سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر رسما آغاز شد

1 February 2018 - 20:03

مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از دقایقی پیش با اجرای احسان کرمی در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور سینماگران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سایر مسئولان جشنواره آغاز شد. در این مراسم از اکبر عبدی، منوچهر اسماعیلی و محمدعلی نجفی با اهدای جایزه ویژه تقدیر شد.

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در سخنرانی خود گفت:

«جشنواره هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و آرمان‌های جشنواره و سینما ادای دین به انقلاب می‌کند. برنامه جشنواره را به روح پر فتوح هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنم که از ایران و آرمان‌های ملت دفاع کردند و یادشان برای ما جاودان خواهد بود.»

در این مراسم از اکبر عبدی، منوچهر اسماعیلی و محمدعلی نجفی با اهدای جایزه ویژه تقدیر شد و یاد و خاطره علی معلم گرامی داشته شد.

کرمی در این مراسم از طرف سینمای ایران به بازماندگان سانحه سانچی تسلیت گفت و با زلزله‌زدگان کرمانشاه همدری کرد. او از هنرمندان درخواست کرد مبلغی را جمع کنند تا زلزله زدگانی که در کرمانشاه کانکس ندارند، ساماندهی شوند و گفت این اتفاق تنها از جامعه هنری بر می‌آید.

او در بخش دیگر افتتاحیه با فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا شوخی کرد و گفت:

«امسال «به وقت شام» و «به وقت ناهار» داریم. اما متأسفانه به صبحانه که وعده مهمی است، توجهی نشده و امیدواریم برای سال آینده دوستان جشنواره فکری برای این وعده مهم بکنند.»

بعد از چند دقیقه در حالی که به نظر می‌رسید شوخی او با فیلم حاتمی‌کیا باعث تذکر شده، کرمی به حضار توضیح داد:

«در این مراسم ممکن است با نام برخی فیلم ها شوخی شود و منظور من ازنام بردن از این فیلم فقط یک شوخی بود و دوستان به دل نگیرند چون هیچی نیت بدی پشت آن نبود!»

در میانه کلیپ قدردانی از منوچهر اسماعیلی، تصاویری از فیلم «قیصر» و «مادر» که اسماعیلی دوبله نقش‌های آن‌ها را بر عهده داشت، در سالن پخش شد و حضار با دیدن این تصاویر به شدت اسماعیلی را تشویق کردند.

 منوچهر اسماعیلی با حضور روی صحنه پس از پخش کلیپ فیلم‌هایی که دوبله آن‌ها را برعهده داشت، گفت:

«در همه فیلم‌هایی که دوبله کرده بودم، به شما سلام کردم و امشب شما جواب دادید! جا دارد به سهم خودم از استاد علی معلم یاد کنم و به همسر و خانواده مخترمش تسلیت عرض کنم.»

– پس از مراسم تقدیر از منوچهر اسماعیلی، کلیپ خاطره انگیز «ای ایران» که توسط برخی از بازیگران شناخته شده سینمای ایران ضبط شده بود، با همخوانی بازیگران زن سینمای ایران از جمله رویا تیموریان، رویا نونهالی، پانته آ بهرام و هنگامه قاضیانی پخش شد.

 

 داوران بخش مسابقه مواد تبلیغاتی سینمای ایران شامل ابراهیم حقیقی، طاها ذاکر، سیف‌الله صمدیان، سپیده عبدالوهاب و میثم مولایی جوایز این بخش را اهدا می کنند.
– دیپلم افتخار بهترین طراحی لوگو سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد به : محمد روح الامینی برای «رگ خواب» و «خفه‌گی»

– سیمرغ بلورین بهترین آنونس سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد به: مسعود رفیع زاده برای فیلم «خفه‌گی»

سیمرغ بلورین بهترین عکس سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد به:  جواد جلالی برای فیلم «پریناز»

 سیمرغ بلورین بهترین پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد به: بابک یادگاریان برای فیلم «هجوم».

 در میانه افتتاحیه جشنواره فجر، برخی سینماگران از جمله بهرام رادان، روح‌الله حجازی، پژمان بازغی و مصطفی کیایی برای حضور در اکران مردمی فیلم‌های‌شان افتتاحیه را ترک کردند و احسان کرمی از این بی‌برنامگی انتقاد کرد!

در حالی که این روزها به نوازندگان زن برخی از خوانندگان مشهور اجازه حضور در کنسرت‌ها را نمی‌دهند، در افتتاحیه جشنواره فجر دو زن نوازنده پیانو و ویولون روی صحنه رفتند، اما پخش مستقیم مراسم از تلویزیون قطع شد و کلیپ فیلم «دوئل» پخش شد. بعد از بازگشت به مراسم هم تصویر تلویزیون روی خواننده مرد و حضار باقی ماند و نوازنده‌ها را نشان نداد!

 بعد از پخش کلیپی که در آن اکبر عبدی و همسرش درباره زندگی مشترک با هم شوخی می‌کردند و چند نوبت باعث خنده حضار ‌شد، رسول صدرعاملی، مسعود ده نمکی، بهرام بدخشانی، احمدرضا معتمدی و محمدرضا فروتن برای تقدیر از او به روی صحنه آمدند.

رسول صدرعاملی درباره این کمدین گفت:

«اکبر عبدی یک پدیده است و او بود که نشان داد که می توان هم بازیگر بود و هم مولف! او هیچ وقت ادا درنیاورد و نقش ها را طوری ایفا کرد به ما قبولاند و خودش را به ما تحمیل کرد.»

احمد رضا معتمدی دیگر سینماگری که برای مراسم تقدیر از اکبر عبدی به روی صحنه آمد، گفت:

«به عنوان فردی که ۲۰ سال در دانشگاه سینما درس دادم و با سه نسل از بازیگران کار کردم، می توانم بگویم که استاد عبدی پرظرفیت ترین و پرظرافت ترین نقاش سینمای ایران است! او یک نابغه گر در تصویرگری و میمک است.»

مسعود ده‌نمکی هم گفت:

«استاد اکبر عبدی به من افتخار دادند که با هم شش اثر را کار کردیم و باید در اینجا از خانم ایشان هم تقدیر به عمل می‌آمد چون ما که با ایشان کار کردیم متوجه می‌شویم همسرشان چه می‌کشند! هر کسی می‌خواهد با آقای عبدی کار کند، باید بداند در ابتدا باید رضایت خانمشان را کسب کرد.»

– اکبر عبدی در بزرگداشت خود در مراسم افتتاحیه:

«ابتدا می‌خواهم از خانم و مادرم تشکر کنم و از شما مردم باید قدردانی کنم که فیلم مزخرف بازی کردم و هیچی نگفتند و تنها دیدند! من از مردم واقعا تشکر می‌کنم که این روزها خرج ما سینمایی‌ها را می‌دهند و می‌روند فیلم‌های درپیت سینمای ایران را می‌بینند و خرج ما در می‌آید. ان شاالله که همه وضع مالی‌شان خوب باشد، گل و گردن همه خانم‌ها پر از طلا و حساب همه مردها پر از پول باشد. من خیلی افتخار می‌کنم که همزمان با استاد منوچهر اسماعیلی برای من هم بزرگداشتی برگزار شد، ایشان در فیلم «مادر» جای ۴ نقش حرف زدند. نقش من، نقش استاد جمشید آریا، نقش استاد محمدعلی کشاورز و محمود بصیری!»

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.