هیث لجر قصد داشت پس از The Dark Knight باز هم نقش جوکر را ایفا کند

2 February 2018 - 09:58

هیث لجر (Heath Ledger) قصد داشت پس از نقش‌آفرینی‌اش در فیلم The Dark Knight «شوالیه‌ی تاریکی»، نقش جوکر را در فیلم دیگری از بتمن ایفا کند. انتخاب او برای ایفای نقش شاهزاده‌ی دلقکِ جرم و جنایت، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت اما نهایتا به یکی از برترین آنتاگونیست‌های سینمایی تمامی ادوار تبدیل شد. نقش‌آفرینیِ نمونه‌وار لجر سطح جدیدی را برای صنعت فیلمسازی در مقیاس کلی تعریف کرد و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را پس از مرگ‌اش برای او به ارمغان آورد و همچنین استاندارد جدیدی را برای تبهکاران سینمایی وضع کرد. به عنوان مثال مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan) از لجر به عنوان منبع الهام‌اش در ترسیم کاراکتر کیلمونگر در فیلم Black Panther «پلنگ سیاه» استفاده کرد. با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

کاراکتر لجر در پی وقایع فیلم «شوالیه‌ی تاریکی» جان سالم به در برد و احتمال بازگشت در یک دنباله را بر جا گذاشت. متأسفانه این بازگشت در پی مرگ تراژیک لجر در سال ۲۰۰۸ هیچ‌وقت به وقوع نپیوست. کریستوفر نولان (Christopher Nolan) از روی احترام به این هنرپیشه‌ی فقید، تصمیم گرفت در قسمت نهایی سه‌گانه‌اش یعنی فیلم The Dark Knight Rises «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» هیچ اشاره‌ای به جوکر نکند. از آن‌جایی که در زمان مرگ لجر هنوز هیچ فیلمنامه‌ای برای سومین فیلم وجود نداشت، ممکن بود که نولان باز هم از لجر استفاده کند. لجر مشتاق یک همکاری دیگر بود.

خواهرِ لجر،کیت، در مصاحبه‌ای با news.com.au در سال گذشته پیرامون مستند I Am Heath Ledger «من هیث لجر هستم» داستان دلخراشی را درباره‌ی آخرین مکالمه‌اش با هیث تعریف کرد:

ما شب قبل از مرگ‌اش با هم صحبت کردیم و می‌گفتیم و می‌خندیدیم. او به آن‌چه که در فیلم بتمن انجام داده بود می‌بالید و من می‌دانم که برنامه‌هایی برای فیلم بتمن دیگری در سر داشت. او عاشق کار کردن با کریس نولان، کریستین بل (Christian Bale) و گری اولدمن (Gary Oldman) بود. او دوران فوق‌العاده‌ای را در حین ساخت آن فیلم تجربه کرد. وقتی برای کریسمس به خانه آمد پرشورانه راجع به تجربه‌ای که داشت برای‌مان تعریف کرد. او با صدای جوکر حرف می‌زد و می‌خندید و راش‌های فیلم را نشان‌مان می‌داد. زمان بی‌نظیری بود

بسیاری از بینندگان راجع به احتمال حضور لجر در نقش جوکر در فیلم دیگری از بتمن تئوری‌پردازی کردند اما هیچ‌وقت خبری رسمی در این باره منتشر نشد. در زمان اکران «شوالیه‌ی تاریکی»، نولان مطمئن نبود که قسمت سومی نیز ساخته خواهد شد بنابراین برنامه‌ی خاصی نیز برای آن وجود نداشت. وقتی او چند سال بعد مشغول گسترش ایده‌ی «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» بود، باید داستان را به سمتی می‌برد که بدون جوکر پیش برود. انتخاب بازیگر دیگری برای ایفای نقش جوکر غیر قابل تصور بود چراکه نقش‌آفرینی هرکسی در قیاس با لجر به سرعت رنگ می‌باخت. نهایتا نولان کار بسیار عاقلانه‌ای کرد که کاراکتر جوکر را کنار گذاشت. واکنش‌ها به جوکرِ جرد لتو (Jared Leto) در فیلم Suicide Squad «جوخه‌ی خودکشی» بسیار ضدونقیض بود، بنابراین قابل تصور است که طرفداران چگونه به یک جوکر جدید در دنباله‌ی «شوالیه‌ی تاریکی» واکنش نشان می‌دادند.

منبع:ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.