانی ادوارد ینگ، ۲۰۰۰
  9. جدایی نادر از سیمین (A Separation) به کارگردانی اصغر فرهادی، ۲۰۱۱
  10. جایی برای پیرمردها نیست (No Country for Old Men) به کارگردانی جوئل و اتان کوئن، ۲۰۰۷
  11. درون لوین دیویس (Inside Llewyn Davis) به کارگردانی جوئل و اتان کوئن، ۲۰۱۳
  12. زودیاک (Zodiac) به کارگردانی دیوید فینچر، ۲۰۰۷
  13. فرزندان آدم (Children of Men) به کارگردانی آلفونزو کوارون، ۲۰۰۶
  14. عمل کشتن (The Act of Killing) به کارگردانی جاشوآ اپنهایمر، ۲۰۱۲
  15. ۴ ماه، ۳ هفته و دو روز (Four Months, 3 Weeks and 2 Days) به کارگردانی کریستین مونجیو، ۲۰۰۷
  16. موتورهای مقدس (Holy Motors) به کارگردانی لئوس کاراکس، ۲۰۱۲
  17. لابیرنت پن (Pan’s Labyrinth) به کارگردانی گیلرمو دل تورو، ۲۰۰۶
  18. روبان سفید (The White Ribbon) به کارگردانی مایکل هانکه، ۲۰۰۹
  19. مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road) به کارگردانی جرج میلر، ۲۰۱۵
  20. بخش‌گویی، نیویورک (Synecdoche, New York) به کارگردانی چارلی کافمن، ۲۰۰۸

همچنین از نکاتی که می‌توان در این لیست به آن اشاره کرد، موفقیت دوباره فیلم جدایی نادر از سیمین که در این لیست به عنوان نهمین فیلم برتر قرن ۲۱ انتخاب شده است.

یکی دیگر از بازیگران Jessica Jones به سریال Arrow پیوست

arrow-human-target-pic-660x330تنها شایعات و گزارشات جدیدی که می‌تواند طرفداران این سری را هایپ کند مربوط به جاس ویدون (Joss Whedon) است؛ گویا او قصد دارد یک یا چند قسمت از فصل پنجم سریال را کارگردانی کند. می‌دانیم که قرار است یک کراس اور بسیار بزرگ در میان هر چهار سریال ابرقهرمانی CW (فلش، پیکان، سوپرگرل و افسانه‌های فردا) صورت بگیرد. به‌تازگی مشخص شده که در فصل پنجم سریال Arrow یکی از بازیگران Jessica Jones به نام Human Target در این سریال حضور خواهد داشت. یان شخصیت قبلا توسط شبکه Fox در یک سری بسیار کوتاه با بازی مارک ولی به تلویزیون آورده شد. توضیحات قسمت پنجم را می‌توانید در زیر مطالعه کنید:

این شخصیت به عنوان یک محافظ حرفه‌ای و فردی ماهر در تغییر چهره که هویت اهداف قاتلان را برای محافظت از این اشخاص در دست می‌گیرد در قسمت پنجم حضور خواهد داشت. حدس بزنید که ارباب رجوع جدید او کیست؟ شهردار آلیور کویین.

حال باید ببینیم که فصل پنجم سریال چگونه آغاز و روایت خواهد شد.

 

Wonder Woman قدیمی هم‌بازی Supergirl جدید می‌شود

supergirl-wonder-woman-season-2-310x165@2xاگر یادتان باشد، قبل از اینکه خبری از فصل دوم سریال Supergirl باشد، تهیه کنندگان این سریال اعلام کرده بودند که قرار است بازیگر قدیمی Wonder Woman را در یک نقش جدید در سریال Supergirl به کار گیرند. ستاره حال حاضر سریال Supergirl یعنی ملیسا بنویست با به اشتراک گذاری یک عکس، حضور کارتر را در این سریال اعلام کرد که ظاهرا قرار است وی نقش رئیس جمهور را در این سریال بازی کند. در زیر می‌توانید این عکس را مشاهده کنید:

Melisa-Benoist

فصل دوم سریال Supergirl در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۶ پخش می‌شود و تا آن موقع باید صبر کرد و دید که نقش کارتر در این سریال چیست.

[divider][/divider]

با تشکر از شما کاربران عزیز که تا اینجا همراه ما بودید. سومین قسمت از هفته‌نامه نیز به پایان رسید و شاهد اخبار متنوعی بودیم. لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت آیتم‌های سینماگیمفا در اختیار ما بگذارید.

[divider][/divider]

مقالاتی که این هفته خواندیم:

۱۲ مورد آزاردهنده درباره هری پاتر

ده سوال مهم پیش از شروع فصل هفتم Game of Thrones

تئوری توطئه – بررسی فیلم Ten Cloverfield Lane

۱۵ سریال موردانتظار سال ۲۰۱۶

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    خسته نباشید.
    با اینکه خودم به شدت فن کمیک و فیلم و سریالای کمیکی و سوپرهیروئی ام(البته خودمم هستم)،به نظرم به ژانر های دیگه توجه کافی نمیشه

    • علیرضا نیک اندیش says:

      ممنونم، متشکرم از نظرتون.
      درست می‌فرمایید، ولی اگر توجه به اخباری که در این هفته منتشر شدن داشته باشید اکثر مهم‌ها از دنیای کمیک و ابرقهرمانان بودن ولی با این وجود ما سعی داریم تا از هر ژانری در هفته‌نامه خبر قرار بدیم تا تبعیضی بین سبک‌ها صورت نگیره. بازم ممنونم بابت انتقادتون.

  • Hanna says:

    به نظر من سایت خیلى خوب داره پیش مى ره و البته واضحاً اخبار بیشتر فیلمهاى بلاک باستر و سریالهاى محبوب جوانترها رو پوشش مى ده که به خودى خود بد نیست. حجم خبر هم خوبه. من فکر مى کنم یکى دوتا منبع ترجمه اضافه کنید تنوع اخبار هم بهتر مى شه.